Epohalna Fashion Week sezona: Ovo su debiji koje s nestrpljenjem očekujemo

autor Dubravka Kovačević
1 3

Da, stigao je septembar – onaj trenutak kada se vraćamo školi, poslu, obavezama… ali i mesec kada fashion industrija diše punim plućima. Jer septembar nije samo prelaz; on je velika scena na kojoj počinje nova modna godina. A ove jeseni – više nego ikad – očekuje nas sezona istorijskih preokreta.

Ako je Venecijanski filmski festival bio najava, onda su naredne nedelje prava premijera: sezona za proleće/ leto 2026. godine donosi toliko debija da se modni kalendar pretvara u niz spektakla dostojnih Netflix serije. Od Guccija i Chanel-a, preko Balenciage i Versacea, do Bottege i Muglera – svaki od ovih luksuznih giganata stavlja novo ime u prvi plan. Imena se menjaju, očekivanja rastu, a intriga dostiže vrhunac.

NICHOLAS ABURN: AMERIČKI SAN U NEW YORKU

SnapInsta.to 537046548 18519513046048169 3540089904582163738 n
Instagram area

New York Fashion Week otvara sezonu 11. septembra, ali sve oči će biti uprte u 12. – dan kada Nicholas Aburn izlazi na pistu za Area brend. Nekadašnji student Central Saint Martins-a i Demnin štićenik, Aburn dolazi da osveži brend koji je do sada bio sinonim za kristale i ekstravaganciju. Hoće li doneti balenciagičnu subverziju ili sasvim novi jezik? Odgovor stiže uskoro.

DEMNA U GUCCIJU: NAJVEĆI TWIST U MODNOM SVETU

Ako je iko umeo da šokira – to je Demna. Nakon turbulentnog odlaska iz Balenciage ovog leta, sada se seli u Gucci. Na modnim forumima već se šapuće o povratku u 90-e. Da li će Demna da „pročisti“ Gucci ili da ga potpuno dekonstruše? Njegova debitantska kolekcija zakazana je za 23. septembar u Milanu, i nema sumnje – to će biti trenutak o kojem će se govoriti mesecima.

VITALE U VERSACEU: JULIA ROBERTS KAO MUZA

profimedia 1032320667
Image: 1032320667, License: Rights-managed, Restrictions: Usage restrictions: Advertising and promotion,Commercial electronic,Consumer goods,Direct mail and brochures,Indoor display,Internal business usage,Personal use, Model Release: no, Credit line: ABACAPRESS, Abaca Press / Alamy / Profimedia

Na crvenom tepihu Venecije Julia Roberts već je nosila prvi Vitaleov Versace – znak da je era Donatelle, nakon 27 godina, zaista zatvorena. Vitale, koji dolazi iz Miu Miu škole Miuccie Prade, obećava „intimni događaj“ 26. septembra. To neće biti fashion spektakl u maniru Meduze i kultnih haljina devedesetih, već suptilniji omaž prošlosti – uz pogled ka budućnosti.

LOUISE TROTTER U BOTTEGI: ŽENSKI POTPIS

FASHION
Instagram louise_trotter_

Dan kasnije, 27. septembra, Bottega Veneta predstavlja svoju debitantkinju – Louise Trotter. Već je obukla Julianne Moore u Kanu, a sada ulazi u arenu posle Matthieua Blazyja. Njena Bottega obećava da će igrati na žensku snagu i suptilni luksuz.

PARIS GRAND FINALE: OD MUGLERA DO CHANELA

Pariz, naravno, ostaje kulminacija. Miguel Castro Freitas 2. oktobra otvara novo poglavlje Muglera, dok 3. oktobra Jack McCollough i Lazaro Hernandez preuzimaju Loewe nakon odlaska Jonathana Andersona. I onda – vrhunac: Pierpaolo Piccioli u Balenciagi (4. oktobra), Duran Lantink u Jean Paul Gaultieru (5. oktobra), i konačno – Matthieu Blazy u Chanelu (6. oktobra).

Ako su njegovi potezi u Bottegi već redefinisali šta luksuz znači u 21. veku, onda Chanel čeka možda najveći izazov – kako spojiti legendarni DNK sa sopstvenom avangardom. Pitanje je: može li Blazy da ponovi istoriju? Ili će Chanel dobiti potpuno novi glas?

SnapInsta.to 470091381 1229422415027964 4289855196680039024 n
Instagram matthieu_blazy

 Ova fashion sezona obećava da neće biti samo smena kreatora, već potpuna smena paradigmi. U vremenu kada moda mora da balansira između nostalgije i inovacije, između TikTok-a i haute couture-a, svaki od ovih debija nosi težinu jednog pitanja: kuda moda ide dalje?

Foto: Instagram i Profimedia