Pretraga

CEO - nova zvezda modne industrije?

CEO - nova zvezda modne industrije?

Vlasnici, direktori i njihove monarhije

Tekst: Manda Javorina


Heritage brendove više ne dizajniraju oni ljudi čija imena nose, uz po koji izuzetak. Street/luksuz hibridi su još uvek mladi, strmoglavo rastu ali niko ne zna koliko će talas hajpa na kom se voze biti dugotrajan. Najpoznatiji dizajneri danas menjaju mesta kreativnih direktora onako kako sportisti menjaju klubove ili se povlače iz velikih konglomerata, što za posledicu ima da heritage brendovi više ne liče na sebe nego na dizajnere koji ih kreiraju na po nekoliko godina, a onda jovo nanovo - ponovo reinvencija i novi vizuelni identitet. Drvlje i kamenje koje se sručilo na Slimanea je, koliko god razumljivo kada su ostrašćeni Phoebefili u pitanju, suštinski neopravdano. Odjednom se niko ne seća kako je Celine izgledao pod vođstvom Michaela Korsa i koliko ga je sama Philo izvrnula naopačke, a po svojoj meri. Pitanje zbog čega se dizajnerima čija je estetika toliko jaka ne nudi da otvore svoje brendove već da revapmuju klasične, je posebna debata.

CEO - nova zvezda modne industrije? (фото 1)

 

Ali u svoj ovoj zbrci čija atmosfera počinje da liči na film Taikae Waititija, pojavila se nova vrsta zaštitnog lica: CEO kompanije. Nekada su, obično kao poslovni partneri velikih kreatora, bili tihi, ako ne i potpuno nemi. Bavili se poslovnom strategijom i svakodnevnim vođenjem kompanija, a kreativci su bili ti koji su bili pod svetlom reflektora. Kako su vremenom ovi poslovi prvo rasli, a zatim se preobratilli u globalne multi-milionske konglomerate i njihove uloge su se promenile. Kao realna figura od moći, što dizajneri velikim delom više nisu, CEO danas mora biti u stanju da održava interaktivne odnose sa svim aspektima poslovanja, a to uključuje i medijsku strategiju. Kao dodatak, neki od njih su već na čelu porodničnih dinastija (ne suštinski različitih od pravih monarhija) čiji je podmladak uveliko u poslu. Ukoliko još nisu, pažljivo na tome rade - Keringov François-Henri Pinault je za svoju kraljicu odabrao Salmu Hayek, a ima i sina sa Lindom Evangelistom.


Planirano ili ne, ali direktori su postali slavni skoro koliko i dizajneri.

 

 

Ovoj novoj generaciji direktora je jasno koliko je slika koju javnost o njima ima moćna, na isti način na koji to razumeju kreativni direktori. Oni postaju ambasadori brenda, na svoj način njegovo fizičko otelotvorenje i vrlo često su, na primer, obučeni u svoje brendove od glave do pete. Ako je to na muškarcima malo teže primetiti, pogledajte kako izgleda Francesca Ballettini koja je CEO Saint Laurenta i bice vam sve jasno. Planirano ili ne, ali direktori su postali slavni skoro koliko i dizajneri. Njihovo prisustvo se očekuje na svim revijama, kao i komentari i reagovanja na razne poslovne vesti, čak i na nesrećne događaje koji daleko prevazilaze industriju mode. Setite se kako je François-Henri Pinault na Twitteru objavio svoje obećanje da će Kering dati €100 milliona za rekonstrukciju katedrale Notre-Dame.

 

Društvene mreže su potpuno promenile način na koji određujemo ko je i koliko prisutan u javnosti, a direktori se, kao pametni poslovni ljudi, jednostavno prilagođavaju vremenu. Voditi posao nije isto kao pre dvadeset (ili čak deset) godina, a direktori su vrlo često posvećeniji svojim brendovima, bio on jedan ili više njih, nego i sami dizajneri koji su često danas tu, a sutra nisu.

CEO - nova zvezda modne industrije? (фото 2)

 

Bernard Arnault, CEO i predsednik upravnog odbora LVMH, je najveći obožavalac svih svojih marki i ne propušta njihove revije koje redovno slika telefonom sa najbolje pozicije u gledalištu. Njegova deca su pravi primer dinastijskog poretka: Daphne mu je desna ruka, a jedan od sinova Antoine vodi svoj brend i partner je Nataliae Vodianove koja je možda ultimativna modna trophy wife, drugi sin je u porodičnom poslu takođe. Sam Arnault je na svakom bitnom događaju koje njegovi brendovi organizuju i svi to znaju, a sada bogami i očekuju.


Generacija koja se danas nalazi na vodećim mestima izašla je iz medijske senke ali to je samo delić onoga što su u stanju da postignu.

 

 

Posebna priča je Alain Wertheimer, čiji je otac bio investitor Gabrielle Chanel i koji se u javnosti ne pojavljuje nikad. Pa, skoro nikad. Učestvovao je u snimanju eulogije za Karla Lagerfelda i to je bio prvi put da su ga mnogi od zvanica čuli kako govori.

 

Direktori su fokusirani na efikasnost, njihova vrednost leži u tome da završavaju stvari, realizuju. Generacija koja se danas nalazi na vodećim mestima izašla je iz medijske senke ali to je samo delić onoga što su u stanju da postignu. Samo ih poslušajte kad pričaju o brojkama.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar