
Surovi, korporativni svet Amerike, u koji se Patrick Bateman i njegov grandiozni narcisizam besprekorno uklapaju – to nam je bila prva asocijacija na novu Calvin Klein kolekciju, prikazanu na pisti, prvi put posle šest godina pauze od revija.
Moda je uvek odraz društvene klime, a nova kreativna direktorka kultnog američkog brenda, Italijanka Veronica Leoni, odlično je „pročitala“ ono što Amerika želi i što jeste sada. Trump je ponovo došao na vlast, a u (ne)stabilnim vremenima koja slede, povratak u prošlost je više nego dobrodošla – a Calvin Klein revija je oličenje minimalizma devedesetih godina. S druge strane, u odeći koju smo videli na pisti veoma lako možemo da zamislimo ženu kako izlazi iz Trump kule u Njujorku i užurbano hoda Vol stritom.
Uprkos tome što je kuća Calvin Klein svojevremeno odbila da učestvuje u kostimima za film „American Psycho“, nema sumnje da bi Patick Bateman (ili njegova ženska verzija) u 2025. nosio baš sve ono što nam je Leoni servirala u kolekciji za jesen/zimu. Evo šta smo sve videli.
CALVIN KLEIN JESEN/ZIMA 2025: RADIKALNI MINIMALIZAM
Održana u istorijskom sedištu brenda u Njujorku, revija je okupila ikone poput samog Calvina Kleina, Kate Moss, Christy Turlington i glumca Coopera Kocha.
Leoni je pristupila kolekciji sa fokusom na usavršavanje svakodnevnih odevnih komada kroz oštre krojeve i pažljivu konstrukciju. Cilj joj je bio da modernizuje osnovnu estetiku brenda kako bi ona bila aktuelna u 2025.


Kolekcija je igrala sa proporcijama i siluetama – od precizne, strukturirane forme do opuštenijeg, slojevitog izgleda, inspirisanog pidžamama. Reference na radnu odeću pojavile su se u flanelskim košuljama sa naglašenim kragnama i tamnom japanskom brušenom teksasu, dok je upečatljiva crvena haljina bez ramena uparena sa čizmama nudila aluziju na klasični američki bombshell stil.


Večernja odeća je podrazumevala haljine od drapiranog žerseja i sa šarenim vezom, a torbe u obliku boce CK One parfema pružale su zabavni branding moment.
Kaputi, blejzeri i mantili bili su najistaknutiji deo kolekcije – jer su esencija modnog jezika samog Calvina Kleina. Videli smo oversized trench mantil, kao i nesvakidašnji „krzneni“ kaput, zapravo napravljen od kaskadnih traka organze. Sam Calvin Klein je bio impresioniran, pohvalivši dramatične kapute i arhitektonsku dimenziju kolekcije.
Debi kolekcija Veronice Leoni nesumnjiov je postavila čvrste temelje za dalji razvoj brenda, ali izazov koji je pred njom jeste da Calvin Klein izdvoji u pretrpanom pejzažu modernog minimalizma. Konkurencija je jaka – pomislimo samo na The Row i Phobe Philo.
Pozicioniranje brenda kao „premium mode“ ostavlja prostora za dodatno usavršavanje, ali kao početna tačka, ova kolekcija je signalizirala promišljeni povratak, koji će morati da se menja i unapređuje u narednim sezonama.
Fotografije: instagram calvinklein