Sve do nedavno, izgledalo je potpuno izvesno da je era štampanih magazina u onoj formi u kojoj smo ih do sada poznavali (i voleli) pri kraju. Print se iz kategorije „neophodno“ prebacio u kategoriju dragih nam dodatnih sadržaja bez nekadašnje informacione vrednosti. Nekako se činilo da će pandemija samo pogoršati ovu situaciju i ubrzati mu kraj, a ipak, desilo se suprotno i neki magazinu su profitirali od promena koje su nas zadesile i opšte krize u kojoj smo se kolektivno našli. Evo o kojim vrstama štampanih izdanja se radi.
1.
MAGAZINI O UREĐENJU DOMA I ENTERIJERU
Po istraživanjima tržišta, čitanost i prodaja su najviše skočili štampanim izdanjima publikacija koje se bave arhitekturom, dizajnom i uređenjem enterijera, što svakako ne treba da čudi ako se ima u vidu da smo proteklu godinu (i nešto više) proveli najvećim delom u svojim kućama. U Americi se čak desilo da je štampano izdanje legendarnog magazina Architectural Digest zabeležilo porast tiraža od 18% prošle godine uprkos činjenici da je u proteklih pet godina zabeležen konstantan pad njegove čitanosti, dok su onlajn sadržaji iste publikacije sa druge strane ubrzano rasli. Slično se desilo i sa štampanim izdanjima magazina House Beautiful – zabeležen porast od 18%, Elle Decor – 6%, kao i Good Housekeeping, koji se nalaze u vlasništvu izdavačke kuće Hearst.
5.
MAGAZINI POSVEĆENI ZDRAVLJU I WELLNESSU
Neki štampani magazini koji se bave temama zdravlja, vežbanja i wellnessa su sasvim lepo prošli u toku protekle godine. Za vreme karantina ljudi su se rado pretplaćivali na ove vrste izdanja, pa je američko izdanje magazina Women’s Health zabeležilo rast od 17.4%, a Men’s Health od 8%.
Da li će se ovaj trend rasta prodaje štampanih izdanja nastaviti – niko ne zna sa sigurnošću. Ipak, prilično je jasno na koji način i zbog čega ova vrsta medija i dalje privlači ljude: svi smo svakodnevno izloženi preteranoj količini nasumičnih informacija i kada se susretnemo sa pažljivo odabranim i struktuiranim sadržajem uvek ćemo mu dati prednost u donosu na sve i svašta što nas bombarduje na društvenim mrežama, na primer.