Prošli smo krug od oduševljenja pronalaskom interneta, uverenja da sve što je na mreži mora da zauvek bude 100% besplatno, do uviđanja da i internet funkcioniše po pravilima svih prethodnih platforma za razmenu informacija. U prevodu: Ako želite kvalitetne, istinite i proverene informacije za to morate da platite. Baš tako jednostavno. Iako je bilo opiranja toj ideji u trenutku kad su najveće medijske kuće sadržaj zaključale za sve one koji nisu pretplatnici, danas je to postala norma i rado provlačimo karticu u zamenu za relevantne priče, inspirativne članke i editorijale koji pomeraju granice. Lično? Nekoliko puta tokom meseca mi stigne sms da mi je naplaćena ova, ili ona pretplata i svaki put zadovoljno bacim pogled na te poruke. Jer, od kad sam se prebacila sa besplatnih izvora informisanja na one koji se plaćaju sadržaj koji konzumiram je n..e.u.p.o.r.e.d.i.v.o bolji. Naravno, tu je niz news portala, ali ono u čemu posebno uživam jeste kada neki od plaćenih newsletter-a sleti u moj inbox. Newsletter više nije simbol za neželjeni spam koji nam zatrpava sandučiće, naprotiv. Ova pisma su sada postala digest događaja koje nismo stigli da ispratimo i prilika da se zabavimo aktuelnim temama i novm fenomenima koji tek treba da stignu do mejnstrim medija. Danas vam otkrivam 3 koje uvek nestrpljivo čekam i na čije linkove religiozno klikćem znajući da će me odvesti u zemlju čuda u kojoj želim da živim.
AIR MAIL
Nekadašnji urednik magazina Venity Fair Graydon Carter u potpunosti se preorijentisao na online stranu sveta. On je 2019. godine pokrenuo newsletter servis Air Mail, koji je krajem prošle godine brojao 130.000 pretplatnika, uz porast prijavljenih od čak 50%. I to je samo vrh ledenog brega, jer je kompanija dobila investiciju od 17 miliona koja će biti potrošena na razvijanje proizvoda, ecommerce-a, podkasta i pokretanje izdavačke kuće.
Koliko košta: Godišnja pretplata iznosi 80 dolara, ali postoje raznovrsne akcije, tako da je trenutno na snazi popust od 50% za sve nove pretplatnike.
Šta možete da očekujete: Nekoliko puta nedeljno u inbox stiže newsletter, a svaki dan je rezervisan za druge teme. Sam Graydon nedeljom šalje preporuke za najbolje priče, četvrtkom stižu preporuke za knjige, petak je rezervisan za dečije izdanje, a sredom šalju pregled novosti iz kulture.
Zašto se neću odjaviti: Zato što urednici koji vode ovaj digitalan magazin su svoje iskustvo sticali u časopisima kao što su Spy, Vanity Fair, The New York Times… Pa tako u inbox stižu super ekskluzivne priče kao što je lična reakcija Tom Forda na film „House of Gucci“, ili esej koji je napisala Rachel DeLoache Williams o tome kako i zašto je platila račun od 62.000 dolara u ime Anne Delvey i koliko je Netflix serijal o Anni uopšte realan. Prave poslastice!
Garance Doré
Sve nas je uzdrmala vest da se sajt Man Repeller ugasio. To je bilo mesto gde ste uvek mogli da dobijete čašicu inspiracije, da se zapitate kud su trendovi krenuli i da uhvatite neki fenomen u nastajanju. Leandra Medine Cohen je praktično kenselovana, a ni rebrendig sajta nije pomogao da se ta priča održi na površini medijskog sveta. Leandra je izvukla lekciju i sada se bavi nečim sličnim, ali u mnogo, mnogo manjem obimu. I zapravo njen newsletter servis dosta podseća na same početke Man Repeller sajta, sve je skromno, lagano i lično. Teme su uglavnom modne, tako da je ovo jedan zagarantovani TBT momenat koji će vam sigurno staviti osmeh na usne.
Koliko košta: 50 dolara godišnje, odnosno 5 dolara na mesečnom nivou.
Šta možete da očekujete: Ukoliko želite da primate samo newsletter koji piše Leandra dovoljno je da samo ostavite svoj mail, taj sadržaj je besplatan. Dok pretplatnici imaju pristup posebnoj grupi na platformi Geneva gde mogu međusobno razgovarati, razmenjivati slike outfit-a i ponudti savete. Ako se setimo koliko je bila popularna sekcija za komentare na Man Repeller sajtu jasno je da je ta zajednica sada preseljena na novu online planetu.
Zašto se neću odjaviti: Okej, Leandra nije moja omiljena ličnost na planeti (niti u prvih 10), ne šerujemo sličan smisao za oblačenje, niti naši načini života imaju bilo šta zajedničko. Ipak, ona je opako duhovita i ništa ne shvata ozbiljno. Newsletteri koja ona šalje jesu svojevrsna pisma o modi i životu koja biste mogli da dobijete od prijateljice izdaleka. Lagano i pitko, zabavno i nepretenciozno. What’s not to like?