Kako kompanija Lidl Srbija pomaže potrošačima da biraju zdravije – otkriva Aleksandra Mirić, predstavnica CSR odeljenja

autor Jelena Milinčić
1 2

Osvešćena ishrana, koja postaje sve popularniji koncept širom sveta, ne znači samo biranje zdravih i balansiranih obroka, već i održivost u svakom smislu – od biranja namirnica koje se koriste do načina pripreme hrane. Fokus je na smanjenju otpada, korišćenju lokalnih proizvoda, ali i na smanjenju unosa mesa, čime se promoviše odgovorniji odnos prema planeti.

Na koji način se kompanija Lidl Srbija trudi da osvešćena ishrana postane deo opšte kulture i utiče na zaštitu klime, očuvanje prirodnih resursa, poštovanje biodiverziteta, jednom rečju – na budućnost planete, za BURO. otkriva Aleksandra Mirić, predstavnica CSR odeljenja kompanije.

Kada i kako je na nivou kompanije Lidl prepoznata neophodnost da njeni proizvodi budu u skladu sa principima osvešćene ishrane i na kom nivou je to danas, u odnosu na početke?

– Ideja o podizanju svesti u javnosti o važnosti osvešćene ishrane nastala je na internacionalnom nivou naše kompanije. Naučnici iz EAT – Lancet Commision tima redakcije „The Lancet“, koja se već 200 godina bavi aktuelnim temama iz oblasti medicine, došli su do saznanja da je „planetarna dijeta“ jedini mogući način da naša zemlja uspe da nahrani oko 10 milijardi ljudi do 2050. godine, a da ne ostane ugrožena. Ova tema od izuzetnog je značaja za sve nas. Upravo zbog toga, odlučili smo da svojim primerom pozitivno utičemo na navike potrošača, kao i njihov izbor namirnica prilikom kupovine. Sada u ponudi već imamo veliki izbor proizvoda koji su u skladu sa principima osvešćene ishrane, a u budućnosti planiramo dodatno proširenje asortimana.

image 1

Na koje sve načine jedna kompanija može uticati na potrošača da budu osvešćeniji kad je ishrana u pitanju?

– Kompanija Lidl Srbija deluje kroz tri polja: obezbeđujemo širu ponudu zdravijih namirnica, zatim održivih proizvoda, a transparentnom komunikacijom pružamo podršku potrošačima na putu ka kvalitetnijem načinu života. Promena navika nije jednostavan proces, zbog toga je izuzetno značajan pristup kroz koji treba da objasnimo potrošačima zašto je važno to što radimo i kako oni doprinose boljem sutra.

U kojoj meri ste vi lično – kao potrošač, osvešćeni?

– Kao neko ko se već dugi vremenski period bavi CSR projektima, konstantno istražujem nove načine na koje mogu da doprinesem širenju svesti o značaju tih tema. Ono što je ovde bitno da naglasim jeste da svaka promena počinje od pojedinca koji je spreman da se menja zarad većeg cilja. Ukoliko nam je važno da nešto promenimo ili pozitivno utičemo na druge, potrebno je da verujemo i živimo u skladu sa tim.

Šta biste preporučili nekome ko želi da započne zdravije i svesnije da se hrani, a ne zna odakle da počne?

– Osim što je osvešćena ishrana dobra za naše zdravlje, ona pozitivno utiče i na našu planetu – jedini dom koji imamo. Moj savet je da se uvek biraju održivi prizvodi poput namirnica na bazi biljnih proteina, veganski proizvodi, kao i organski uzgojeno voće i povrće. Takođe, važno je da u svoju ishranu uvrstimo proizvode na biljnoj bazi, integralne i one sa manje šećera i soli.

lidl buro 14

Kakvi su planovi za budućnost kompanije Lidl kad je osvešćena ishrana u pitanju – proširenje asortimana proizvoda, edukacija, kampanje….

– Nastavićemo da proširujemo naš asortiman zdravijih i održivijih proizvoda, uvodimo Nutri Score oznaku na sve veći deo asortimana. A osim toga, u planu imamo još veliki broj projekata koji će doprineti vidljivosti ove teme.

Sa kojim ste se sve izazovima suočavali na putu osvešćene ishrane dok ste  pokušavali da implementirate principe osvešćene ishrane u svoju ponudu?

– Najveći izazov je bio kako će potrošači prihvatiti promene koje uvodimo, budući da nam je njihovo mišljenje na prvom mestu. Oni su navikli na određeni ukus proizvoda i poklonili mu svoju lojalnost, a svaka promena može da izazove različite reakcije. Dajemo sve od sebe da, i kada su promene u pitanju, našim potrošačima pružimo proizvode visokog kvaliteta, povoljne cene i po prepoznatljivom ukusu na koji su i sami navikli.

lidl buro 16 1
lidl buro 24 1
Koji su vam lično najdraži Lidl proizvodi, a da su u skladu sa principima osvešćene ishrane?

– Zaista postoji širok spektar omiljenih proizvoda, koji su u skladu sa principima osvešćene ishrane. Sveže voće i povrće nezaobilazan su deo svake moje kupovine. Međutim, integralni hleb i pirinač takođe zauzimaju posebno mesto u mom jelovniku. Uživam u kombinovanju ovih namirnica i u pripremi raznovrsnih obroka koji su zdraviji, ukusniji i održiviji.

Mislite li da je u našoj zemlji dugoročno održiv trend osvešćene ishrane?

– Verujem da će osvešćena ishrana biti dugoročno održiv trend i veoma me raduje činjenica da je sve veći broj ljudi spreman na promenu i raspoloženi su da čuju i probaju nešto novo. Osim toga, sve više ljudi brine o svom zdravlju i donosi racionalne odluke kada je ishrana u pitanju.

Koji su najčešći mitovi i(li) zablude koje ste čuli o osvešćenoj ishrani, i kako ih obarate?

– Često se dešava da ljudi osvešćenu ishranu povezuju sa veganstvom, što u ovom slučaju nije istina. Mi u komunikaciji uvek ističemo da je izbalansirana i kvalitetna ishrana preduslov za dobro zdravlje, što znači da možete sve da konzumirate, ali na pravilan način i u pravim količinama.

Osvešćena ishrana je priča o dobrom – za tebe, za ljude, za planetu.

Tekst i fotografije: Đorđe Čolović, Promo