CEO – nova zvezda modne industrije?

    21.08.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/08/ceo_cover.jpg

    Vlasnici, direktori i njihove monarhije

    Heritage brendove više ne dizajniraju oni ljudi čija imena nose, uz po koji izuzetak. Street/luksuz hibridi su još uvek mladi, strmoglavo rastu ali niko ne zna koliko će talas hajpa na kom se voze biti dugotrajan. Najpoznatiji dizajneri danas menjaju mesta kreativnih direktora onako kako sportisti menjaju klubove ili se povlače iz velikih konglomerata, što za posledicu ima da heritage brendovi više ne liče na sebe nego na dizajnere koji ih kreiraju na po nekoliko godina, a onda jovo nanovo – ponovo reinvencija i novi vizuelni identitet. Drvlje i kamenje koje se sručilo na Slimanea je, koliko god razumljivo kada su ostrašćeni Phoebefili u pitanju, suštinski neopravdano. Odjednom se niko ne seća kako je Celine izgledao pod vođstvom Michaela Korsa i koliko ga je sama Philo izvrnula naopačke, a po svojoj meri. Pitanje zbog čega se dizajnerima čija je estetika toliko jaka ne nudi da otvore svoje brendove već da revapmuju klasične, je posebna debata.

     

    Ali u svoj ovoj zbrci čija atmosfera počinje da liči na film Taikae Waititija, pojavila se nova vrsta zaštitnog lica: CEO kompanije. Nekada su, obično kao poslovni partneri velikih kreatora, bili tihi, ako ne i potpuno nemi. Bavili se poslovnom strategijom i svakodnevnim vođenjem kompanija, a kreativci su bili ti koji su bili pod svetlom reflektora. Kako su vremenom ovi poslovi prvo rasli, a zatim se preobratilli u globalne multi-milionske konglomerate i njihove uloge su se promenile. Kao realna figura od moći, što dizajneri velikim delom više nisu, CEO danas mora biti u stanju da održava interaktivne odnose sa svim aspektima poslovanja, a to uključuje i medijsku strategiju. Kao dodatak, neki od njih su već na čelu porodničnih dinastija (ne suštinski različitih od pravih monarhija) čiji je podmladak uveliko u poslu. Ukoliko još nisu, pažljivo na tome rade – Keringov François-Henri Pinault je za svoju kraljicu odabrao Salmu Hayek, a ima i sina sa Lindom Evangelistom.


     

    Bernard Arnault, CEO i predsednik upravnog odbora LVMH, je najveći obožavalac svih svojih marki i ne propušta njihove revije koje redovno slika telefonom sa najbolje pozicije u gledalištu. Njegova deca su pravi primer dinastijskog poretka: Daphne mu je desna ruka, a jedan od sinova Antoine vodi svoj brend i partner je Nataliae Vodianove koja je možda ultimativna modna trophy wife, drugi sin je u porodičnom poslu takođe. Sam Arnault je na svakom bitnom događaju koje njegovi brendovi organizuju i svi to znaju, a sada bogami i očekuju.