Ines Janković o novoj kolekciji: Tihi luksuz kao inspiracija

autor BURO.
1 21

Ako vas inspirišu minimalizam i luksuz osamdesetih, nova kolekcija Ines Janković će vas potpuno očarati

Bilo da ste pasionirani ljubitelj mode koji pomno prati domaću (i regionalnu) scenu, konzument ili prosto mestimični kolekcionar kvalitetnih komada, kolekcije (i kampanje) Ines Janković uvek privlače pažnju i očekuju se sa nestrpljenjem. Ove sezone, njena kolekcija za jesen – zimu 2025. donosi spoj minimalizma i luksuza ’80-ih, naglašavajući eleganciju koja prkosi prolaznim trendovima. Kampanja koja prati kolekciju je smela, sofisticirana i besprekorno stilizovana, ona oslikava atmosferu West Coast glamura i autentičnosti, pozivajući žene da kroz svaki komad izraze svoju jedinstvenu priču. Otkrijte šta se krije iza kulisa.

MixCollage 30 Oct 2024 04 52 PM 5598

Ines Janković u razgovoru za BURO.

Koliko dugo si radila na kolekciji? 

Sezona jesen – zima 2025. je rezultat detaljnog rada tokom protekla tri, četiri meseca. U našem slučaju toliko uglavnom traje proces kreativnog rada na novoj kolekciji.

Tvoja nova kolekcija ima bezvremenski karakter, otporna na sezonske promene. Da li ovu ideju vidiš kao reakciju na prolaznost trenda?

Od samog starta i prve kolekcije, brend Ines Janković se fokusirao na negovanje vanvremenske estetike i suštinu odevanja koja trend kao takav stavlja po strani. Godine rada i različitih iskustava dovele su do formiranja glavnog načela brenda – dugotrajne elegancije sa primesama aktuelnog. Samim tim svaki komad koji izađe iz radionice nema ni vremensku odrednicu, kao ni rok trajanja. Uz pravilno održavanje koristi se u različitim sezonama i prilikama.

Ines Atelier fw24 253
Ines Atelier fw24 258

Spominješ West Coast golden eru 80-ih kao inspiraciju. Koji su to specifični aspekti te epohe koji su uticali na tvoj kreativni izraz? 

Svedenost i minimalizam prožeti elementima luksuza. Kada govorimo o West Coast estetici ona je upravo u tom obliku prisutna kako u enterijeru, tako i u drugim oblicima umetnosti, i predstavlja nadgradnju minimalizma i geometrije 70-ih koja je upotpunjena ekstravagantnim detaljima. Nenametljiva raskoš kao simbol ovog perioda najbolje je predstavljena likom Mišel Fajfer u filmu „Lice sa ožiljkom“.

Nenametljiva raskoš najbolje je predstavljena likom Mišel Fajfer u filmu Scarface

Silent luxury era i minimalistički izraz 80-ih deluju kao kontrapunkt dinamičnom savremenom svetu. Koje vrednosti tog perioda smatraš relevantnim danas?

Sloboda kao odraz umetnosti življenja, bez opterećivanja i sputavanja društvenim normama.

Kolekcija je kreirana s namerom da traje kroz generacije. Da li smatraš da moda može imati ulogu trajnog simbola kulturnih vrednosti?

Da, apsolutno. Potvrdu pronalazimo i u kultnim stajlinzima koji su obeležili različite ere. Svaka era imala je svoju heroinu, počevši od Grejs Keli pa Džejn Birkin, zatim Grejs Džouns i princeze Dajane – komadi koje su nosile uticale su ne samo na formiranje njihovog ličnog stila već i na oblikovanje potreba, ukusa i stila žena širom sveta. Taj izraz se ne odnosi samo na modni već i na društveni poredak jednog doba, te je često moda simbol društvenih promena i vrednosti formiranih kroz niz socijalno-političkih događaja koje se sa svakom novom decenijom potvrđuju. 

Na koji način biraš materijale i forme koji će u sebi nositi ideju prenosivosti kroz generacije, a opet ostati relevantni i savremeni?

Ono što jeste trend u našoj kolekciji, jesu upravo materijali i njihov odabir. Svake godine se određene tkanine i spektar boja definišu kao relevantni u toj sezoni. Kao i uvek, negovanje postavljenih vrednosti brenda ogleda se u odabiru materijala koji su trajni i održivi, poput kože, kašmira i svile. Timeless piece naš je vodeći i sada već zaštitni znak, težnja da jedan komad koji nosite danas, uz adekvatno održavanje, možete nositi i kroz deceniju ili dve.

Ines Atelier fw24 2514 1

Kreacije Ines Janković osnažuju ženu da izrazi autentičnost i slobodu kroz stil. Kako zamišljaš način na koji odeća oblikuje ne samo identitet pojedinca, već i njegovo mesto u društvu?

Komad iz naše radionice podređen je ženi u svakom pogledu. Ona ga oblikuje, prilagođava sebi i svojim potrebama, nosi ga kroz svakodnevni tok pomeranja granica u svom mikro i čitavom makro svetu. Biti autentičan i slobodan znači izvršiti uticaj na svoje okruženje na način svojstven samo tebi, bez sputavanja i ograničenja, a to je cilj i jednog odevnog komada – izraziti sebe nesputano i jasno.

Biti autentičan i slobodan znači izvršiti uticaj na svoje okruženje na način svojstven samo tebi, bez sputavanja i ograničenja

Tvoja kolekcija deluje kao odgovor na savremene izazove u modnoj industriji, posebno u vezi sa brzim trendovima i konzumerizmom. Koja su tvoja razmišljanja o slow fashion-u i dizajnu koji gradi trajnu vezu između odevnog komada i onog koji ga nosi?

Smatram da je neminovno da u modi, ali i u drugim oblastima industrije, mora doći do postepenog usporavanja proizvodnje u cilju očuvanja prirode i životne sredine. Velika zastupljenost novih projekata i kolekcija dovela je do prezasićenosti tržišta i delimičnog obezvređivanja istog. Ograničavanje na dve kolekcije godišnje, usavršavanje u kvalitetu materijala i izrade, kao i mogućnost prilagođavanja postojećeg dizajna željama klijenta su činioci koji utiču na formiranje intimnog i dugotrajnog odnosa između brenda i klijenta.

Ines Atelier fw24 2535
Ines Atelier fw24 2531 2

Da li te saradnici smatraju zahtevnom saradnicom? 

To ćete morati da pitate njih, ali smatram da bi se složili da je strpljenje i razumevanje ključ naše dobre komunukacije i tajna uspeha pouzdanog tima. Vrlo često su zahtevnost i visoki kriterijumi obeležja mog liderstva, ali upravo ona dovode do željenog rezultata i izvlače maksimum iz svih ljudi u timu. Nekima je taj princip rada u prirodi, drugima manje prija ali uvek dovede do onoga što je bio cilj i namera – obostrano zadovoljstvo i uspeh.

Kako vidiš budućnost Ines Janković brenda? Šta za tebe predstavlja „uspeh” u modnom svetu?

Uspeh brenda ogleda se u njegovoj održivosti, nivou kvaliteta i inovativnosti o kom svedoče i naši stalni klijenti. Brend je trenutno na vrhuncu svog dosadašnjeg uspeha, konkretno što se tiče regionalnog i domaćeg tržišta. To je konkretizovalo naš naredni korak i pravac daljeg kretanja, prezentaciju i širenje bridal kolekcije na novo tržište. Što se tiče ready to wear kolekcije, plan nam je da postanemo prisutniji nego ranije.

Ines Jankovic 2

Art direkcija: Marko Ivković
Fotografije: Luka Bošković i Stefan Stojanov
Model: Tara Dobrić Demons model management
MUA: Marija Stošić
Frizura: Goran Kostić
Lokacije: GIR store, Centar za relaksaciju