Statusni simboli generacije Z: Šta se danas „gleda“?

Pripremite se za neka iznenađenja
18.10.2024.
RECOMMENDED

Ako ste ikada pomislili da su statusni simboli stvar prošlosti, onda sigurno niste imali priliku da zaronite u svet koji za sebe kreirala generacija Z. Mlađa, generacija rođena u eri interneta, redefiniše pojam „uspeha“ i „uticaja“ na načine koji bi zbunili čak i najmodernije milenijalce – a da ne pričamo o ostalima. Mislite da je to luksuzni automobili? Ispali ste iz igre. Brendirana garderoba? Može biti, ali nije. Šta zapravo gleda Generacija Z kada procenjuje vašu vrednost u društvu?

generacija z

Pre svega – telefon

Jedan od prvih pokazatelja statusa više nije brendirani sat, već telefon. Ako ne koristite najnoviji iPhone, pa… nije to smak sveta, ali definitivno će govoriti dosta o vama. Zaboravite na Rolex, nije važno šta gledate na svom ekranu već koji model telefona koristite. Generacija Z zna: ko ima iPhone može kontinuirano da prelistava Instagram bez najmanjih problema i već je na pola puta do statusnog i poslovnog uspeha. Ljudi sa Android telefonima su passe, a ukoliko ipak koristite iPhone onda dolaze na red zaključci poput onih da li ste retro sa starim modelom ili pak tehnološki freak sa najnovijim izdanjem telefona u ruci.

„Dezinformisanost“

Zaboravite na to da budete informisani o baš svakom svetskom događaju. „Ko ima vremena za to?“ – mantra onih koji su zaista na vrhu jeste da ih globalni problemi poput gladi muče sve manje. Ironično, generacija Z istovremeno troši sate na TikTok, ali zna tačno koju vrstu informacija preskače. U svetu u kom informacije dolaze iz svih pravaca, luksuz je ne biti bombardovan lošim vestima. Ko nije u toku s ratom, pandemijama i izborima, jasno daje do znanja – da je iznad svega toga da se ni ne zamara trivijalnim stvarima – preterano. Ali, ipak je bitno da imate šta da kažete i na te teme – samo bez mnogo emocija.

Ekološka svesnost kao modni dodatak

Zaboravite na torbe od krokodilske kože. Danas se nosi nešto potpuno drugo – ekološka osvešćenost. Najveći statusni simbol nije Gucci torba, već torba od reciklirane plastike koju ste „pronašli“ na nekoj lokalnoj pijaci. Ili još bolje, nemati torbu uopšte – jer vam ne treba, kad sve što posedujete staje u digitalni svet. Ko danas uopšte nosi torbu? Čak i ako neko nosi Gucci on je kupljan u vinatge šopu. Minimalizam je nova ekstravagancija, sve to pod izgovorom da se brine o planeti zemlji.

Mentalno zdravlje

Generacija Z ne samo da razmišlja o mentalnom zdravlju u velikoj meri, već ga koristi kao statusni simbol. Imate svog terapeuta? Uspeli ste u životu. Ili još bolje, jeste li već otvorili TikTok nalog posvećen mentalnom zdravlju, gde svakodnevno delite svoje misli i osećanja? Imati terapeuta je cool, kao i biti terapeut ljudima i svog okruženja, najpre porodici i starijim članovima svoje porodice – to je već nova razina samosvesti.

Ko ima vremena za vas?

Ovaj statusni simbol je manje vidljiv, ali itekako prisutan. Ne mislim na produktivnost, već na moć da se vaše vreme ne mora deliti s bilo kim. „Nemam vremena za kafu ove nedelje,“ postalo je društvena mantra. Zaboravite na „casual kafu u gradu.“ Odbiti poziv ili ne odgovoriti na poruku odmah nije bezobrazluk – to je pokazatelj da imate važnija posla. A najviši nivo ove igre je „ghosting“ – digitalni nestanak koji jasno pokazuje da ste toliko zauzeti svojim životom da nemate vremena za trivijalnosti poput javljanja određenoj osobi.

Statusni simboli koje gleda generacija Z ne izgledaju onako kako biste očekivali. Nema tu više jurnjave za materijalnim stvarima – ima, ali retko. Izgleda da je danas luksuz biti izvan svega (pa čak i kad ne posedujete statusne simbole poput novca i automobila), ali tako da to svi vide i znaju zahvaljujući vašem iPhone-u. Na nama je sada da razmislimo da li su oni zapravo dovoljno kul za nas, i ako jesu u kojoj meri biramo da preuzmemo njihove sisteme vrednosti.

Za mnoge, veliki deo navedenih stvari nema baš mnogo smisla sa statusom i onim što bi status zapravo trebalo da predstavlja. Ili smo samo mi mnogo „matori“ da bi to razumeli. Na kraju dana, generacija z će svakako svima da nasm „sudi“ po svom.

Foto: Pinterest

Saznaj više:
Povezani članci: