Od Hollywooda do prvih redova na modnim revijama, iconic Birkin torba postala je globalni simbol statusa i bogatstva. Njen prepoznatljiv oblik i metalni detalji mogu se prilagoditi brojnim materijalima, a njena izrada traje 20 sati i dešava se ručno, u šest faza. Iako ima zapanjujuću cenu, Hermès Birkin i dalje ostaje jedna od najtežih torbi za kupovinu zbog prevelike potražnje. 2020. godine, luksuzni sajt za retail Vestiaire Collective otkrio je da je Birkin bila jedna od najtraženijih torbi i da je imala povećanje prodaje od 185% te godine. Dve godine kasnije, njena vrednost je porasla za više od 4%, što još jednom potvrđuje da luksuzni proizvodi mogu biti odlična investicija. Ali šta tačno čini ovu ikoničnu torbu tako popularnom? Da biste razumeli kako je Birkin torba postala toliko tražen komad, nastavite sa čitanjem.
Kako se priča, 1983. godine, Jean-Louis Dumas, izvršni direktor Hermèsa u to vreme, sedeo je pored Jane Birkin na letu iz Pariza za London. Kada se torba glumice prevrnula i ispalo sve što se u njoj nalazilo, Dumas je bio inspirisan da dizajnira torbu koja će biti jednako elegantna kao njen stil, ali će zapravo moći i da se zatvara. Bio je toliko inspirisan da je počeo da crta po kartonskoj kesi za povraćanje u avionu (znamo, veoma elegantno) istog trenutka. I ubrzo nakon toga, rođena je Birkin torba.
ATRAKCIJA A-LIST DAMA
Slavne ličnosti glavni su kupci Birkin torbi – verovatno ste videli Kardašijan ekipu kako nose svoje Birkin torbe. Kris Džener, navodno, ima posebnu sobu posvećenu svojim Birkin torbama, sa neon ispisom ,,Need money for Birkins“. Ashley Olsen je još jedna slavna osoba koja često nosi Birkin torbu, kao i Viktorijin anđeo Alessandra Ambrosio. Međutim, čini se da niko nije toliki obožavalac ovog iconic komada kao Victoria Beckham. Pretpostavlja se da ima više od 120 Birkin torbi. Ipak, danas je verovatnije da ćete je videti kako nosi svoje komade.
Šta je to što je doprinelo da Birkin torba privuče takav kultni A-list status? Pre svega, ekskluzivnost. Veoma je teško nabaviti, a opet je prepoznatljiva, tako da je postala savršeni upadljivi komad za one koji vole da budu u centru pažnje. Tržište luksuzne preprodaje doživelo je veliki bum u poslednjih nekoliko godina, a kompanije poput Vestiaire Collective i Xupes tvrde da Hermès Birkin torba zadržava oko 130% svoje maloprodajne vrednosti pri preprodaji. Razlog za to? Retkost. Široko je poznato da ne možete samo ušetati u bilo koju Hermès prodavnica i očekivati da vam samo ponude izbor Birkin torbi. Kako to Fani Moizant, suosnivač Vestiaire-a, kaže: ,,Sve što je teško dostupno je jako željeno, a oko torbi postoji misterija koja ih čini još traženijim.“
12. juna 2019. godine, Kristi’s London je organizovao aukciju torbi sa nekima od najegzotičnijih, uključujući i Hermès Birkin torbu koja je prodata za neverovatnih 162.500 funti. Ovo je bila druga najskuplja torba ikada prodata na aukciji. Rekord je oboren 2018. godine kada je mat Himalaya Niloticus Crocodile Birkin 35 sa 18-karatnim belim zlatom i dijamantskom opremom prodata za ogromnih 236.750 funti. Treba se zapitati, u kojim prilikama se nosi torba čija je cena koštanja šestocifrena?
Mi nismo stručnjaci za investicije, ali bismo rekli da se Birkin čini prilično sigurnim ulogom. To postavlja pitanje: berza ili torba? Mi ćemo se ipak odlučiti torbu!