
3 domaće kreatorke nam otkrivaju vizuale koji su ih inspirisali da se bave dizajnom
Svi imamo neke trenutke, neke slike koje su nam urezane u sećanje gotovo kao da su deo našeg DNK. Za ljude u kreativnim industrijama, pogotovo onim koje se bave vizualima, ovo važi duplo. Možda i više nego duplo.
Zato smo pitali tri naše poznate dizajnerke da sa nama (i vama) podele slike koje su ih oblikovale, definisale trenutak u kom su osetile da je moda nešto što će igrati jednu od glavnih uloga u njihovim životima, da je ona način da izraze svoja razmišljanja, svoje stavove, borbe i osećanja.
Sasvim neplanirano, dve od njih izabrale su rad Jean Paul Gaultiera i njegovu saradnju sa Madonnom na legendarnoj Blond Ambinion turneji. Spontani dokaz njegove individualne veličine ali i njihove zajedničke moći, kao i toga da je singl "Vogue" i dan danas jednako važan kao i u treutku kada je izašao, više od 30 godina kasnije.
Tamara Jarić
dizajnerka @jaricstory


Prve naznake toga da ću se baviti modom videli su se još sa mojih 10 godina dok sam kao devojčica šila svilene haljine i pravila modne revije u dnevnoj sobi. Gledajući kreacije Jean Paula Gaultiera maštala sam da budem modni kreator, a Madonnin kostim sa Blond Ambition Tour iz 1990. izdvojila bih kao najuticajniji. Iako nesvesna tada, osvojile su me hrabrost i provokacija celokupne pojave.
Tijana Žunić
dizajnerka @tijanazunic



Ono čega se sećam iz detinjstva, a da je potpuno zaokupilo moju pažnju jeste muzika Boy Georgea. Bila sam jako mala, nisam razumela ni muziku, ni njegov vizuelni način izražavanja, ali je očigledno da su moda i jedinstvenost koju je on doneo na scenu 80-ih bili jedan od pokretača moje kreativne energije i ljubavi prema modi.
Pored toga, s obzirom da sam oduvek znala da želim da se bavim dizajnom, bilo je samo pitanje učenja, sazrevanja i oblikovanja mog stila. Tokom studija sam se susrela sa istorijom arhitekture i pokretom Bauhaus i verujem da je to bio trenutak koji je najbolje oblikovao moj senzibilitet i modni izraz. Jednostavnost, upečatljivost, svedene forme su nešto što sam izvukla kao najveću inspiraciju za svoj rad.
Tamara Radivojević
dizajnerka @tamararastudio


Bila je 1990. godina, imala sam 14 godina i kao buntovnoj tinejdžerki Madonnina Blond Ambition turneja za koju je kostime radio moj (u to vreme) omiljeni dizajner Jean Paul Gaultier bila je svojevrsna opsesija. Nastup je otvorila u savršeno skrojenom teget odelu na štrafte (simbol muške biznis kulture) ispod koga je nosila perfektno izrađen korset sa konusnim delovima na grudima (simbol ženske seksualnosti). Bilo je to u isto vreme originalno i kontroverzno! Na temu uticaja ovog kostima na modernu kulturu napisani su mnogi eseji, ali je spoj muževnosti i ženstvenosti, poigravanje ženskom seksualnosću, ispitivanje definisanosti rodova, osećaj snage i slobode koji je taj kostim simbolizovao jeste nesto što je na mene ostavilo ogroman uticaj. I danas, u svom dizajnu pronalazim tu potrebu da istražujem taj muško/ženski princip. Jean Paul Gaultier je tih ranih 90-ih bio revolucionaran u brisanju granica među polovima, seksualnosti, tradicija i kultura. Sada shvatam da čak i posle 30 godina, te teme stvaraju kontroverze ali je Madonnina i njegova saradnja u meni probudila potrebu da istražujem kontraste, spajam nespojivo i ispitujem sve društvene i kulturne tabue, dok negde i dalje pevušim "Express Yourself"!
Povezani članci
Buro 24/7 Izbor