Gentle Monster: neobuzdani umetnički entuzijazam

autor Dubravka Kovačević
1 3

U modnom svetu u kojem se luksuz sve češće meri viralnošću, Gentle Monster je od samog početka birao da bude – čista fascinacija. Od 2011. godine, korejski brend naočara, koji je osnovao Hankook Kim, uspeo je da pretvori običan čin kupovine u performans, a svoje prodavnice u postmoderne galerije. Jer u univerzumu ovog sada već kultnog brenda, ništa nije „obično“: naočare se izlažu u svemirskim brodovima koje pilotiraju roboti, ili pored animatronskih skulptura koje deluju kao da su izašle iz sna Salvadora Dalija.

gentle
Instagram gentlemonster

Od optike do umetnosti

Gentle Monster nikada nije bio samo brend naočara. Njegov DNK počiva na ideji da dizajn mora da izaziva, zbunjuje i inspiriše. U vremenu kada je većina svetskih okvira bila krojena po zapadnim standardima lepote, Kim je odlučio da napravi naočare prilagođene azijskom licu — ali ubrzo je postao globalna pojava. Danas su prodavnice ovog brenda svojevrsne instalacije koje redefinišu pojam maloprodaje, spajajući umetnost, tehnologiju i modu u jedno iskustvo.

image 9822682
Instagram gentlemonster

Ovaj pristup se najbolje vidi u kampanjama i kolekcijama koje balansiraju između eksperimenta i spektakla. Setimo se samo ‘Gentle Jelly’ serije, čije su naočare dolazile u ogromnim “lolly bag” pakovanjima kao da su deo nekog hiperrealnog slatkiša, ili saradnje sa D’heygere, u kojoj su okviri imali rupice kroz koje se provlače minđuše — fuzija nakita i optike, tela i objekta.

SnapInsta.to 482840802 18493190371004867 5673995811726496332 n
Instagram gentlemonster

Kolaborativna inteligencija

Saradnja je oduvek bila ključni deo filozofije brenda — ne zato što prodaje, već zato što spaja svetove. Među najznačajnijima svakako je partnerski projekat sa Maison Margielom, koji je doživeo nastavak 2025. godine. Zajednički su razvili kolekciju sa “temple-less” dizajnom (bez klasičnih ručica), kombinujući kožu i acetat u futurističke forme u bojama od električno plave do kremaste.

Za kreativni tim ovog brenda, kolaboracija nije komercijalna strategija, već dijalog između ideja – modni performans koji se nastavlja.

Hunter Schafer i “The Hunt”: distopija sa estetikom snova

U najnovijoj kampanji “The Hunt”, brend ponovo pokazuje da ne pristaje na realnost. Režiju potpisuje Nadia Lee Cohen, a glavnu ulogu tumači Hunter Schafer, čija je eterična prisutnost savršeno uklopljena u Gentle Monster-ov nadrealni svet. U jednominutnom filmu, Schafer se kreće kroz suburbiju koja se pretvara u psihodelični horor pejzaž — između svakodnevnog i halucinantnog, tame i lepote.

Kolekcija koja prati film odlikuje se minimalističkim, vitkim ramovima i svedenom sofisticiranošću, što predstavlja pomak ka suptilnijem luksuzu, ali bez gubitka eksperimentalnog duha. Naočare su, kao i uvek, samo početak priče — ono što dolazi posle je emocija, senzacija, vizija.

Neobuzdana vizija koja ne stari

U vremenu u kojem su brendovi opsednuti „momentom“, ovaj korejski avangardni gigant i dalje gradi mit. Hankook Kim ne juri viralan trenutak — on gradi svet. U njemu su naočare metafora za pogled koji se usudi da bude drugačiji, za umetnost koja se nosi na licu.

gentle
Instagram gentlemonster

Sa svakom kolekcijom, ovaj brend ne prodaje proizvod, već ideju: da moda ne mora da bude predvidiva da bi bila poželjna, i da vizija ne mora da bude racionalna da bi bila relevantna.

U eri filtriranih trendova i algoritamskog dizajna, Gentle Monster ostaje ono što mu ime i sugeriše — nežni monstrum: čudo koje se usuđuje da pogleda svet iz drugačijeg ugla.

Fotografije: Instagram