Bryanboy je bio pionir.
Bryanboy je za vreme prošle Nedelje mode u Milanu pokrao Prada showroom. I nije mu žao.
Realno i nema zašto da mu bude žao pošto je “incident” bio unapred dogovoren sa samim brendom, a cela akcija pažljivo pripremljena i – objavljena na TikToku. Nakon što se “zaljubio u par statement minđuša koje je video na digitalnoj prezentaciji kolekcije za naredno proleće/leto, Bryanboy je narednog dana otišao u showroom da kolekciju vidi uživo i izveo “krađu”, sve sa sumnjivim izlaskom iz prostorije.
Moram da priznam da mi Bryanboy, čije je pravo ime Bryan Grey Yambao, dugo zapravo nije bio na pameti. Čak sam se iznenadila kada je Katie Grand objavila da se priključuje njenom novom projektu The Perfect Magazine na poziciji Digital Director of Strategy and Creative Partnerships. Njena nova agencija – pošto je magazin samo po imenu – stvorena je kako bi se premostio jaz između uredničkog i oglašivačkog sadržaja i kako bi se radilo direktno sa brendovima na stvaranju sadržaja koji posle može da se plasira na svim društvenim mrežama i platformama.
Istini za volju, kad sam o ovome pričala, shvatila sam da neki mlađi ljudi od mene – koji pri tom nije da baš ne prate scenu – čak ni ne znaju zbog čega bi trebalo da znaju njegovo ime kao nešto više od platinaste karikature. Pa, da rezimiramo:
Bryanboy zaista jeste pionir i pripada prvoj i veoma malobrojnoj generaciji modnih blogera, a svoju karijeru je započeo još 2004. U istom talasu su se izdigli i Scott Schuman The Sartorialist, Susie Bubble, Garance Doré, Tavi Gevinson Style Rookie i Tommy Ton. Da, znam internet praistorija, modno izdanje. Svoj blog je započeo na nekadašnjoj platformi Typepad, a na njemu su se prvo pojavile fotografije sa putovanja. Od početka je svoju javnu ličnost gradio poput karikature, a prvi opis bloga glasio je “Adventures of the new-moneyed classless bitch from hell.” Neispitana teritorija na kojoj je odnosio pobede – i to organski – donela mu je i obožavaoce poput Marca Jacobsa koji je tada bio kreativni direktor brenda Louis Vuitton i koji ga je u jednem momentu čak i “častio” lansiranjem LV torbe BB Ostrich i tako na neki način zacementirao njegov status influensera. Već 2010. Bryanboy delio je prvi red na revijama sa Annom Wintour.
Obožavanje je prava reč. Video “Kako izgleda voziti se prvi put autobusom” ima preko 20 miliona pregleda. U njemu Bryanov fiktivni bivši Bryanu oduzima fiktivni Bentley i American Express kartice pa je influenser primoran da trampi svoju Chanel torbu za autobusku kartu kako bi otišao kod prijatelja. Da bi lakše podneo javni transport, Bryan na sedište autobusa stavlja Hermès kašmirsko ćebence i pije Cartier šampanjac na metalnu slamčicu.
Ako ljubitelji mode znaju ko je Bryanboy, TikTok zajednica ga je velikim delom tek otkrila, a svoj vrtoglavi rast na platformi Bryan duguje sadržaju koji postavlja – njegov rast je ponovo organski i pokazatelj njegove sposobnosti da se poveže sa publikom. On je dokaz da je reinvencija uvek moguća i najbolji put napred (a i da je Katie Grand opet bila skroz u pravu).