Louis Vuitton x Takashi Murakami: Sve što treba da znate o reizdanju kultne saradnje

autor Dubravka Kovačević
1 18

Nekadadašnji kreativni direktor brenda Louis Vuitton, Marc Jacobs, udružio se sa Takashi Murakamijem, u vreme kada dizajnerske saradnje nisu bile uobičajena praksa, kako bi lansirali liniju torbi koje će ući u modnu istoriju. Nakon što je 2002. godine otkrio Murakamijeve radove na izložbi u Fondation Cartier, Jacobs je zamolio japanskog pop umetnika da redizajnira čuveni Vuittonov monogram.

Snapinsta.app 466965052 556797473619064 338438906930639709 n 1080
Instagram lv_collectibles

Prepoznatljivi natpis brenda datira iz 1896. godine, kada je Georges Vuitton, sin osnivača Louisa Vuittona, stvorio logo-patern s ciljem sprečavanja falsifikata. Međutim, ovaj plan nije u potpunosti uspeo: danas su Vuittonove torbe i dalje među najčešće falsifikovanim, a Murakamijevi dizajni takođe su bili masovno kopirani.

2002. – POČETAK LEGENDARNE SARADNJE

Snapinsta.app 123247361 645288662803275 2363192769185740902 n 1080
Instagram caramiavintage

Louis Vuitton x Takashi Murakami debitovao je na pisti tokom revije za proleće 2003. godine. Murakamijev Multicolore monogram i print trešnjinog cveta ubrzo su postali „must-have“ među trendseterima poput Paris Hilton i Kim Kardashian, ali i filmskih likova, poput Regine George u filmu „Mean Girls“.

Snapinsta.app 123212042 369893927787293 3641580465766000091 n 1080
Instagram caramiavintage

2003. – KOMERCIJALNI USPEH

Ova saradnja ostvarila je prihod od preko 300 miliona dolara u prvoj godini. U jesenjoj kampanji iste godine, Jennifer Lopez je bila zaštitno lice, noseći jedinstvene modele poput Multicolore Dalmatian Sac Rabat.

Snapinsta.app 123262711 173556067743291 3621244005583594967 n 10801
Instagram caramiavintage
Snapinsta.app 123495559 786697998849068 7977438966995465529 n 1080
Instagram caramiavintage

2004-2005. – REDIZAJN + POP KULTURA

Murakamijevi anime printovi- Panda i Cerises su dominirali modnim pistama i kampanjama, dok su filmovi poput „Mean Girls“ dodatno učvrstili status ovih torbi kao simbola stila.

Snapinsta.app 123403794 377880993401970 8474928409997040739 n 1080
Instagram caramiavintage

2007. – MODA VS UMETNOST

Retrospektivna izložba Murakamijevog rada u MOCA muzeju u Los Anđelesu uključivala je i specijalne Vuitton kreacije, čime su granice između umetnosti i mode postale zamagljenije nego ikada.

Reizdanje Louis Vuitton x Takashi Murakami kolekcije, koje se očekuje 1. januara 2025. godine, obećava da će oživeti ovu kultnu saradnju za novu generaciju ljubitelja mode.

Snapinsta.app 470894519 970197938349236 8305540665510723801 n 1080
Instagram lv_collectibles

Ova eksperimentalna, ali funkcionalna ponuda odražavala je Murakamijevo istraživanje odnosa umetnosti i potrošačkog društva, temu koja je dosledno prisutna u njegovom radu. Iako kontroverzna u svetu umetnosti, ideja kupovine unutar galerija delovala je kao proročanstvo oca pop arta, Andy Warhola- Murakamijevog značajnog uzora, koji je jednom rekao: „Svi tržni centri će postati muzeji, a svi muzeji će postati tržni centri.“

Ekskluzivni Murakami x Vuitton dizajn objavljen je u čast izložbe, dodatno brišući granice između mode i umetnosti. Nazvan Moca Hands, ovaj limitirani print prikazivao je LV inicijale brenda u šarenoj kamuflaži. Logo je bio ugraviran na monogram Neverfull modelu i ručnim koferima, pri čemu su cene na sekundarnom tržištu odmah skočile za 50 odsto.

2008. MUZEJ U BRUKLINU

U aprilu 2008. godine, Murakamijeva retrospektiva stigla je u Muzej Bruklin. Slično izložbi u MOMA-i, uključivala je Louis Vuitton butik unutar muzeja, ali je otvaranje gala večeri u Njujorku donelo posebno duhovit obrt: u skladu s misijom brenda da se obračuna s falsifikatorima, Vuitton je ismejao prodavce s Canal Streeta postavljanjem sopstvenih lažnih prodavnica ispred muzeja — ove tezge, međutim, bile su opremljene isključivo autentičnim artiklima.

Nakon otvaranja izložbe u Muzeju Bruklin, lansirana je nova kolekcija Louis Vuitton x Takashi Murakami. Kao što ime sugeriše, kolekcija Monogramouflage podrazumevala je kofere, torbe i druge aksesoare s Vuitton zaštitnim monogramom otisnutim na pozadini s kamuflažnim motivima.

Snapinsta.app 274566230 357245723073459 6712067921804409653 n 1080
Instagram
shopgsky

Louis Vuitton je završio još jednu uspešnu godinu inspirisanu Murakamijem tako što je obmotao fasadu svoje glavne prodavnice u Njujorku Multicolore monogram printom.

2015. KRAJ DUGE SARADNJE

Louis Vuitton je zvanično prekinuo saradnju s Murakamijem 2015. godine. Nakon odlaska Marc Jacobsa iz brenda 2014. godine, nasledio ga je kreativni direktor Nicolas Ghesquière. U to vreme, predstavnici Vuittona odbili su da komentarišu prekid kolekcije.

louis 1
Instagram siniw

2025. LOUIS VUITTON x TAKASHI MURAKAMI RENESANSA

Snapinsta.app 470945079 1142872710803643 938598486211004900 n 1080
Instagram lv_collectibles

Do danas, Murakami je najdugovečniji saradnik Louis Vuittona, a ova tradicija će se nastaviti i 2025. godine. Francuska modna kuća najavila je novu kolekciju, koja će zvanično biti lansirana 1. januara.

Komadi iz reizdanja Louis Vuitton x Murakami kolekcije uključuju nove verzije njihovih najprodavanijih Multicolore monogram torbi, kao i aksesoare poput marama, kaiševa, traka za kosu i skejtbordova. Multicolore monogram takođe krasi novije modele Vuitton torbi, kao što su Capucines i Coussin.

Snapinsta.app 468681245 490686573391348 3776971750966988033 n 1080
Instagram lv_collectibles

Ostali omiljeni printovi obožavalaca biće oživljeni u dodatnim izdanjima Louis Vuitton x Murakami kolekcije, uključujući umetnikove simpatične Panda, Cerises i Cherry Blossom motive.

Foto: Instagram