Pretraga

Svi problemi koji su zadesili W magazin nakon prodaje

Svi problemi koji su zadesili W magazin nakon prodaje

Tekst: Nenad Janjatović


Prošlo je 10 dana od prodaje W magazina. Ali nevolje kao da tek počinju. Da biste razumeli zašto se kultni modni magazin našao u ovoj situaciji moramo se vratiti malo unazad.

Pre prodaje


 

Ovo je izgleda sjajno vreme da kupite neki magazin ako imate želju za tim. Sve je u ponudi: od onih koji se bave modom, sportskih, onih koji se bave baštovanstvom ili onih koji su okrenuti politici. Samo izaberite. Ali tu se postavlja i glavno pitanje: svi prodaju, ali da li iko kupuje?

Samo u proteklih godinu dana 20 naslova našlo se u ponudi, a da nijedan od tih naslova nije pronašao i kupca. Od tog broja tri su iz Condé Nast portfolija: W, Brides i Golf Digest.

 

To nije veliko iznenađenje s obzirom na gubitke koje kompanija ima (120 miliona dolara u 2018. godini) tako da je prodaja magazina put za priliv keša koji bi im dobro došao. Takođe, insajderi kažu da W nije dobijao poslednje četiri godine nikakve budžete, što je samo išlo u prilog tvrdnji da Condé Nast želi da magazin proda već neko vreme. Tu na scenu stupa urednik W magazina, Stefano Tonchi, koji odlučuje da nađe investitore kako bi njegov magazin postao nezavisan. Ovaj potez je imao smisla: bez Condé Nast overheada koji odnosi gomilu para, imali bi dovoljno sredstava da vode posao i imaju zaradu, znajući koliko oglašivači i dalje vole i cene ovaj magazin.

Ali pregovori oko cene nisu prošli dobro i Tonchi nije dobio zeleno svetlo za kupovinu.

Za vreme prodaje


 

Condé Nast pronalazi kupce za Brides i Golf Digest u razmaku od dva dana. Ali prodaja W je i dalje u vazduhu. Potencijalni kupci se javljaju ali se ne postiže dogovor oko cene.

 

I onda se pojavljuje Surface Media. Sa parama. I svojom problematičnim načinom poslovanja gde se gleda samo profit, i još problematičnijim odnosom prema zaposlenima gde se otkazi pljušte. Tonchi nakon saznanja ko su potencijalni kupci se organizuje sa još nekolicinom urednika svog magazina i pokušava da spreči prodaju. Ali Condé Nast pregovara sa njima i uverava ih da će sve teći bez problema: kako prodaja tako i period nakon. Zamolili su Tonchija da ostane u magazinu zbog svoje reputacije i važnosti, i da se pobrine da prodaja prođe bez ikakvih problema i talasanja. On je nakon dobijenih garancija da će biti zagarnatovan posao celom timu i svim zaposlenima rekao da, i prodaja je dobila zeleno svetlo.

Nakon prodaje


 

25. juna u 8:05 Stefano Tonchi pozvan je na sastanak. Tamo su ga čekali Anna Wintour i HR kompanije. Uručen mu je otkaz nakon što je 10 godina bio glavni urednik W magazina.

U 9:00 čitav tim W magazina je okupljen da bi im se saopštilo da su prodati. Kupac je Surface Media i Anna im je saopštila da imaju 24 sata da potpišu ugovor sa novi vlasnicima a u slučaju da to ne učine smatraće se da su dali otkaz i Condé Nast nema nikakvu dalju odgovornost prema njima.

Narednog dana Stefano Tonchi tuži Condé Nast i traži 1,1 milion dolara odštete na osnovu neisplaćenih plata i bonusa.

 

Stefano Tonchi

Desetoro zaposlenih odlučuje da ne potpiše novi ugovor i napuštaju magazin, a oni koji su ostali nalaze se u novom problemu jer im nisu isplaćene plate za nedelju dana posla za koji Surface Media kaže da je obaveza prethodne kompanije.

Zaposleni su takođe pod velikim pritiskom jer im u novim ugovorima stoji da su na tromesečnom probnom radu nakon čega će se odlučiti da li ostaju u kompaniji ili ne. Ovo zajedno sa informacijom da će raditi naizmenično u W, Watch Journal i Surface magazinu daje im nagoveštaje da će otkazi uslediti u narednim mesecima.

 

Ono o čemu svi najviše pričaju su ipak stavke iz ugovora o poverljivosti koji su svi zaposleni morali da potpišu, a koji je mnogima kap u već prepunoj čaši. U njemu se nalazi 11 "kućnih pravila" koji su razlozi zbog kojih mnogi iz W magazina postavljaju sebi pitanje u šta su se ovo uvalili? Zašto to kažemo? Evo vam nekih od pravila... Pravilo broj 3: "Magazin je komercijalni proizvod, zarada je na prvom mestu". Pravilo broj 4: "Kreativni proces je stvar saradnje, menadžerske odluke nisu". Pravilo broj 5: "Ovo je radni prostor bez drame. Ne pravite scene i ne žalite se javno u radnom prostoru". Pravilo broj 6: "Radite svoj posao bez da vam se to mora reći".

Ovo svakako ne zvuči kao dobar početak. A još manje kao podloga na kojoj legendarni magazin treba da nastavi da se razvija. Ali ovako stvari funkcionišu danas. Ako W magazine ne bude zarađivao ugasiće ga i kupiti novi da bi sa njim možda napravili pare. Kompanijama su ti gubici u okviru projekcija budžeta. Zaposlenima i nama koji volimo modu to su gubici koji menjaju polako ali sigurno čitav pejzaž print magazina koji sve manje liči na sliku koju bi Monet naslikao a sve više na uznemirujući momenat koji bi Bacon prikazao.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor