Mona Lacko je modna dizajnerka poreklom iz Subotice. Studije je završila na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, nakon čega odlučuje da se vrati u rodni grad i tamo započne da gradi istoimeni modni brend. U fokusu Mone Lacko su bezrodni komadi, ona je vođena nekonvencionalnim teksturama i idejom da je brend više od etikete. Eksperimentiše sa tekstilnim materijalima, održivim pristupom i vibrantnom paletom boja, a pažnju javnosti je privukla techno underground kolekcijom kada se na najstarijem i najuticajnijem takmičenju mladih i neafirmisanih modnih dizajnera u regionu, Portanova Fashion Incubator-u, našla među pet najboljih. Zašto nam je potrebna modna decentralizacija, na kojim se mestima krije inspiracija i šta u biti čini jedan modni brend u razgovoru nam otkriva Mona Lacko.
Predstavi nam se, ko je Mona Lacko i otkud ona u svetu mode?
Mona Lacko je pre svega modna dizajnerka. Studije sam završila na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu; osnovne studije tekstilnog i modnog dizajna i master studije teorije i kulture mode. U svetu mode sam se zapravo našla veoma očekivano, jer sam od malena volela da eksperimentišem sa odevanjem i upravo sam se tu i profesionalno pronašla.
Kolekcija kojom si se pre šest godina predstavila na takmičenju mladih i neafirmisanih modnih dizajnera u regionu – Portanova Fashion Incubator – kada si se našla među pet najboljih bila je inspirisana techno underground kulturom. Šta ti je inspiracija danas?
Danas mi je inspiracija, kao i tada, sve što me okružuje. Od ljudi i emocija, umetničkih dela, muzike, pa sve do tehnologije. Apsolutno nema pravila i zaista uživam u tom procesu neopterećenog pronalaska inspiracije.
Zanimljivo je da si odlučila da ostaneš u rodnom gradu, Subotici, i baš tu gradiš karijeru. Posebno ako uzmemo u obzir da je reč o modnoj industriji.
Jeste. Zapravo je bilo veoma jednostavno! Sećam se, na fakultetu smo jednom prilikom razgovarali o decentralizaciji modne industrije i koliko ona više ne zahteva da budete na određenom mestu kako bi bili deo nje. Možeš da budeš apsolutno bilo gde u svetu, sve što ti treba je pristup internetu. Upravo tada sam shvatila da imam zeleno svetlo za povratak u Suboticu i pokretanje sopstvenog brenda.
Koje su po tebi elementarne čestice jednog modnog brenda?
Dobar brending, dobar dizajn, kvalitet, transparentnost i dobar tim.
Šta ubuduće možemo da očekujemo od Mone Lacko?
Trenutno smo u isčekivanju drugog deteta i onda sledi kraća pauza, ali se sledeće godine vraćam sa dugo isčekivanom novom kolekcijom i raznim kolaboracijama! Jedva čekam!