Vermelho Melides: Kako je Christian Louboutin od hotela napravio umetničko delo
muzej zanata, galerija i intiman dom

Povezano
Ušuškano u tišini sela Melides, među borovim šumama i vetrovima koji mirišu na more i smokve, Christian Louboutin je otvorio vrata nečemu što više liči na bajku nego na hotel.
Zove se Vermelho, što znači crveno i upravo ta boja, njegova zaštitna, vodi nas kroz svaki ugao ovog luksuznog utočišta koje je istovremeno muzej zanata, galerija i intiman dom.


Vrata sa mirisom sunca
Melides je mesto koje turisti još nisu razgrabili. I baš zato ga je Louboutin izabrao. Nije tražio mesto koje blješti, već ono koje šapuće. Umesto da pravi još jedan butik-hotel sa “instagramabilnim” pločicama, rešio je da napravi emocionalni prostor. Onaj u kojem crvena ne vrišti.
Kad zastanete već na pragu: vrata hotela su umetničko delo samo po sebi, oslikana rukom, izrađena od drveta, posetioci kažu da na momente „miriše na sunce“. Kada uđete kao da ste zakoračili u svet iz kojeg ne želite nazad.

Sobe
Svaka od 13 soba je drugačija, pažljivo uređena. Nema generičkih “modernih tonova” i marketinških klišea. Tu su tekstili iz Indije, keramika iz Sevilje, lusteri kao skulpture, tapete kao bajke, zidovi koje je oslikao grčki umetnik Konstantin Kakanias, i nameštaj koji izgleda kao da su ga pravili bogovi za svoje vikend odmore. U sobama se spava tiho, ali oseća glasno. Jer svaka priča priču.


Xtian
Restoran nosi ime Xtian – izgovara se „Kristijan“. I to nije restoran u klasičnom smislu, to je mesto gde lokalni recepti (migasa, açorda, gulaš od jagnjetine) dobijaju Louboutin potpis. Tanjiri su ručno rađeni, escajg izgleda kao umetnički alat, vino dolazi iz vinograda u susedstvu. A osvetljenje? Kao da ste na sceni, a vi ste glavna zvezda.



Umetnost
Ovo nije mesto koje se razmeće luksuzom, već ga živi kroz detalje: ručnu izradu, zanatsku preciznost, kulturu portugalske umetnosti, i više od 30 različitih umetnika čiji radovi nisu tu da ukrašavaju već da govore. Recepcija hotela izgleda kao ulaz u nečiju maštu. Zidovi su obučeni u teksture. U spa sobi, zidovi od alabastera sijaju zlatno, kao da te neko grli svetlošću.


Melides kao nova Comporta
Ako se pitate da li će Melides postati sledeći hit među putnicima, odgovor je – možda. Ali, Louboutin to ne želi. On definitivno sa ovim kapacitetima nije kreirao još jednu turističku atrakciju na dobroj destinaciji, već posvetu mestu i iskustvo. Zapošljava lokalce, čuva arhitekturu, podržava inicijative koje štite prirodu. Za razliku od drugih luksuznih brendova koji uzimaju, on – daje nazad. Zato je i vredan pažnje, vredan divljenja.
Vermelho Melides je manifest estetike i dokaz da luksuz ne mora da bude bučan da bi bio vrhunski.
Foto: Instagram: hotelvermelho