Pretraga

New Normal: Ovo su trenutni trendovi kada su putovanja u pitanju (neki će vas iznenaditi!)

New Normal: Ovo su trenutni trendovi kada su putovanja u pitanju (neki će vas iznenaditi!)

Tekst: BURO.


Da li ljudi sada uopšte putuju? Iako na mah deluje kao da planeta miruje, brojevi će vas iznenaditi. Statistike kažu da turisti svakodnevno putuju bez obzira na dnevne promene, otvaranje i zatvaranje granica i pretnje karantinom. Prošlog meseca, kompanija Virtuoso je virtuelno okupila 4.000 profesionalaca iz industrije turizma koji se većinom bave luksuznim turama kako bi izvukla podatke o trenutnom stanju.

Po prvi put, skoro sve zemlje na svetu imaju neke restrikcije po pitanju ulaska i izlaska iz države ali sa druge strane kriza ubrzava trendove, pa vidimo kako se ubrzano događa digitalna transformacija. Šta smo još otkrili tokom ovog neobičnog perioda? Putnici koji bukiraju luksuzne ture su se prvi vratili svojim navikama, oni su započeli sa rezervacijama skoro u istom trenutku kada su mere počele da popuštaju i od tada ne staju. Veliki apartmani i privatne vile su se prvo rasprodali ovog leta, većina putnika (87% ispitanika) odlučila se za road trip uz bezbednost kao top prioritet. U grupi između 18 do 25 godina 100% ih je spremno da odmah krene na put, a taj postotak se smanjuje kroz sve starije grupe. Takođe, otkrilo se da ove sezone zahtev za bukiranjem 28 noći u vili ili hotelu nije bio tako usamljen primer.

New Normal: Ovo su trenutni trendovi kada su putovanja u pitanju (neki će vas iznenaditi!) (фото 1)

Krstarenja za 2021. godinu se brzo rasprodaju

Uprkos velikom broju novinskih članaka koji se bave krizom krstarenja, veani kruz putnici su željni da se ponovo otisnu na pučinu. Neočekivano, brojke pokazuju da svi oni koji vole takav način putovanja ne odustaju od njega i da okeanska krstarenja beleže pad prodaje za sledeću godinu od samo nekoliko procenata, dok rečna krstarenja imaju rast od 14%. Putnici jedva čekaju da ponovo počnu da plove i imaju poverenja da će brodovi biti čisti i bezbedni, uz to su spremni da nose maske tokom putovanja. Putnicima su posebno interesantne daleke ture. Novi brod Le Commandant Charcot koji će porinuti u maju sledeće godine već ima rasprodate ture, a radi se o brodu koji će koristiti tečni prirodni gas i svoje putnike će voditi do Severnog pola i teško pristupačnih delova Antartika.

avio Putnici su spremni da plate više

Američke kompanije su sa početkom korona krize blokirale mogućnost rezervisanja srednjeg sedišta u avionima i to do početka jeseni. Ali kako se sve više putnika vraća letenju i letovi se brže popunjavaju ankete su pokazale da su putnici spremni da plate dodatno kako bi se osiguirali da će srednje sedište ostati prazno.

New Normal: Ovo su trenutni trendovi kada su putovanja u pitanju (neki će vas iznenaditi!) (фото 2)

Najpopularnija destinacija nije Italija

Italija je godinama držala primat kada su u pitanju destinacije o kojima ljudi sanjare ali ove sezone Virtuoso ispitanici otkrili su da je njihova dream destinacija Afrika. Limitiran, monotoni život kod kuće uzorokovao je da sada fantaziramo o živopisnim, uzbudljivim predelima koje će učiniti da se osećamo živim. Autentičnost, sirovost, drugačija kultura i intersantna gastronomska scena jeste ono čemu danas teže putnici.

Putnici sada žele više za svoj novac

Oni koji troše značajne svote na putovanja sada sve više razmišljaju o vrednostima kompanija kojima ostavljaju novac. Oni gledaju na koji način te agencije i hoteli pomažu lokalne zajednice i da li rade u smeru održivosti. Dobar primer jeste luskuzni tur-operator andBeyond koji poseduje 29 koliba u Africi i koji već godinama radi po poslovnom modelu društvenog uticaja putem koga direktno osnažuju zajednice oko sebe. Uvek je pitanje da li profit i smisao mogu da postoje u okviru istog projekta, ali andBeyond dokazuje da može. Oni beleže dobru zaradu, ali i odlične rezultate u očuvanju sredine što njihovi gosti itekako cene kroz feedback skrove na sajtovima za putovanje. Kroz ovaj projekat oni su obezbedili vodu za 56.000 ljudi, izgradili su 185 učionica, pomogli su transport ugroženih životinja do Ruande i Bocvane, a uspeli su i u misiji da njihova kompanija bude 99% free od upotrebe plastike.

New Normal: Ovo su trenutni trendovi kada su putovanja u pitanju (neki će vas iznenaditi!) (фото 3)

Biće manje povoljnih ponuda, ali će turisti dobiti više

Budući da će se svet turizma polako oporavljati, mnogi su to shvatili kao priliku da jeftinije putuju. Pa, toga će biti, ali i ne. Po Virtuoso podacima ukoliko se značajno spuste cene luksuznih smeštaja to će ozbiljno naškoditi industriji. Po rečima jednog vlasnika malog hotela u Italiji, biće mu potrebno 5 godina da se finansijski povrati od ovosezonskog smanjenja cene noćenja od samo 10%. Vlasnicima hotela se preporučuje da umesto da spuštaju cene gostima ponude više za njihov novac. Dodatna vrednost može biti gratis noć, apgrejd u bolji smeštaj, besplatni izleti, spa tretmani, kokteli ili obroci.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar