Prvo da sklonimo jednu očiglednu stvar sa dnevnog reda: nemam luksuzne torbe, s obzirom na to kog sam pola. Druga stvar: poslednjih nedelja sam opsednut YouTube vlogovima i videima u kojima žene pokazuju svoje dizajnerske torbe i govore o tome koja od njih je bila dobra, a koja loša investicija, da li zbog boje, veličine, mogućnosti uparivanja sa ostatkom garderobe koju poseduju. Da ne pominjem oduševljenje koje dizajnerske torbe izazivaju kod svih žena u mom okruženju. I potpuno mi je jasno zašto je tako, a takođe mi je jasno i koliko modna industrija zarađuje od ove ljubavi žena ka njihovom omiljenom aksesoaru.
Ono što sam takođe saznao gledajući gorepomenute videe jeste, kako se žene ne libe da kupuju polovne torbe. Da li zato što su u pitanju modeli koji se više ne proizvode, bilo da su im cene torbi koje žele da imaju previsoke u radnjama. Rebag je sajt na kojem možete pronaći torbe svojih snova ali oni su svoj biznis razradili i otvarajući 9 radnji (otvaranje još 20 je u planu) u koje možete ući sa svojom torbom i dobiti procenu i pare za nju za manje od sat vremena. Ali ako ti „transferi“ i dalje nisu nešto u šta biste se upustili da ne zaličite na scenu iz „Broad City“ gde vam prodavačice procenjuju stvari na vaše oči (i ne možemo da ne obožavamo ovu scenu zbog reference na legendarnu scenu iz „Zgodne žene“), ne brinite – postoji rešenje i za to. I zove se Claire.
Radi se o aplikaciji koju je proizveo sam Rebag i koja je veoma jednostavna za korišćenje: bilo da kupujete ili prodajete, ubacite parametre koji vas zanimaju kao što su brend, boja, veličina, itd, i na kraju stanje u kojem se torba nalazi na skali A, B, C, D, i zatim vam Claire izbaci cenu po kojoj bi je Rebag kupio (ili procenu cene za koju možete da je prodate). Ovaj sistem je svakako zanimljiv jer vas ne posmatra samo kao kupca, već ide korak dalje i postavlja vas u ulogu investitora. Jer Claire vam takođe daje informacije koliko bi neka torba koju želite da kupite vredela ako biste nakon nekog vremena odlučili da je prodate. Mislim da nikakvo iznenađenje nije to što je najbolja investicija Hermès, jer za njihovu torbu biste potencijalno dobili, ako biste se odlučili da je prodate, i više para od onih koje ste potrošili da je kupite.
„Siguran ulog“ su i Chanel i Goyard torbe za koju biste dobili 75% od cene za koju ste je kupili. „Rizična“ kupovina je na primer Bottega Veneta, jer je u ovom trenutku toliko popularna da se posmatra kao „trendovska“ torba, i za nju biste dobili 30% cene kada biste je preprodavali, ali i ovo će se verovatno promeniti ako u naredne 2 sezone ova modna kuća održi svoju neverovatnu popularnost.
Ako niste razmišljali o ovome ranije, možda je vreme da počnete. Industrija prodaje polovnih stvari trenutno je na godišnjoj brojki od 24 milijarde dolara i projekcija je da će biti duplo tolika u narednih 5 godina. To ne čudi s obzirom da je Hermès torba sigurnija investicija od zlata. Vidite, na kraju sam shvatio: žene ne troše, one investiraju.