Pretraga

Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane?

Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane?

Tekst: BURO.


Ove nedelje dva velika modna brenda Jacquemus i Maison Kitsuné proslavila su velika otvaranja, i ne, ovog puta ne radi se o novim buticima, oni su otvorili u Parizu - restorane! Već smo vam pisali da je Simon Port svoj drugi restoran mediteranske kuhinje smestio u robnu kuću Galeries Lafayette, dok se novi Café Kitsuné smestio pored Louvre muzeja i nudi klasike francuske i američke kuhinje uz japanski obrt. Ipak ono što je najvažnije u ovoj priči jeste da ovi lokali nisu prvi objekti te vrste za ove brendove i da su oni samo poslednji u nizu ovog trenda koji nalaže transformisanje modnih brendova i pretvaranje u svojevrsne lifestyle koncepte. Čak i high street lanac Arket u sklopu svojih radnji ima kafe, a pre dva dana je influenserka Jeanne Damas otvorila prvi butik svog brenda Rouje i u okviru njega mali francuski restoran.

Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 1)

Citron

Adresa:

60 avenue des Champs-Elysées 75008 Paris


Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 2)

Oursin

Adresa:

60 avenue des Champs-Elysées 75008 Paris


 

Modni brendovi u poslednje vreme teže da prodru u baš svaku sferu života svojih kupaca: tu su beauty linije, kolekcije nameštaja i detalja za kuću (a u slučaju brenda Maison Kitsuné na spisku je i izdavačka kuća), a danas možemo pojesti limun tart sa Jacquemus potpisom i popiti organsku kafu kod Ralph Laurena. To nije samo iskustvo plus za njihove stalne klijente već se tako na neki način stvara mali “univerzum” gde je sve podređeno viziji dizajnera i tako postaju bliži onima koji još uvek nemaju budžet za svoju prvu luksuznu kupovinu. Ne može svaki Prada fan da priušti torbu ili Prada cipele, ali skoro svi mogu da dođu na kolač u Marhesi 1824 u centru Milana.

 

Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 3)

Cafe kitsune Palais Royal

Adresa:

51 Galerie de Montpensier, 75001 Paris


Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 4)

Marchesi 1824

Adresa:

Via Monte Napoleone, 9 Milan


 

Ulazeći u gastronomiju brendovi prestaju da budu samo proizvođači odeće i modnih dodataka, već postaju personifikacija određenog načina života. Ako pogledate jelovnike svakog od ovih restorana već na letimičan pogled biće vam jasno koji dizajner stoji iza kojega. Svako bira estetiku po kojima žele da budu prepoznati, na primer Gucci poseduje italijanski restoran u kome je hranu kreirao Michelin kuvar Massimo Bottura, a čiji se enterijer (pa i fuzija specijaliteta sa jelovnika) aposolutno uklapa uz otkačenu modu kakvu Alessandro Michele prikazuje na pisti.

 

Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 5)

Gucci Osteria da Massimo

Adresa:

Piazza della Signoria, 10 Florence


Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 6)

Armani caffe

Adresa:

La Croisette, 42 43 Bd, 06400 Cannes


 

“Miris tek samlevene kafe za mene budu mnoga sećanja: vreme provedeno sa porodicom i prijateljima - sa ljudima koje volim. Želeo sam da razradim tu ideju i kreiram mesto gde ljudi mogu da se vide, opuste, proćaskaju i popiju kafu”, izjavio je Ralph Lauren prošle godine na otvaranju pop up kafea u moskovskoj robnoj kući TSUM. U međuvremenu je dizajner razvio sopstvenu marku kafe u saradnji sa pržionicom La Colombe.

 

Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 7)

Ralph's coffe

Adresa:

888 Madison Ave, New York


Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 8)

Ralph's

Adresa:

173 Boulevard Saint-Germain 75006 Paris


 

Naravno, svaki brend na drugačije načine postavlja i razvija svoj ugostiteljski biznis. Maison Kitsuné tako ima nekoliko potpuno nezavisnih kafea u Parizu, Seulu i Tokiju koje su otvorili tokom poslednjih šest godina, a novi restoran u Parizu im je prvi izlet u kompletno gastronomske vode. Saint Laurent za sada eksperimentiše za malim kafićem pri radnji. Tiffany&Co. je učinio nešto slično, oni su u radnji u Njujorku dodali The Blue Box kafe tako da sada zaista možete „doručkovati kod Tifanija“ i to po prilično razumnoj ceni, sve sa tirkiznim salvetama u luksuznom okruženju. Prada se odlučila na početku da ne otvara sopstveni već da preuzme postojeći biznis, tako da su 2014. godine preuzeli Marchesi 1824, jedan od najstarijih kafea u Milanu, a ovog proleća kafe poslastičarnicu otvorili su i u Londonu.

 

Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 9)

Coffeeshop Saint Laurent

Adresa:

Rue du 29 Juillet Paris


Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 10)

The Blue Box Cafe

Adresa:

727 5th Ave 4th Floor, New York


 

Još jedan razlog širenja ovog koncepta jeste želja za osvajanjem Instagram sveta. Jednostavno, oni nude nešto dobro dizajnirano ali pristupačno širem krugu ljudi. Jer, nek digne ruku svako ko nije napravio 146 fotografija ljupkog tarta sa jagodama na mermernom stolu obasjanog sunčevim zracima. Lansiranjem dobro dizajniranog lokala brend dobija novu produženu ruku marketinga.

 

Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 11)

Aime Leon Dore

Adresa:

214 Mulberry St, New York


Zašto modne kuće kao što su Saint Laurent, Prada i Gucci otvaraju kafiće i restorane? (фото 12)

ARKET

Adresa:

224 Regent Street and 27-29 Long Acre, London


 

Statistika kaže da su 80% gostiju u Café Kitsuné u parku Palais-Royal u Parizu turisti, dok je samo 20% lokalaca koji tu redovno kupuju kafu, otkrila je Johanna Lelouch COO kompanije. Većina njih stiže iz Koreje, Japana i Kine, a u poslednje vreme sve je više posetilaca sa Bliskog Istoka. Osnivač marke Gildas Loeak šali se da turisti pohode njihov kafe kako bi napravli fotku na isti način kao što je turistički must have da fotografišu Mona Lisu u muzeju Louvre.

Novi koncepti daju kompaniji šansu i da zarade ne samo na hrani, već i na prodaji brendiranih proizvoda (mnogi od njih prodaju čak mlevenu i kafu u zrnu). Na zvaničnom sajtu Maison Kitsuné pored sekcija sa prêt-à-porter odećom i dodacima, tu je i odeljak posvećen kafeu gde možete pazariti majice, kačkete, cegere, šolje i čaše sa njihovim logom. Neki idu i korak dalje i uživanje u kafeu pretvaraju u interaktivno iskustvo direktne komunikacije sa brendom, tako kad poručite piće u Saint Laurent kafeu dobijate QR kod koji vodi na tematsku playlistu.

Izgleda da je modna budućnost stigla i veoma je ukusna.

 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar