Tražite savršen miris? Poslušajte savete stručnjaka

    03.07.2024.
    RECOMMENDED

    Pronaći miris koji oslikava naš karakter, biće, pa što da ne i – suštinu, može delovati kao nemoguć zadatak. Usred mora nota, na hiljade brendova i ogromne količine informacija u vezi sa parfemima, često je teško naći onaj za koji možemo da kažemo da reprezentuje naše „autentično ja“. Bilo da tek otkrivamo magični svet parfema ili želimo da proširimo svoju kolekciju, potraga za savršenim mirisom zahteva intuiciju, istraživanje i, ako imamo sreće – stručne savete.

    Srećom, neki od najcenjenijih stručnjaka u industriji parfema rado dele savete o tome, a mi smo se potrudili da sakupimo nekoliko trikova iz oblasti „kako odabrati savršen miris“.

    Testirajte pravilno

    Bilo da uživate u tradicionalnom iskustvu testiranja – prskajući ih na papirne tračice u radnji ili preferirate da ih kupujete online, postoji mnogo načina da testirate parfem pre nego što investirate u veliku bočicu. Mnogi brendovi nude testere ili discovery kitove, te je bolje da probate sa mini verzijama parfema – savetuje Keta Burke-Williams, osnivačice Oursidea, koja je i beauty konsultantkinja.

    image 1

    Probajte na koži

    Burke-Williams dalje savetuje da definitivno treba da probamo mnoštvo mirisa, pre nego što pronađemo onaj koji nam odgovara. Parfemi često drugačije mirišu na papiru nego na koži, pa treba da ih – NANOSIMO NA KOŽU – i ostavimo da se osuše. Burke-Williams predlaže da sačekamo minimum 15 minuta i pustimo da se miris razvije, pa da ga „njušnemo“ na svakih sat vremena. To će nam pomoći da vidimo i to koliko dugo parfem može da traje.

    Bitna je koncentracija

    Ako ražite dugotrajnost, odlučite se za eau de parfum. Parfemske vode obično imaju između 15-20 odsto mirisnih ulja i traju nekoliko sati, za razliku od toaletnih voda koje su jeftinije, ali obično imaju koncentraciju ulja između 8-12 odsto.

    miris parfem ulja

    Razmotrite trenutnu kolekciju mirisa

    Ako želite da se upustite u nešto novo, pogledate bočice parfema koje trenutno posedujete – istražite njihove note i onda na internetu pronađite (postoji mnoštvo sajtova koji se time bave) parfeme koji ih sadrže – na taj način ćete naći nešto što je slično, što znate da već volite, a nećete se ponavljati.

    Eliminišite miris koji ne volite

    Ne morate da se usmeravate samo na one koje volite, sasvim je okej da se pozabavite i mirisima koji vam se ne dopadaju i tako suzite izbor na minimum.

    – Gledajte na pronalaženje parfema kao na jedno prelepo putovanje koje zahteva vreme, ali i istraživanje — imajte otvoren i radoznao nos, kaže Bee Shapiro, osnivač kompanije Ellis Brooklyn.

    miris dodir na kozi

    Otkrijte kojoj porodici pripadate

    Pronalaženje mirisnog potpisa zahteva vreme i strpljenje.

    – Trebalo bi da otkrijete kojoj porodici mirisa prirodno naginjete. Da li volite tople i slatke gurmanske note? Ili ste više za cvetne? Ili možda volite one koji naginju muškim sa drvenastim notama. Potpuno je normalno voleti više od jedne kategorije, kao i da vaši afiniteti zavisi od sezone i raspoloženja. Kada suzite izbor, biće vam lakše da istražujete i birate, kaže Carol Han Pyle, osnivačica i izvršna direktorka Nette.

    Koncentrišite se na vibraciju (raspoloženje) umesto na note

    Biranje parfema prema notama može biti složeno jer većina sadrži mnogo nota koje su u njima pomešane. Stoga ih birajte na osnovu vibracija – prema tome kako osećate neki miris, kakve emocije budi u vama, kako ste raspoloženi dok ga nosite. Parfemi mogu biti vibrantni, srećni, optimistični, mračni, misteriozni i mnogo više od toga.

    Istražite mirise svojih omiljenih parfimera

    Kada dublje uđete u svet parfema, počnete da prepoznajete brendove koji imaju svoj potpis, baš kao i svaki parfimer, kaže Carol Han Pyle (Nette). Na primer, parfimer koji je kreirao Pear Jam Nette Eau de Parfum – Rodrigo Flores-Roux, poznat je po kreiranju Happy brenda Clinique, a poznat je i kao kralj voća. Dakle, ako volite voćne note, bilo bi dobro da potražite parfeme na kojima je on radio.

    Fotografije: Instagram, Pinterest, Promo

    Saznaj više:
    Povezani članci: