
Povezano
Ako je iko sumnjao da Doja Cat zna kako da zapali scenu i internet u istom potezu, otvaranje MTV VMA 2025 je to dokazalo: Amala Dlamini, kako joj je pravo ime, je ušetala u eru osamdesetih i prisvojila je kao da je rođena u spotu Samanthe Fox .
Ovogodišnja dodela je izgledala kao kolaž nekih davnih vremena: LL Cool J kao uvod, Max Headroom glitch video kao intermeco, i onda – Kenny G, kralj sapunaste saksofon melodije, koji na scenu donosi najviše od nostalgije. Set je bio parodija i oda u isto vreme – roze detalji, crne tufnice, plesači sa Kangol kapama. U toj halucinaciji pop-kulturnih referenci Doja izvodi svoj novi singl “Jealous Type”, a VMA postaje vremeplov.
BALMAIN NA CRVENOM TEPIHU
Pre nego što je uopšte zakoračila na scenu, Doja Cat je imala već jedan od najkomentarisanijih trenutaka večeri. Na crvenom tepihu pojavila se u Balmain haljini koja je izgledala kao hibrid futurističkog i skulpturalnog kostima. Kreacija Oliviera Rousteinga igrala je na sve karte: strukturalne linije, metalik refleksije i visoki sjaj, koji su haljinu pretvorili u arhitektonski komad.

Silueta je prizivala duh osamdesetih –naramenice, naglašena figura peščanog sata, glamur koji podseća na Thierry Muglera i Claude Montanu – ali modernizovana kroz Rousteingov prepoznatljiv barokni glam pristup. Balmain je, u Doja Cat slučaju, prestao da bude samo high-fashion, a postao deo performansa: kao da je stigla na VMA spremna da dominira.
Što je najvažnije – haljina je savršeno ispratila njen kasniji scenski spektakl. Nije bila puka red carpet toaleta, već uvod u priču.
NEO-OSAMDESETE: OD KIČA DO MODNE STRATEGIJE
Doja Cat je kreatorka sopstvene pop-mitologije. Ovog puta, odabrala je estetiku osamdesetih, onu preteranu, šljašteću i pomalo apsurdnu, koja se savršeno uklapa u njen umetnički credo.
Kada Doja izvodi plesnu koreografiju koja podseća na rane radove Janet Jackson, jasno je da njeno „novo pop poglavlje“ nije samo još jedan ciklus albuma. To je strategija: povratak dekadi gde je muzika bila jednako važna koliko i vizuelni spektakl.

U modnom smislu, ovo je povratak u dekadu logomanije, sportskog glamura i teatralnog make-upa – ali preveden kroz Doja filter 2025. godine. Iako uz rizik da izgleda kao kostim za retro žurku, iznela je outfit kao couture verziju osamdesetih, gde je svaki detalj prenaduvan i preteran, ali pažljivo stilizovan.
LIPSTICK PERFORMANCE ART
Na crvenom tepihu, Doja Cat je u Balmain haljini uzela svoj MAC ruž, odgrizla ga i pojela. Internet se zapalio. Kasnije je otkriveno da je u pitanju kreacija poslastičarskog virtuoza Amaury Guichona – ruž od čokolade i karamele, savršeno oblikovan u MAC bullet.
Naravno, to nije bila samo šala. Bio je to marketinški masterstroke: istog dana Doja je proglašena za globalnu MAC ambasadorku. Poruka je jasna – ruž nije samo šminka, već rekvizit performansa i jestiva umetnost.
Ovo je pravi primer kako beauty industrija ulazi u prostor performativne umetnosti i pretvara make-up u viralni trenutak. Šminka više nije sredstvo da se lepota naglašava – ona postaje deo narativa, fetiš, nešto što može da se konzumira- doslovno.
ZAŠTO SE VRAĆAMO OSAMDESETIM?
Zašto baš sada? Zašto generacija koja nikada nije nosila power suit s jastučićima na ramenima ili plesala uz kasetofon odjednom slavi osamdesete?

Odgovor leži u kombinaciji nostalgije i eskapizma. Današnja publika, bombardovana krizama, inflacijom i nesigurnostima, beži u dekadu koja je bila oličenje optimizma – makar kroz modnu estetiku. Osamdesete nude vizuelnu utehu: šljokice, kič, neonske boje i muziku koja zvuči kao beskonačna žurka.
TikTok generacija, kojoj su osamdesete egzotika, doživljava ih kao „retro futurizam“ – prošlost koja izgleda glamuroznije od sadašnjosti. A Doja Cat je idealan vodič kroz taj revival: dovoljno ironična da ne upadne u kič, ali dovoljno ozbiljna da ga učini poželjnim.
NOVA ERA, NOVI ALBUM
VMAs je bio tek uvod. Doja Cat već 26. septembra objavljuje svoj peti album “Vie”, na kome sarađuje sa Jackom Antonoffom i obećava „više popa, manje tame“ u odnosu na prethodni Scarlet. Ako je verovati performansu, zvuk će pratiti estetiku – dekonstrukcija osamdesetih kroz filter ironije i današnjeg hiperpop senzibiliteta.
Nije slučajno da se Doja upisuje u tradiciju pop-diva koje su znale da kontrolišu narativ kroz modu: od Madonne, preko Gage, pa sve do sadašnje generacije koja ponovo otkriva moć kempa.
U noći kada su nagrade delili Ariana Grande, Lady Gaga i Rosé sa Brunom Marsom, Doja Cat nije morala da osvoji glavnu kategoriju da bi odnela pobedu. Dovoljno je bilo da ponovo definiše šta znači zvezda večeri.
Jer, kada Kenny G postane tvoj modni detalj, Balmain haljina- druga kože, a čokoladni ruž tvoj manifest, jasno je da kreiraš kultni nastup, koji postaje nova referenca pop kulture.
Fotografije: Profimedia, Instagram