Pretraga

Upoznajte brend Ambush koji obožavaju trendseteri

Upoznajte brend Ambush koji obožavaju trendseteri

Tekst: Manda Javorina


Iza japanskog brenda koji se poslednjih godina pominje zajedno sa imenima kao što su Kim Jones, Dior, Virgil Abloh, Kanye West, i Pharrell stoji kreativni dvojac Yoon Ahn, stilistkinja i DJ, i njen muž Verbal, MC i DJ. Ako vam se na prvi pogled i čini da su autsajderi, zapravo su duboko u modnim vodama, sa vezama u celeb i dizajnerskoj kulturi koje sežu mnogo dublje nego što možete pretpostaviti. Sarađivali su na ograničenim kolekcijama sa svima, od Nike i Louis Vuittona do Shu Uemure, a Yoon je od prošle godine i glavni dizajner za muške aksesoare i nakit u Dioru. Doveo ju je, pogađate, Kim Jones.

 

Njihova glad i strast za stvaranjem manifestuje se u omiljenom sloganu “Anything Goes!” koji primenjuju kako na svoju poslovnu taktiku tako i na sam dizajn, a sve čega se late još od kada su se upoznali 2002. godine se pretvara u zlato. Ali suptilno. Prosto je neverovatno na koji način su tu, u svim tokovima, ali nikada preforsirani tako da dođe do prezasićenja. Možda odgovor leži u tome što se istovremeno bave različitim kreativnim disciplinama, na bar tri kontinenta.

 

A Ambush estetika? “Japan je društvo kolektiva, konformizam i pripadanje društvu se ohrabruju. Vole da vas strpaju u neku kutiju. Od početka sam znala da Ambush ne pripada nijednoj kutiji koja postoji, pa smo napravili sopstvenu kategoriju”, izjavila je Yoon. Ona sama daje savršen primer, sopstvenim remiksom zvanične predstave o azijskoj lepoti: odsekla je kosu i ofarbala se u platinasto plavo, nosi odeću sa muškom siluetom i crveni karmin, a koža joj je tamna od sunca što je još jedan način da pokaže srednji prst japanskoj tradicionalnoj ženskoj estetici.

 

Yoon Ahn je rođena u Koreji ali je veći deo svog života provela u SAD zbog toga što joj je otac bio američko vojno lice. Detinjstvo je provela od Havaja do Kalifornije da bi se konačno nastanila u Bostonu, u koji je došla da studira grafički dizajn. Tada je i počela da pravi nakit i poklanja ga prijateljima, a negde u to vreme je upoznala i Verbala, DJ-a iz Japana. 2003. godine zajedno su se odselili u Japan i osnovali svoj sada već kultni brend odeće i nakita Ambush, a Yoon je preuzela na sebe da se brine o stajlingu svog muža kako se njegova karijera zahuktavala. “Verbal je unajmio najbolje stiliste u Japanu ali svi su pojavili sa stereotipnim idejama o tome šta reper treba da nosi i kako da izgleda, sve sa debelim lancima i prstenjem. Nama je to bilo apsurdno pa smo počeli da pravimo neke komade čisto iz zabave”, priseća se Yoon. Jedna stvar je vodila ka drugoj i uskoro je Kanye West na koncertima nosio njihove ogrlice optočene svetlucavim kamenčićima. Saradnja sa Off-White desila se tako što su Yoon i Virgil postali prijatelji dok su zajedno stažirali u Fendiju. Preko Kanyea Yoon je upoznala i Kim Jonesa, iza scene na jednom od koncerata svog muža. Kada je Kim postao kreativni direktor za Dior Homme, odmah je doveo Yoon. Ona se, uprokos nepoznanicama, snašla kao riba u vodi.

 

Njihova iskrena fascinacija mračno uvrnutim motivima obezbedila im je da budu obavešteni o mikro-trendovima japanske pop kulture. Sopstveni brend, Ambush, su osnovali 2008. godine. Kultna radnja Colette ih je uvrstila u svoj asortiman nakita 2014. godine, a Yoon je odlučila da joj fali odeća koja uz njega ide pa je počela da sama da dizajnira unisex modele - kiltove sa pojasem, bokserice, majice sa natpisom “Make Art Not Friends”. Posle samo dve kolekcije dospeli su na listu finalista za Louis Vuitton Young Fashion Designer Prize ali najveća čast koju su doživeli je za Yoon bila pohvala Karla Lagerfelda: “Najsvetlija tačka ikada mi je bila kada je Karl Lagerfeld pohvalio moj rad. Znate da ste na dobrom putu kad se to desi.” Vrlo brzo posle toga, Yoon je izjavila kako je mejnstrim priznanje najveći test za brend zato što se ljudi lako umore i brzo pređu na nešto novo. Pošto se i danas, nekoliko godina kasnije, i dalje nalaze u sklopu zvaničnog kalendara Nedelje mode, možemo sa sigurnošću reći da je Ambush na dobrom putu zato što njegovi tvorci imaju jasnu viziju i pokreće ih autentičnost. Ambush kolekcija za proleće/leto 2019. je upravo ono što biste očekivali od dizajnerke poput nje: mladalačka ali i odlično izvedena, okupana u pomalo mračnu zrelost, instinktivna. Oni će izdržati test vremena.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar