Preporučeno
Estetika filma The Dreamers (2003), u režiji Bernarda Bertoluccija, ima bogat, evocirajući i nostalgičan ton, spajajući romantizam sa burnom energijom Pariza iz 1968. godine. Celokupna atmosfera se u velikoj meri oslanja na teme intimnosti, pobune i filmske istorije.
Mladost, sloboda, prolaznost, umetnost..
Narativ The Dreamersa predstavlja meditaciju o mladosti i umetnosti — načine na koje se život i umetnost prepliću, kako umetnost postaje deo nas, i kako mi, u sopstvenom mladalačkom idealizmu, pretvaramo one koje volimo u umetnost. Matthew (Michael Pitt), je 20-godišnjak koji studira francuski jezik i provodi sate u Cinémathèque Française. Film je njegova istinska strast, i upravo na filmskoj projekciji prvi put primećuje blizance Thea i Isabelle (Louis Garrel i Eva Green). Oni su nezasiti filmofili, sede najbliže bioskopskom platnu, pokušavajući da najdirektnije upijaju slike. Matthew je odmah privučen njihovom očiglednom fanaticnošću i posvećenošću kinematografiji. Kada se konačno upoznaju na protestu, Isabelle i Theo uvode Matthewa u svoj dom i jedinstveni svet fantazije, gde se interpersonalne granice, kao i granice umetnosti i stvarnosti, nadalje zamagljuju. To postaje temelj za portrete tri života koji se prepliću.
Fashion inspo
Likovi nose odeću koja odražava boemski stil života 60-ih: široke košulje, zvonaste pantalone, vintage haljine i slojevite kombinacije. Ovi beznaporni i ležerni, ali ipak stilizovani outfiti predstavljaju intelektualnu pobunu. Ipak, ova vintage estetika nije izašla iz okvira stereotipne slike Parižanki, odnosno Parižana.
Isabelle- je ne sais quoi devojka
Je ne sais quoi estetski efekat ne govori samo o pukom odabiru outfita, zapravo, najvažniji je stav: nonšalantan, bezbrižan, misteriozan, ali veoma seksi i elegantan. To je možda razlog zašto Francuskinje ostavljaju sofisticiraniji utisak od bilo koje druge žene. Isabelle je upravo taj vizuelni prototip. Slojevitost njenog lika dovodi u pitanje najčvršće tabue, dok hipnotiše francuskim šarmom. Voli da kombinuje crvenu boju, pa je u nekim kadrovima možemo videti sa crvenom beretkom ili u crvenoj košulji sa labavo vezanom maramom oko kragne u kombinaciji sa mini suknjom. So french!
Vintage i cvetni dezeni na njoj nikada ne izgledaju previše sladunjavo, dok u sceni gde nosi muškobanjasto radno odelo izgleda seksi i šik. Baršunasta haljina u kojoj se pojavljuje je modna referenca i više od dvadeset godina nakon premijere.
Golotinja – prirodna i poetska
Golotinja u filmu je česta, ali je prikazana na način koji izgleda prirodno i umetnički, bez vulgarnog prizvuka. The Dreamers ima izrazito senzualan ton, kombinujući seksualnost sa intelektualnim istraživanjem, što je ogledalo laganog tempa i taktilne, intimne kinematografije.
French dizajn i nostalgična atmosfera
Glavna scenografska postavka je stan ispunjen knjigama, posterima i vintage filmskim suvenirima, stvarajući udoban , intelektualan i pomalo haotičan vajb. Prigušeni tonovi, poput tamno crvenih i blagih žutih nijansi, izazivaju osećaj topline i nostalgije, dok meko osvetljenje stvara maglovitu i snenu atmosferu. Koriste se krupni kadrovi, naglašavajući emocije likova i senzualnost njihovih interakcija. Postoje trenuci kada kamera nežno zamućuje pozadinu, skrećući pažnju na emotivnu srž scene.
Ukupna estetika The Dreamersa može se opisati kao raskošno, intimno i nostalgično vizuelno iskustvo koje utelovljuje duh mladalačke pobune, intelektualne radoznalosti i strasti prvih ljubavi i prijateljstava, uz background političkih i društvenih previranja. Verni svom naslovu, The Dreamers, deluju snoliko, brišući granice između stvarnosti i fantazije sa izuzetnim french vintage šarmom.
Fotografije: Pinterest