Dior iznenađenje u Rimu: Revija kakvu niko nije očekivao

Da li je ovo bio oproštaj Marie Grazie Chiuri?

autor Božica Luković
dior

Modna kuća Dior u Rimu nije predstavila samo novu cruise kolekciju, već i haute couture kreacije – što je iznenadilo sve goste u raskošnoj palati Albani Torlonia, koja je retko kada otvorena za javnost.

Istorijsko okruženje, prožeto umetničkom baštinom i klasičnom arhitekturom, poslužilo je kao pozornica za najnoviju viziju kreativne direktorke Marie Grazie Chiuri – ova revija bila je njen povratak kući, intiman i duboko emotivan.

dior
instagram dior

Ove sezone, Chiuri je ispreplela niti antičkog rimskog sjaja i savremene ženstvenosti, odajući počast ne samo „večnom gradu“, već i svojim italijanskim korijenima. Kolekcija je odražavala tu sintezu: siluete su prizivale draperije i renesansni kroj, dok su raskošni vezovi i odvažni materijali naglašavali njen stalni dijalog s tradicijom ručne izrade i nasleđem couture mode.

DIOR CRUISE REVIJA JE BILA ODA FILMU

Chiuri je angažovala kostimografski atelje Tirelli da reproducira neka od svojih najpoznatijih kostima, viđenih u filmovima poput Leopard Luchina Viscontija i Doba nevinosti Martina Scorsesea.

„Želeli smo ne samo da eksperimentišemo, već i s lakoćom da kako da je konstrukcija iza filmskog kostima vrlo bliska visokoj modi,” izjavila je Chiuri.

image 3918513
instagram dior

Ova saradnja poslužila je kao polazište za njenu kolekciju: odu večnoj ljubavnoj vezi Rima i filmskog platna. U tim klasičnim filmovima granica između fantazije i stvarnosti često je tanka: pomislimo samo na Anitu Ekberg kako se kupa u fontani Trevi u La Dolce Vita, ili na Marcella Mastroiannija u ulozi plemića iz 18. veka koji luta drevnim palatom u Ghosts of Rome.

Među istaknutim komadima bile su lepršave pelerine izvezene klasičnim motivima, oštro krojeni blejzeri ukrašeni nežnim perlicama, kao i eterične haljine koje su svetlucale uz staze obasjane bakljama.

Paleta boja kretala se od rimskih zemljanih tonova do bljeskova carskog zlata, lapisa i cinobera, odražavajući mozaike i freske iz same vile.

Ova revija takođe je predstavljala značajnu kulturnu izjavu. Organizirajući događaj u Rimu, Chiuri nije samo stavila u središte pažnje italijansku izradu i nasleđe, već je i redefinisala format cruise revije, pretvorivši ga u narativno iskustvo ukorijenjeno u prostoru, identitetu i umetnosti.

Sve više se govori o tome da Chiuri uskoro napušta Dior – ako se ispostavi da je ovo zaista poslednja revija njenog devetogodišnjeg mandata u modnoj kući, dizajnerka može s ponosom reći da je sama ispisala svoj kraj.

Fotografije: instagram dior