
Povezano
U eri buke, Bottega Veneta je odlučila da progovori tiho – jezikom ruku, teksture i vremena. Povodom 50 godina od nastanka svog prepoznatljivog Intrecciato kožnog tkanja, italijanska kuća luksuza lansira kampanju “Craft is our Language” i okuplja impresivnu listu kulturnih imena, među kojima su Tyler, The Creator, Julianne Moore, Zadie Smith i I.N iz Stray Kids.
Fotografije koje je snimio Jack Davison deluju gotovo meditativno – u fokusu su detalji, pokreti, isprepletane ruke i fragilna snaga zanata. Kampanja je bez pompe, ali sa jasnim ciljem: da slavi nasleđe ručnog rada koje ne robuje sezoni ni logotipu.

OD AMERICAN GIGOLA DO TYLERA
Intrecciato je prvi put predstavljen 1975. godine – kao odgovor na tehnička ograničenja tadašnjih mašina za šivenje. Umesto da traže prečice, zanatlije iz Veneta regiona odlučile su da iskoriste slabost kao prednost: pletenjem tankih traka kože u dijagonalnu strukturu stvorena je tekstura koja je postala sinonim za tihi luksuz.
Od tada do danas, ovaj motiv se pojavljivao svuda – od ruku Lauren Hutton u filmu American Gigolo, do savremenih stilskih izdanja Tylera, The Creatora. Hutton je nosila kultnu Intrecciato clutch torbicu još 1980, dok je Edward Buchanan, nekadašnji kreativni direktor, uveo prvi ready-to-wear program kuće krajem devedesetih.

ZANAT KAO MANIFEST
Kampanja obuhvata umetnike, reditelje, sportiste i književnike – sve one koji su kroz svoj rad stvorili sopstveni jezik izraza. Među njima su i Dario Argento, Shu Qi, Neneh Cherry, glumac Troy Kotsur, teniser Lorenzo Musetti i dirigent Lorenzo Viotti. Svako od njih nosi Bottega Veneta komade – od rukavica i jakni do pletenih torbi, u duhu sofisticiranog minimalizma.

U septembru nas očekuje i proširenje ove kampanje kroz knjigu – zamišljenu kao vizuelni rečnik vrednosti i zanata kuće. Novi talas fotografija i kratkih filmova doneće svežu celebrity postavu, ali ista poruka ostaje: “Craft is our Language”.
ZAŠTO BAŠ CRNO-BELO?
Kada Bottega Veneta ne želi da proizvod bude „glavni junak“, koristi crno-belu fotografiju. Ne da bi ga umanjila, već da bi nas privukla bliže. To je suzdržanost kao strategija moći – gest brenda koji toliko veruje u sopstvenu vrednost, da se usuđuje da ne viče.

U vremenu koje ceni prekomernu vidljivost, Bottega bira odsustvo. I upravo zato deluje luksuznije od svih: jer u svetu prepunom logotipa, tišina često kaže najviše.
TIHO ALI MOĆNO
U svetu mode koji sve češće nametljivo vrišti u nezasitoj gladi za pažnjom, Bottega Veneta šapuće – i to na jeziku koji ne razume svako: jeziku dugovečnog kvaliteta, ručne izrade i promišljenog dizajna. “Craft is our Language” nije samo rođendanska čestitka Intrecciatu – to je ljubavno pismo usporavanju u modnoj industriji koja jurca.

I možda je baš zato, pola veka kasnije, Bottega još uvek relevantna. Pleteno, ali nikad ispleteno do kraja – jer zanat, za razliku od trenda, nikad ne izlazi iz mode.
Fotografije: Instagram