Pretraga

KezVez: Ručni rad u modernom ruhu

KezVez: Ručni rad u modernom ruhu

Tekst: Vanja Ratković

Iza brenda KezVez stoji Katarina Šaptović, koja je je na zanimljiv način počela da se bavi tradicionalnom tehnikom vezenja, i na moderan način napravila modni preokret. Ona veže različite motive na novim komadima odeće - od dukserica, majici, do kačketa. Realizovala je i izložbu printova sa vezom, a održava i radionice za vezenje.

U intervjuu ispod saznaćete kako je započela svoj brend, šta je inspiriše, ali i koji su joj budući planovi.

KezVez: Ručni rad u modernom ruhu (фото 1)

Kako si počela da vezeš?

Videla sam zanimljiv natpis na internetu i poželela da ga ištampam na staroj tatinoj majici koju volim. Nijedna štamparija nije radila, ali moram da priznam da mi je bilo malo i glupo da odnesem staru majicu na štampanje, pa sam rešila da izvezem natpis. U stanu nisam imala konac za vez, već tanki za šivenje, i sa njim sam krenula polako. Smešno mi je sada kada se setim toga i ne znam kako nisam odustala, ali sutradan sam otišla u pozamanteriju i kupila sve potrebno za vez.

Koliko dugo ti je trebalo da naučiš i usavršiš tehniku?

Vez ima jako puno bodova, odnosno načina na koje nešto možemo da izvezemo. To je jedan novi univerzum. Tako da sam jedne savladala jako brzo, za druge mi je trebalo vremena, a neke još uvek učim. Drago mi je što imam još toga da naučim i što je vez tako živ. Postoji toliko mogućnosti sa kojima možeš da se igraš.

KezVez: Ručni rad u modernom ruhu (фото 2)

Kako si došla na ideju KezVez-a, sklapanja tehnike veza i modernih komada odeće?

Nije postojao plan, sve se desilo spontano i slučajno. Majica je bila pokretač i od nje je krenulo. Posle te majice izvezla sam sve košulje koje sam imala u stanu, pa farmerke i kada sam iscrpela sve resurse iz ormana, onda sam prešla na second hand odeću. Objavila sam neke na svom Instagram profilu i na moje iznenađenje ljudima se jako dopalo. Onda su stizali zahtevi da izvezem njihove komade odeće i tako je počelo.

Šta te inspiriše?

Nije zahvalno da kažem sve, ali takođe mi je teško da nabrojim sve. Nekada su to tužne okolnosti ili dešavanja i bude mi dosta lakše kada ih prenesem ili izbacim iz sebe. Kroz vez istražujem i sebe, radim na sebi, pa se nadam da se to vidi i kroz moju umetnost. Pratim i druge, a najbliža inspiracija su mi možda drugi umetnici, knjige... Postoji mnogo ljudi koji se igraju sa svojim darom, potpuno oslobođeni od svega.

Kako izgleda proces pravljenja, odnosno bogaćenja postojećih komada odeće?

Kada radim na komadima koje već standardno imam u ponudi, a to su majice i duksevi, onda na njih vezem svoje ilustracije koje sam prethodno nacrtala. To je prvi način, a drugi je kada radim na potpuno novom komadu odeće. Tada je analiza veći deo posla. Ne mora to nužno ni biti odeća, letos sam imala izložbu velikih printova na kojima sam vezla. To me je u tom trenutku ispunjavalo.

Kakve su reakcije ljudi?

Jako pozitivne! Veoma su mi dragi ljudi koji prate i koji nose KezVez. U početku mi je bilo teže da objasnim ljudima van mreže čime se bavim. Često me pitaju da li mi je vez jedini posao. A meni vez i jeste i nije jedini posao. Jer oko veza ima toliko stvari koje radim sama, bavim se marketingom, distribucijom, nabavkom, komunikacijom sa klijentima i saradnicima, dizajnom, fotografijom, modelingom i još puno toga, ali se sve to vrti oko veza i sve je deo KezVeza.

KezVez: Ručni rad u modernom ruhu (фото 3)

Koji su ti najveći izazovi?

Kada nešto savladam odmah pronalazim novi. Volim kada mi ljudi donesu neki svoj deo odeće i daju mi potpunu slobodnu. I eto meni još jednog posla, tada sam dizajnerka koja dublje analizira celu priču. Ko je osoba, kakav je njen stil, kakvu poruku želi da prenese, sve to uklopljeno u komad odeće i vez.

Šta su ti budući planovi?

Želim da nastavim da učim i napredujem i delim sa drugima svoje znanje. U početku KezVez je imao samo jedan proizvod - majice. Sada pored majica u ponudi su duksevi, topovi, balaclave, cegeri, kačketi, stikeri kao i printovi sa poslednje samostalne izložbe. Za izložbu sam radila na kanvas platnu i kombinovala štampu i vez. Izložba je bila pod nazivom "Žensko društvo", a na platnima su predstavljeni ženski likovi i svaka je imala naziv jedne vrline. Vrline su uglavnom u ženskom rodu pa tako smo imali: Saosećajnu, Iskrenu, Kreativnu, Mudru, Intuitivnu i Hrabru. Mala kontra svima onima koji konstatatuju da su uglavnom bolesti ženskog roda, znate tu priču. Taj format mi se jako dopao, kao i ta vrsta istraživanja i traganja. Već godinu dana organizujem radionice veza za početnike i one koji žele da unaprede svoje veštine u vezu. I za taj deo ove priče postoje planovi koji će se nadam se uskoro realizovati. Zapravo planovi su fluidna stvar kod mene, ima ih dosta, ali u jedan sam sigurna, a to je da jedva čekam i samu da iznenadim i pomeram sopstvene granice.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor