Fforme: Glasni prasak tihog luskuza

Na Njujorškoj nedelji mode, holandski dizajner Paul Helbers predstavio je kolekciju za Fforme akcentujući osećaj luksuza koji nedostaje većini njujorških brendova. Nema logotipa, nema komplikovanih detalja, ničeg nepotrebnog.
16.09.2023.
RECOMMENDED

Ono što je najvažnije za Helbersa jeste silueta, te je svojevremeno izjavio da je Fforme  namenjen  ženama koje žele da se izraze oblicima i arhitektonskim formama, a dva slova „F“ u nazivu (foundation/fundamental change) označavaju  osnovu i temeljnu promenu. Radi se o vraćanju izrade odeće na tradicionalan, trodimenzionalan način koji ističe telo i njegovu autentničnu senzualnost.

Pre pojave termina tihi luksuz, Fforme-ova suzdržana elegancija nazivala se minimalizmom. Njen tvorac bila je Jil Sander. Iako Helbers nije na putu da slepo prati ovaj svedeni nasleđeni obrazac, oslanja se na iskustvo u dizajniranju muške odeće za brendove Maison Martin Margiela, Louis Vuitton i The Row .

Helbers je predstavio novu kolekciju za proleće/leto 2024, na Njujorškoj nedelji mode i tvrdi da, iako je mogao da se opredeli za evropsku premijeru iste kolekcije, Njujork žudi za nivoom kvaliteta koji Fforme nudi. Brend je i nastao u američkoj prestonici mode, ali ima evropski osećaj rafiniranosti.

Upravo taj fokus na krojevima je brend pečat, koji potiče iz bogatog iskustva u radu na muškoj kolekciji. Prenoseći taj metod na žensku modu, Helbers zadržava preciznost kroja na osnovinim komadima.  

Ovo su komadi odeće koji se ne plasiraju dobro na društvenim mrežama. I pored priče o tihom luksuzu, Instagram i TikTok ne favorizuju vrstu luksuznog minimalizma koji leži u osnovi Fforme.

Ta činjenica ne iznenađuje, jer ni Fforme ne žudi za masovnom pažnjom i trendovima, već publiku pronalazi u glamuroznoj manjini dubokog džepa, sa instančanim osećajem za svedenost i sofisticiranost.

Saznaj više:
Povezani članci: