3 domaće kreatorke nam otkrivaju vizuale koji su ih inspirisali da se bave dizajnom

autor Manda Javorina
dizajnerkesquare

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/03/dizajnerkecover.jpg

Svi imamo neke trenutke, neke slike koje su nam urezane u sećanje gotovo kao da su deo našeg DNK. Za ljude u kreativnim industrijama, pogotovo onim koje se bave vizualima, ovo važi duplo. Možda i više nego duplo.

Zato smo pitali tri naše poznate dizajnerke da sa nama (i vama) podele slike koje su ih oblikovale, definisale trenutak u kom su osetile da je moda nešto što će igrati jednu od glavnih uloga u njihovim životima, da je ona način da izraze svoja razmišljanja, svoje stavove, borbe i osećanja. 

Sasvim neplanirano, dve od njih izabrale su rad Jean Paul Gaultiera i njegovu saradnju sa Madonnom na legendarnoj Blond Ambinion turneji. Spontani dokaz njegove individualne veličine ali i njihove zajedničke moći, kao i toga da je singl „Vogue“ i dan danas jednako važan kao i u treutku kada je izašao, više od 30 godina kasnije. 

Tamara Jarić

dizajnerka @jaricstory

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/03/1648209018050859.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/03/164820895012157.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/03/164820905453507.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/03/1648209163087311.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/03/1648209111072281.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/03/1648222981232795.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/03/1648222954774753.jpg

Bila je 1990. godina, imala sam 14 godina i kao buntovnoj tinejdžerki Madonnina Blond Ambition turneja za koju je kostime radio moj (u to vreme) omiljeni dizajner Jean Paul Gaultier bila je svojevrsna opsesija. Nastup je otvorila u savršeno skrojenom teget odelu na štrafte (simbol muške biznis kulture) ispod koga je nosila perfektno izrađen korset sa konusnim delovima na grudima (simbol ženske seksualnosti). Bilo je to u isto vreme originalno i kontroverzno! Na temu uticaja ovog kostima na modernu kulturu napisani su mnogi eseji, ali je spoj muževnosti i ženstvenosti, poigravanje ženskom seksualnosću, ispitivanje definisanosti rodova, osećaj snage i slobode koji je taj kostim simbolizovao jeste nesto što je na mene ostavilo ogroman uticaj. I danas, u svom dizajnu pronalazim tu potrebu da istražujem taj muško/ženski princip. Jean Paul Gaultier je tih ranih 90-ih bio revolucionaran u brisanju granica među polovima, seksualnosti, tradicija i kultura. Sada shvatam da čak i posle 30 godina, te teme stvaraju kontroverze ali je Madonnina i njegova saradnja u meni probudila potrebu da istražujem kontraste, spajam nespojivo i ispitujem sve društvene i kulturne tabue, dok negde i dalje pevušim „Express Yourself“!