Louis Vuitton x Takashi Murakami: Sve što treba da znate o reizdanju kultne saradnje
Povezano
Preporučeno
Nekadadašnji kreativni direktor brenda Louis Vuitton, Marc Jacobs, udružio se sa Takashi Murakamijem, u vreme kada dizajnerske saradnje nisu bile uobičajena praksa, kako bi lansirali liniju torbi koje će ući u modnu istoriju. Nakon što je 2002. godine otkrio Murakamijeve radove na izložbi u Fondation Cartier, Jacobs je zamolio japanskog pop umetnika da redizajnira čuveni Vuittonov monogram.
Prepoznatljivi natpis brenda datira iz 1896. godine, kada je Georges Vuitton, sin osnivača Louisa Vuittona, stvorio logo-patern s ciljem sprečavanja falsifikata. Međutim, ovaj plan nije u potpunosti uspeo: danas su Vuittonove torbe i dalje među najčešće falsifikovanim, a Murakamijevi dizajni takođe su bili masovno kopirani.
2002. – POČETAK LEGENDARNE SARADNJE
Louis Vuitton x Takashi Murakami debitovao je na pisti tokom revije za proleće 2003. godine. Murakamijev Multicolore monogram i print trešnjinog cveta ubrzo su postali „must-have“ među trendseterima poput Paris Hilton i Kim Kardashian, ali i filmskih likova, poput Regine George u filmu „Mean Girls“.
2003. – KOMERCIJALNI USPEH
Ova saradnja ostvarila je prihod od preko 300 miliona dolara u prvoj godini. U jesenjoj kampanji iste godine, Jennifer Lopez je bila zaštitno lice, noseći jedinstvene modele poput Multicolore Dalmatian Sac Rabat.
2004-2005. – REDIZAJN + POP KULTURA
Murakamijevi anime printovi- Panda i Cerises su dominirali modnim pistama i kampanjama, dok su filmovi poput „Mean Girls“ dodatno učvrstili status ovih torbi kao simbola stila.
2007. – MODA VS UMETNOST
Retrospektivna izložba Murakamijevog rada u MOCA muzeju u Los Anđelesu uključivala je i specijalne Vuitton kreacije, čime su granice između umetnosti i mode postale zamagljenije nego ikada.
Reizdanje Louis Vuitton x Takashi Murakami kolekcije, koje se očekuje 1. januara 2025. godine, obećava da će oživeti ovu kultnu saradnju za novu generaciju ljubitelja mode.
Ova eksperimentalna, ali funkcionalna ponuda odražavala je Murakamijevo istraživanje odnosa umetnosti i potrošačkog društva, temu koja je dosledno prisutna u njegovom radu. Iako kontroverzna u svetu umetnosti, ideja kupovine unutar galerija delovala je kao proročanstvo oca pop arta, Andy Warhola- Murakamijevog značajnog uzora, koji je jednom rekao: „Svi tržni centri će postati muzeji, a svi muzeji će postati tržni centri.“
Ekskluzivni Murakami x Vuitton dizajn objavljen je u čast izložbe, dodatno brišući granice između mode i umetnosti. Nazvan Moca Hands, ovaj limitirani print prikazivao je LV inicijale brenda u šarenoj kamuflaži. Logo je bio ugraviran na monogram Neverfull modelu i ručnim koferima, pri čemu su cene na sekundarnom tržištu odmah skočile za 50 odsto.
2008. MUZEJ U BRUKLINU
U aprilu 2008. godine, Murakamijeva retrospektiva stigla je u Muzej Bruklin. Slično izložbi u MOMA-i, uključivala je Louis Vuitton butik unutar muzeja, ali je otvaranje gala večeri u Njujorku donelo posebno duhovit obrt: u skladu s misijom brenda da se obračuna s falsifikatorima, Vuitton je ismejao prodavce s Canal Streeta postavljanjem sopstvenih lažnih prodavnica ispred muzeja — ove tezge, međutim, bile su opremljene isključivo autentičnim artiklima.
Nakon otvaranja izložbe u Muzeju Bruklin, lansirana je nova kolekcija Louis Vuitton x Takashi Murakami. Kao što ime sugeriše, kolekcija Monogramouflage podrazumevala je kofere, torbe i druge aksesoare s Vuitton zaštitnim monogramom otisnutim na pozadini s kamuflažnim motivima.
Louis Vuitton je završio još jednu uspešnu godinu inspirisanu Murakamijem tako što je obmotao fasadu svoje glavne prodavnice u Njujorku Multicolore monogram printom.
2015. KRAJ DUGE SARADNJE
Louis Vuitton je zvanično prekinuo saradnju s Murakamijem 2015. godine. Nakon odlaska Marc Jacobsa iz brenda 2014. godine, nasledio ga je kreativni direktor Nicolas Ghesquière. U to vreme, predstavnici Vuittona odbili su da komentarišu prekid kolekcije.
2025. LOUIS VUITTON x TAKASHI MURAKAMI RENESANSA
Do danas, Murakami je najdugovečniji saradnik Louis Vuittona, a ova tradicija će se nastaviti i 2025. godine. Francuska modna kuća najavila je novu kolekciju, koja će zvanično biti lansirana 1. januara.
Komadi iz reizdanja Louis Vuitton x Murakami kolekcije uključuju nove verzije njihovih najprodavanijih Multicolore monogram torbi, kao i aksesoare poput marama, kaiševa, traka za kosu i skejtbordova. Multicolore monogram takođe krasi novije modele Vuitton torbi, kao što su Capucines i Coussin.
Ostali omiljeni printovi obožavalaca biće oživljeni u dodatnim izdanjima Louis Vuitton x Murakami kolekcije, uključujući umetnikove simpatične Panda, Cerises i Cherry Blossom motive.
Foto: Instagram