Poslednjih deset godina turizam doživljava temeljne promene, jedna od njih je pojava anti-hotela. Putnici više ne traže samo udoban smeštaj u standardizovanim lancima, luksuzne spa centre po evropi, nego autentična iskustva koja ih povezuju sa lokalnom kulturom, prirodom i osećajem pripadanja prirodi i kulturi mesta. To je koncept koji se aktivno suprotstavlja tradicionalnom hotelskom iskustvu koje se danas smatra prevazićenim.
Umesto uniformnih soba, identičnih hodnika i klasičnih recepcija, anti-hoteli nude nekonvencionalne prostore, fleksibilne uslove boravka i autentična iskustva koja su često povezana sa lokalnim životom i prirodnim okruženjem.
Smeštaji mogu podrazumevati kabine u šumama, kuće na drvetu, renovirane istorijske objekte, apartmane na jezeru, reci ili umetničke koncepte koji spajaju arhitekturu i dizajn na nekonvencionalan način.

KLJUČNE KARAKTERISTIKE ANTI-HOTELA
Umesto da budu izolovani od okruženja, ovi koncepti smeštajnih jedinica su često u potpunosti uklopljeni u lokalnu kulturu i arhitekturu. Njihovi vlasnici često sarađuju sa lokalnim proizvođačima hrane, zanatlijama i umetnicima kako bi gostima pružili autentično iskustvo.
Održivi materijali, energetska efikasnost i smanjenje ekološkog uticaja ključni su elementi. Mnoga od ovih mesta koriste obnovljive izvore energije, reciklirane materijale i permakulturne bašte.
Ovakvi koncepti takođe obično imaju manji broj soba, što omogućava gostima personalizovanu pažnju i doživljaj „kao kod kuće“, umesto korporativne distance klasičnih hotela. Za razliku od standardnih koji imaju fiksne check-in i check-out termine, anti-hoteli često nude fleksibilne dolaske i odlaske, kao i mogućnost dugoročnog boravka.
Gosti ne dolaze samo da bi prespavali u luksuznom smeštaju, dolaze da bi doživeli nešto novo. Bilo da je to joga u prirodi, umetničke ili psihološke radionice, vođene ture ka skrivenim mestima ili organzovana i smislena gastronomska putovanja u kojima se istražuju specijalna vina, sirevi, itd.

ZA SVE JE KRIV INSTAGRAM
„Moderni putnici“ sve više teže individualizovanom pristupu i begu od grada. Masovni turizam se sve više doživljava kao zamoran i neinspirativan, dok su personalizovana iskustva u prvom planu. Planine koje nisu dovoljno istražene i popularne, zabačena sela, mali ali šarmantni gradovi.
Poslednjih nekoliko decenija, određen broj digitalnih nomada doveo je do popularizacije alternativnih smeštaja koji omogućavaju duži boravak, komfor i rad na daljinu u nesvakidašnjim ambijentima koji su instagramični, nude iskustvo, udobnost, bezbednost i upečatljivost.

PRIMERI ANTI-HOTELA ŠIROM SVETA
Treehotel (Švedska) – Kompleks modernih kuća na drvetu dizajniranih od strane poznatih arhitekata, koje gostima pružaju priliku da spavaju među krošnjama skandinavskih šuma.

The Caves (Jamajka) – Ekskluzivni butik-hotel smešten u prirodnim pećinama na obali Kariba, sa privatnim pristupima moru.


Zannier (Vijetnam, Kambodža, Namibija) – Kolekcija anti-hotela koji u potpunosti oslikavaju lokalnu kulturu i arhitekturu, uz minimalan ekološki otisak.

SVETLA BUDUĆNOST ILI PROLAZNOST
Dok tradicionalni lanci pokušavaju da se prilagode novim zahtevima tržišta, trend nastavlja da raste i evoluira. Očekuje se da će u budućnosti sve veći broj putnika tražiti smeštaje koji nude intimniji doživljaj i konkretno iskustvo prilikom putovanja i biranja smešataja.
Putnici više ne žele samo luksuzno mesto za spavanje, već prostor koji podstiče istraživanje, povezivanje i stvaranje uspomena koje se ne mogu pronaći u standardizovanim hotelskim sobama. I mi pozdravljamo ovaj trend.
Foto: Instagram – zannierhotels