Jedna od obećavajućih primena veštačke inteligencije (AI) u modi je upravo na sajtovima za second hand prodaju odeće, obuće i aksesoara. Kao takva, ova tehnologija bi mogla da bude ključna u podržavanju cirkularne ekonomije.
U januaru je južnokorejska kompanija Naver, koja se bavi pretraživačkom tehnologijom baziranom na veštačkoj inteligenciji, akvizirala američku platformu za preprodaju odeće Poshmark, i to za 1,2 milijarde dolara. Sada Poshmark donosi AI mogućnosti svojoj korisničkoj bazi kako bi pomogao u pretrazi i prepoznavanju artikala. Prema Poshmark-u, jedna od tri osobe u Sjedinjenim Američkim Državama je preuzela njihovu aplikaciju, a do 4. aprila 2023. godine, imali su ukupno 100 miliona korisnika, dok je više od 200 miliona artikala kupljeno i prodato na ovoj platformi.
Poshmark je lansirao svoj prvi AI proizvod, Posh Lens, 19. jula. To je alat za pretragu i vizuelnu identifikaciju artikala. Trenutno je 80 miliona proizvoda na Poshmarku kompatibilno sa Posh Lensom. Prodavci, s druge strane, mogu koristiti ovu tehnologiju kako bi pojednostavili proces obajvljivanja oglasa. Omogućeno im je da brže prepoznaju isti ili sličan artikal, koji je možda već u ponudi, kako bi ga eventualno oglasili po konkurentoj ceni.
U budućnosti, Poshmark planira da koristi veštačku inteligenciju kako bi prepoznao korisničke preferencije stila i olakšao dalju pretragu, tako što će mu algoritam ponuditi stilski kompatibilne komade, a sve to na osnovu dosadašnjeg pretraživanja. Tu je i live Posh Show prodaja, što je kao opcija lansirana još prošle godine, a podaci govore da je samo u junu bilo preko 100 000 ovakvih prodaja i to na nalozima desetine hiljada korsnika.
Postoji mnoštvo mogućnosti za korišćenje AI na resale sajtovima, samo treba ići u korak sa tehnološkim razvojem. Predviđa se da će veštačka inteligencija biti ključna za uspešniji rad portala za second hand prodaju, pa tako nije nerealno očekivati da će u jednom trenutku doći do tačke gde vaš telefon razume i prepoznaje sve što se tiče vaših modnih preferencija, takođe razume vas i vremenske uslove, da bi na osnovu toga nudio predloge artikala.
Poshmark trenutno razmatra planove za proširenje na korejsko i japansko tržište, dok usput istražuje mogućnosti pružanja usluga AI asistenata prodavcima sa mnogo kupaca.
Što se tiče ostatka online resale sveta, kompanije poput startup-a za digitalne proizvode EON olakšavaju korišćenje NFC modula kako bi se predmeti lakše pratili prilikom objavljivanja. Vestiaire Collective platforma je još u januaru ove godine pokrenula EON-ov program za instant resale. Luksuzni brend Chloé takođe koristi njihovu ID tehnologiju. Zahvaljujući ovoj tehnologiji, korisnici mogu automatizovati postavljanje svojih predmeta na platformu, na sličan način kao što veštačka inteligencija Poshmark-a skraćuje proces postavljanja proizvoda za prodavce. Platforma za preprodaju Goodwill Finds takođe koristi veštačku inteligenciju za sortiranje i određivanje cena proizvoda.
Dakle, odgovor je: apsolutno DA! Veštačka inteligencija će unaprediti i ubrzati način online kupovine svim korisnicima sajtova vintage i second hand odeće, obuće i aksesoara. O ekološkim benefitima resale-a smo već ranije govorili, a sada to jasno potvrđuju cifre koje prema najnovijem istraživanju ThredUp platforme, objavljenom 26. jula, pokazuju da ovaj koncept kupoprodaje smanjuje emisiju ugljenika u proseku za 25%, potrošnju energije za 22% i potrošnju vode za 31%.