Da li su kalifornijske devojke nove globalne trendseterke?

autor Dubravka Kovačević
1 15

Zaboravite na skandinavski minimalizam i parisian chic, jer nas kalifornijske devojke uvode u novi estetski pravac s globalnim potencijalom. Nakon pandemije, Kalifornija je poprimila novu kulturnu rezonancu, dok talas brendova koji u središte stavljaju kalifornijski način života beleži rast interesovanja i uspeha.

Brendovi poput Jenni Kayne, Jen’s Pirate Booty i Doên donose novu interpretaciju kalifornijskog stila širem auditorijumu. Ona je istovremeno jednostavna i luksuzna, jednostavna, ali bogata detaljima. Svaki od tih brendova nudi jedinstvenu interpretaciju izgleda: Jenni Kayne je poznata po casual džemperima i pantalonama, dok Doên donosi cvetne, čipkaste komade u nosivim siluetama, a Jen‘s Pirate Booty koketira sa cottagecore-om i esencijom izvorne amerikane. Tu su i iznošene majice brenda Buck Mason, štampane dukserice i retro trenerke brenda The Great, ili čak zapadnoamerička verzija sportskog stila brenda Alo Yoga.

KALIFORNIJSKE DEVOJKE TO RADE DRUGAČIJE

A ono što im je zajedničko jeste osećaj lakoće i jednostavnosti.

KALIFORNIJSKE 1

Svi pomenuti kalifornijski brendovi otvorili su prodavnice izvan svoje matične države. Jenni Kayne je 2021. premašila 100 miliona dolara godišnje prodaje, dok Doên procenjuje da će postići isti uspeh sledeće godine. Letnja saradnja brenda Doên sa Gap-om bila je trenutni hit, pri čemu su mnogi proizvodi rasprodati za samo nekoliko sati.

STIL ILI PROLAZNI TREND?

Naredne godine pokazaće da li je ova verzija kalifornijskog stila prolazan trend, poput trenerki Juicy Couture ili grafičkih majica Hollister iz 2000-ih, ili fundamentalna promena u načinu oblačenja. Postoji razlog da se veruje u ovo drugo: ovaj put glavni pokretač je sveopšta želja za ležernijom garderobom nakon pandemije. Pored toga, Kalifornija nudi raznovrsne ambijente za kreiranje narativa, osim peska i talasa, tu su i planine, pustinja i metropole poput Los Anđelesa i San Franciska.

Ako žele da ovaj trenutak potraje, kalifornijski brendovi moraju osvojiti ostatak sveta, kao što su skandinavski i francuski brendovi učinili pre njih. Da bi to postigli, oslanjaju se na prodaju životnog stila, proširenje prodavnica u velikim američkim gradovima, vidljiviji marketing i nove kategorije, koje ne moraju nužno biti ograničene na garderobu.

CALI-STYLE

Kalifornija, sa svojih vise od 800 milja obale, je odavno mesto rađanja modnih trendova, još od vremena kada je Levi’s prodavao prve farmerke rudarima tokom Zlatne groznice krajem 19. veka. U skorije vreme, brendovi poput Hollister dominirali su 2000-ih, podstaknuti popularnošću serija smeštenih u Južnu Kaliforniju, poput „The O.C.“ i „The Hills“, dok je Coachella estetika cvetnih venčića i oskudnih topova obeležila 2010-te.

Najnovija fascinacija kalifornijskim stilom dolazi iz TikTok ere „core“ trendova. Iako su coastal grandmother i cottage-core odavno nestali, njihov uticaj na stilove odevanja ostaje. U aprilu 2024. Google pretrage za milkmaid haljinama, popularnim u cottagecore estetici, povećale su se za 2.554% u odnosu na prethodnu godinu.

Ono što ujedinjuje te trendove i kalifornijski stil uopšte, jeste osećaj lakoće, koji je posebno privlačan nakon pandemije. Današnji potrošači možda više ne nose stalno trenerke, ali i dalje daju prednost udobnosti, birajući komade koji su ležerni, ali ipak skockani.

Kako to izgleda u praksi, raznovrsno je koliko biste i očekivali za državu sa skoro 40 miliona stanovnika. Klasični komadi brendova poput Buck Mason i Jenni Kayne, poput iznošenih majica i prevelikih kardigana u neutralnim tonovima, odišu kalifornijskim duhom. Ipak, isto važi i za ženstvene haljine brenda Doên, jarko obojene sportske trenerke spremne za surfovanje od Aviator Nation, održivo proizvedene haljine za venčanja i farmerke brenda Reformation, kao i za večernje modne kombinacije brenda Revolve.

Ova široka definicija znači da se ovi brendovi ne takmiče nužno za istu klijentelu. Na primer, brend iz Los Anđelesa, The Great, prodaje komade inspirisane detinjstvom osnivačica Emily Current i Merritt Elliott u severnoj Kaliforniji i studentskim putovanjima po vintage radnjama u Los Anđelesu, poput dukserice sa printom konja ili ultra-mekih majica.

Pronalaženje sopstvenog izraza kalifornijskog stila je ključno, s obzirom na to koliko brendova koristi zapadnu obalu kao inspiraciju u svom marketingu ili dizajnu. Doên, na primer, daje prioritet tome da žene učini lepim i zenstvenim, pre svega.

KALI-INFLUENSERKE

Kako ne spomenuti sve izvore kali-inspiracije kroz interpretacije najuspešnijih influenserki sa Zapadne obale od ChiareFerragni, Italijanke koja je estetiku prilagodila Kaliforniji- gde i delimično živi, preko Aimee Song, koja je rođena i odrasla u Loš Anđelesu, do Jenn Im i Marianne Hewitt, koje i dalje koriste društvene mreže kao prostor za promovisanje autentičnog kali- stila.

IZ KALIFORNIJE KA SVETU

Kalifornijska privlačnost i prirodna lepota države takođe pružaju savršenu pozadinu za marketing. Oktobarska kolekcija brenda Buck Mason, na primer, bila je inspirisana podnožjem planina San Gabrijela, prateća kampanja fotografisana je upravo tamo.

Ona takođe predstavlja korisnu platformu za izgradnju brenda životnog stila koji prodaje više od odeće, a Kalifornija se savršeno uklapa u različite kategorije, od lepote do doma i sporta. Jenni Kayne, na primer, takođe prodaje kućni dekor (uključujući nameštaj, sveće i posteljinu) i proizvode za negu kože pod imenom Oak Essentials.

Ljudi širom sveta mogu očekivati da će sve češće viđati ove brendove, jer oni nastoje da dodatno prošire svoj uticaj izvan matične države. Uz veći promet, otvara se prostor za upečatljiviji marketing. Saradnje takođe predstavljaju još jedan način da se proširi doseg — Doên je u proleće sarađivao sa Gap, dok je The Great prošle nedelje lansirao kolekciju klompi i sandala sa štampom u saradnji sa Birkenstock.

Razni trendovi dolaze i odlaze, ali uvek ima mesta za ove jednostavne, lake, nosive komade, to neće nestati u skorije vreme.

Fotografije: Instagram