Pretraga

Ove železničke stanice izgledaju toliko dobro da su i same destinacija za posetiti

Ove železničke stanice izgledaju toliko dobro da su i same destinacija za posetiti

Tekst: BURO.


Ima nečeg zbilja čarobnog u pripremama za put, zatvaranje kofera, poslednje preslišavanje da li smo sve spakovali, rolanje točkića po asfaltu i konačno stižemo na stanicu ili aerodrom, i na momenat možemo da odahnemo. Preračunamo koliko još vremena imamo do ukrcavanja, pa lagani krugovi, kupovina strane štampe, isprobavanje novih parfema, srk kapućina. I dok su moderni aerodromi manifestacija tehnologije i dometa današnjice, dotle su železničke stanice još uvek mesta gde možete nakratko otploviti u prošlost. Iako to nije u svakom slučaju dobar scenario i mnogim stanicama je ipak potrebno da se modernizuju u skladu sa XXI vekom, postoje i one koje su naprosto fantastične takve kakve jesu. Izgledaju dovoljno dobro da biste mogli da ih posetite čak i u slučaju da nikuda ne putujete vozom (mada je naša preporuka da isprobate neku od opuštajućih i luksuznih tura). Predstavljamo vam pet nama najlepših železničkih stanica širom sveta.

Antwerpen Central Station

Ove železničke stanice izgledaju toliko dobro da su i same destinacija za posetiti (фото 1)

Nekako od Antverpena očekujemo pravu dizajn poslasticu, zar ne? Centralna stanica je u funkciji od 1905. godine, struktura je napravljena od čelične konstrukcije, sama zgrada koju je projektovao Louis Delacenserie je obložena kamenom u elegantnom stilu, sa stubovima. Stanica je kompletno renovirana i proširena za saobraćaj modernih brzih vozova 2007, a dve godine kasnije ju je američki magazin Newsweek proglasio četvrtom najlepšom stanicom na celom svetu.

Grand Central Terminal

Ove železničke stanice izgledaju toliko dobro da su i same destinacija za posetiti (фото 2)

Verovatno najpoznatija železnička stanica na svetu jeste ona u Njujorku. Stanica je otvorena 1913. godine, a njenu izgradnju je finansirala porodica Vanderbilt. Nekoliko decenija kasnije gradske vlasti imale su plan da na njenom mestu podignu poslovnu zgradu, a od rušenja ju je spasila udovica predsednika Johna Kennedyja, Jacqueline Kennedy. I dan-danas ova stanica je jedna od žila kucavica Njujorka i kroz nju dnevno prođe oko 750.000 ljudi.

Estación de Atocha

Ove železničke stanice izgledaju toliko dobro da su i same destinacija za posetiti (фото 3)

Ova železnička stanica u Madridu originalno je otvorena 1892. godine. Sto godina kasnije 1992. deo koji je bio napušten, pošto je španska železnica prešla na brze vozove, renoviran je i pretvoren u svojevrsnu botaničku baštu. Danas u bašti postoji 7.000 biljaka, odnosno 400 različitih vrsta. Među njima su stabla kokisa iz Polinezije, palme i mahagoni drvo sa Kube, drvo gume iz Brazila, stabla banana iz Filipina…

Estação Ferroviária de Porto — São Bento

Ove železničke stanice izgledaju toliko dobro da su i same destinacija za posetiti (фото 4)

Realno, Portugal je jedna prelepa zemlja, pa ne čudi da je železnička stanica u Portu završila na ovoj listi. Pre svega oduševljava keramičkim pločicama u kombinaciji bele i plave boje. Zgradu je projektovao arhitekta José Marques da Silva, a prvi putnici su je koristili 1916. godine. Kada se zagledate u motive na pločicama shvatićete da je na njima ilustrovana bogata portugalska istorija. Tako da ovde dok čekate svoj voz možete nešto i naučiti. Plus, tura kraljevskim vozom koju smo vam već preporučili koristi baš ovu stanicu.

Washington Union Station

Ove železničke stanice izgledaju toliko dobro da su i same destinacija za posetiti (фото 5)

Železnička stanica u Vašingtonu smeštena je u prelepoj zgradi koju je dizajnirao arhitekta Daniel Burnham. Izgradnja ove zgrade bila je ključni momenat u gradskom planu da ovaj grad učine dostojnim titule glavnog grada Amerike. U tom trenutku sa dužinom od 182 metra ova stanica je bila najduža na svetu. Impozantna glavna dvorana, sa zasvođenim plafonom koji je ukrašen zlatnim listićima, visoka je 29 metara. Pošto je stanica postajala sve manje popularna zbog povećanja avio saobraćaja, zgrada je dugo propadala, da bi napokon 1988. godine kompletno obnovljena, a tada je otvoreno i stotinjak radnji kako bi se ovo mesto ponovo oživelo i vratilo u slavne dane kada je kroz stanicu dnevno prolazilo 100.000 ljudi.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar