Miuccia Prada nas razume – drugi put je pozvala Willema Dafoea da prošeta njenom revijom. Isprva, to je bilo na Prada reviji pre 12 godina. Više od decenije kasnije, glumac se našao na pisti u Miu Miu komadima iz nove kolekcije za proleće/leto 2025. godine. Miuccia je te 2012. napravila presedan. Međutim, iako je bila prva, više nije jedina. Kith je to uradio, više puta. Loewe takođe. Celine je dobio retku priliku da zabeleži Joan Didion.
Očajnička vremena zahtevaju očajničke mere
Da li su marketing direktori očajni za pažnjom generacije Z, koju postaje sve teže uhvatiti i zadržati? Verovatno da jesu – kompetencija je pogubna, plaćeni i sponzorisani sadržaji preplavljuju do vrtoglavosti, a tek po koja kampanja ostavi dalekosežne efekte i zadrži se u sećanju publike duže od nekoliko sekundi. Pri tom, imperativ je gotovo apsolutno postao vizuelni – iako drugi kanali informacije, poput onog auditivnog, takođe doprinose, potreba za kreativnošću tu je svedena na minimum. Postaje dovoljno za marketing i social media menadžere da prikače „viralni zvuk“ – pesmu Charli XCX danas, Sabrine Carpenter sutra.
Tek ona kampanja koja uspešno zavede čulo vida može postati potencijalno efikasna. Da li zato sve više brendova traži pažnju mladih angažovanjem starijih glumaca i/ili modela? Može biti jer mladima, za razliku od lica godišnjaka, ova zapravo nisu dosadna.
Ali zašto je tako?
Zar nije logično da stariji utiču na starije, a mladi na mlade? Čini se da je suprotno. Možda zbog toga što se stariji trude da zadrže svoju mladost kroz stil?
Šta, zapravo, pokreće brendove da angažuju starije modele? Moguće je da je to težnja za autentičnošću i jedinstvenošću koja može privući pažnju gen Z, a koja se sve više udaljava od klišea mladosti. Iako se čini da stariji imaju svoje mesto u ovoj novoj modnoj igri, ostaje pitanje kako će brendovi nastaviti da evoluiraju i razvijaju različite strategije da bi uključili širu lepezu starijih lica, čime bi ujedno postigli veći stepen raznolikosti.
Možda je ovo znak da se modni svet oslobodio svojih predrasuda i prepoznao vrednost koju stariji modeli donose. Uostalom, moda je u pričama, a stariji modeli imaju bogate i raznovrsne priče koje tek čekaju da budu ispričane.
Foto: Instagram