10 najlepših gradova u kojima svuda možete peške

Idemo u šetnju!

autor BURO.
gradovi

Koji svetski gradovi su raj za pešake, pored toga što su bogati kulturnim sadržajima i raskošnom arhitekturom? Za stotine miliona ljudi koji se kreću peške, biciklom ili javnim prevozom, prohodnost grada nije samo stvar pogodnosti, već značajno utiče na kvalitet života, bezbednost, životnu sredinu i pristup osnovnim uslugama.

Najprohodniji gradovi su oni koji imaju međusobno povezanu infrastrukturu: dobro održavane trotoare, brojne pešačke zone, efikasan javni prevoz i bezbedno urbano okruženje.

Klimatski faktori, poput prosečnih mesečnih padavina, takođe utiču na to koliko je lako živeti u gradu koji se obilazi pešice. Sve su to faktori koji su uzeti u obzir u nedavnoj studiji kompanije Compare the Market.

Evo koji gradovi su najbolji za pešačenje – i dobra ideja za putovanje.

NAJBOLJI GRADOVI ZA PEŠAKE: MINHEN

Smešten u srcu Bavarske, Minhen je zvanično najprohodniji grad na svetu, i to iz više razloga. Na primer, poseduje čak 1.468.623 km biciklističkih staza, dok 86% stanovništva živi na manje od jednog kilometra od zone bez automobila.

Iako javni prevoz u Minhenu nije toliko jeftin, grad je među najbezbednijim u Evropi, što je ključno prilikom kretanja pešice.

gradovi
pexels.com

MILANO

Poznat po modi i kafi, Milano je takođe sjajan grad za pešačenje, čime je zauzeo drugo mesto na našoj listi. Ima više biciklističkih staza nego bilo koji drugi grad na svetu, sa neverovatnih 1.941.010 km dostupnih ruta; a pritom 80% stanovništva živi na manje od jednog kilometra od zdravstvenih i obrazovnih ustanova.

Dakle, bilo da želite da lutate oko vijugavih kanala Naviglija ili obilazite kafiće u četvrti Porta Venezia, znajte da sve to možete lako obaviti peške.

pexels riciardus 185810

VARŠAVA

Glavni grad Poljske zauzima treće mesto po lakoći kretanja peške, a jedan od glavnih razloga je kompaktna veličina grada. Javni prevoz je jeftin.

Pored toga, 74% stanovništva živi na manje od jednog kilometra od zone bez automobila, kao što je prelepi park Łazienki, koji oživljava tokom letnjih meseci; kao i šarmantne kaldrmisane ulice Starog grada, koje krase raznobojne, karakteristične zgrade.

HELSINKI

Helsinki je na četvrtom mestu zahvaljujući svojih 320.000 kilometara biciklističkih staza i činjenici da 85% stanovništva živi blizu zona bez saobraćaja.

Finska prestonica, poznata po visokom kvalitetu života i povezanosti s prirodom, nudi rute kao što su Centralni park i gradske plaže poput Pikkukoskija, lako dostupne javnim prevozom.

PARIZ

Pariz, na petom mestu, nudi opsežnu mrežu biciklističkih staza (gotovo 973.000 km), odličan sistem javnog prevoza i visoku gustinu bitnih usluga koje su lako dostupne pešice.

Od metroa do aleja okruženih drvećem, francuska prestonica je dizajnirana za one koji vole da istražuju grad hodajući.

pexels shvets 2574631

TOKIO

Tokio je jedan od najpristupačnijih kada su gradovi za pešake u pitanju, zahvaljujući izuzetno organizovanoj infrastrukturi i bezbednosti. Grad ima čiste, dobro održavane trotoare, jasnu signalizaciju i mnogobrojne prelaze koji omogućavaju lako kretanje između četvrti. Pored toga, Tokio se ističe niskom stopom kriminala, što ga čini sigurnim za šetnje i danju i noću, čak i u gusto naseljenim zonama.

Takođe je bogat zelenim površinama i parkovima kao što su Ueno i Yoyogi, koji nude mirne oaze u urbanoj sredini i podstiču šetnju, opuštanje i kontakt s prirodom.

MADRID

Istorijske četvrti poput Malasañe, Chuece i La Latinе idealne su za lagane šetnje, sa mnoštvom kafića, restorana i lokalnih radnji na dohvat ruke. Grad takođe ulaže u proširenje pešačkih zona i smanjenje saobraćaja u užem centru.

Madrid se ističe i odličnom povezanosti javnim prevozom i pun je zelenih površina, poput slavnog parka Retiro, koji pruža prostor za opuštanje, rekreaciju i beg iz urbanog ritma.

pexels enric cruz lopez 9989497

OSLO

Oslo takođe nudi bogatstvo prirodnih pejzaža dostupnih pešice – od šumovitih staza u okolini grada do brojnih parkova poput Frognerparkena.

Grad ulaže u održivu mobilnost i podstiče građane da koriste javni prevoz u kombinaciji sa pešačenjem, uz pouzdane tramvaje i autobuse koji povezuju sve delove grada. Posebno su atraktivne oblasti oko Aker Brygge i operne kuće, gde se urbana arhitektura spaja s pogledom na fjord.

KOPENHAGEN

Pešačke zone, poput Strøgeta – jedne od najdužih uličnih zona bez automobila u Evropi – pružaju savršeno okruženje za bezbrižno kretanje i otkrivanje grada. Ulice su čiste, bezbedne i prilagođene svim uzrastima, što Kopenhagen čini idealnim kada su gradovi za lagane šetnje u pitanju.

Parkovi, kanali i javni trgovi nalaze se na malim udaljenostima, pa se lako mogu obići peške.

pexels gocebey 7616236

AMSTERDAM

Amsterdam je poznat po svom mirnom ritmu života i urbanoj strukturi koja podstiče boravak na otvorenom. Trgovi poput Dam i Leidseplein, kao i parkovi poput Vondelparka, nude prostore za predah tokom šetnje.

Zahvaljujući razvijenoj mreži javnog prevoza i sveprisutnim biciklima, pešačenje se lako kombinuje s drugim oblicima kretanja, čineći Amsterdam jednim od najpristupačnijih i najprijatnijih gradova za pešake u Evropi.

Fotografije: pexels.com