Diane Keaton se smatrala ikonom stila skoro 50 godina, još od njenog garderobera punog muških komada u filmu Annie Hall koji se pojavio na ekranima 1977. godine i zauvek se utisnuo u istoriju filmske mode.
Keaton, koja je preminula u subotu, u 79. godini, volela je odeću čitavog života i ostala je dosledna svom jedinstvenom stilu kroz godine, uvek se oslanjajući na odeću inspirisanu muškom modom, ali i na široke suknje, kapute sa širokim kaiševima i šešire – mnogo, mnogo šešira.

Prošle godine, izdavačka kuća Rizzoli objavila je knjigu Diane Keaton: Fashion First, sa predgovorom Ralpha Laurena i komentarima ličnosti poput Miley Cyrus, Kris Jenner, Sarah Jessice Parker i Candice Bergen.
Keaton u knjizi vodi čitaoca kroz svoja prva modna sećanja do svojih izdanja sa crvenog tepiha – pa čak i kroz razlaganje nekih svojih „pogrešnih“ modnih izbora.
Ipak, sve je počelo od Annie Hall, filma za koji je Diane sama osmislila kostime – i kreirala autentičan, neponovljiv modni pravac, pri tom upoznajući svet sa svojim jedinstvenim stilom odevanja.
Diane Keaton i priča o filmu „Annie Hall“
Veliki deo garderobe Keaton u ulozi Annie Hall zapravo je bio njen sopstveni ormar. Kombinovala je ono što je već posedovala sa komadima koje je sama kupovala u second-hand radnjama.
Kada je kostimografski tim pokušao da je usmeri u drugom pravcu, Woody Allen je intervenisao rekavši: „Ostavite je. Ona je genije. Neka nosi šta želi.“
„Kad se osvrnem na Annie Hall, ne mogu da pričam o tom filmu, a da ne pričam o modi. Za mene je to značilo sve. Volela sam što mogu da se oblačim kao ja privatno“, jednom je rekla o svojoj kultnoj ulozi.
Ralph Lauren je obezbedio sako i kravatu koje je Keaton nosila kao Annie Hall. Ali Lauren je napisao u predgovoru njene knjige Fashion First iz 2024. godine: „Često mi pripisuju zaslugu za to što sam oblačio Diane u njenoj Oskarom nagrađenoj ulozi Annie Hall. Nije tako. Stil Annie bio je stil Diane.“

Upravo to je učinilo da postane ikona od trenutka kada se pojavila na ekranu u tom filmu, koji joj je doneo Oskara. Dizajneri su ga gotovo pet decenija često kopirali, ali original je bio samo jedan.
Keaton je ostala verna svom stilu tokom celog života, čak i na crvenom tepihu. Tamo je ponekad nosila muške odela, ili pak haljine sa punom suknjom uparene sa širokim kaišem.

U knjizi Fashion First piše da joj nošenje muške odeće pružalo privatnost. Veliki kaput sa kaišem, kaže, njena je verzija večernje haljine. Kao i svi veliki poznavatelji mode, imala je instinktivno osećanje za važnost siluete.
Njena ekscentrična, intelektualna elegancija uticala je na to da muški stil postane deo mainstream ženske mode. Iako je odbacivala ideju da je ona to smislila – jednom je rekla da je inspiracija za Annie Hall delimično došla od toga šta su nosile „žene koje izgledaju kul“ u njujorškom kraju SoHo u to vreme – bila je istinski originalna. Ona nije samo nosila stil, ona je stvorila stil.

U intervjuu za WWD, Keaton je otvoreno rekla da jednostavno nosi ono što voli. Upitana kako se njen stil razvijao tokom godina, odgovorila je: „I dalje volim rolke, šešir i sako. Mislim da se sada više fokusiram na nošenje odela svakodnevno nego ikad ranije. I naravno… široki kaiš.“
Ali možda najvažnije od svega, ona je prihvatala svoje modne greške, iz kojih je učila, a koje su danas postale gotovo nedopustive – a nema ničega važnijeg za razvoj ličnog stila. Zato im je i posvetila celo poglavlje u knjizi.
„Što smo više radili na knjizi, sve više smo pronalazili humor u mojim izborima. Mislim – histeriju. Ovo je verovatno moje omiljeno poglavlje. Ako ne možemo da se smejemo sami sebi, šta je uopšte smisao života?“
Foto: instagram diane_keaton; United Artists / Entertainment Pictures / Profimedia; Rights Managed / Mary Evans Picture Library / Profimedia