Legendarna urednica Katie Grand napustila je LOVE magazin i otpočela novo poglavlje. Šta će biti dalje?

autor BURO247.ru
katie grand square

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/katie_grand_cover.jpg

Početkom septembra, meseca koji je svuda simbol novih početaka, a u modnom svetu posebno, Katie Grand legendarna stilistkinja i urednica objavila je da se povlači sa svog mesta u magazinu “Love”, publikacije koju je osnovala i vodila punih 11 godina.

Ipak, ona prva neizvesnost nije trajala dugo: od objave na Instagramu da se povlači koja je došla 4. septembra do prve objave na Instagram nalogu njenog novog projekta prošlo je svega nekoliko dana. Ako je verovati samoj Katie, ideju za The Perfect Magazine dobila je praktično već 5. septembra i u toku svega jednog dana, registrovala ime publikacije kao i naloge na društvenim mrežama pod tim imenom.

Grandova tvrdi da ne veruje u sudbinu ali “mislim da je sudbina što su svi ti nalozi i domeni bili slobodni”. Reč “perfect” opseda je već godinama – do te mere da se Marc Jacobs parfem za koji je bila kreativna direktorka zove upravo tako. Ova super-stilistkinja i urednica, praktično se vraća u arenu u kojoj je najbolje funkcionisala. Izlaskom iz izdavačke kuće Condé Nast kojoj pripada magazin “Love”, ponovo je postala slobodnjak.

Pandemija korone dala joj je upravo ono što joj je bilo potrebno: vremena da sklopi novu slagalicu – vremena koje godinama nije imala iz prostog razloga što je radila ludačkim tempom. Na neki način, moda nam je pojela živote, a pandemija ih je ispljunula. “Voliš to što radiš i nemaš vremena da to preispituješ… Sada su svi u industriji imali malo više vremena da razmisle o tome šta rade i kako, koje delove posla vole i sa kojima bi voleli da nastave.”

Ako odete na The Perfect Magazine Instagram, na njemu ćete nači samo dva posta, a drugi je praktično poziv svim kreativcima koji žele da učestvuju u pravljenju platforme. Iako je ceo život zaljubljena u print, Katie sada gradi nešto veće i drugačije: “Print nije najbolji medijum za baš svaku ideju i zato, umesto da izvrćemo format magazina kako bismo ga prilagodili vremenima koja se menjaju, mi počinjemo ispočetka.” Plan jeste da se razvije svojevrsna agencija koja će proizvoditi sadržaj za brendove, na papiru, na ekranu (ili velikom platnu), u vidu izložbi ili žurki, evenata, praktično svega.

Ovaj idealizam vodi Katie Grand nazad u dane kada je radila u magazinu “Dazed” i kada iznad sebe nije imala šefove u vidu konglomerata od izdavačke kuće (očigledno je da je plan o tome da zemeni Annau Wintour o kom se puno ali takno pričalo pao u vodu – bar za sad.) Ona se vraća svojim korenima. I, šta možemo da očekujemo? Nagoveštaji njenog sveta, najbolje se vide u rečima koje je sama uputila javnosti povodom velikih stvari u svom životu i zato ih se podsećamo, zajedno sa legendarnim vizualima koje nam je dala.

o odrastanju

Sećam se da sam sa 12 godina odlučila da postanem kul. U to vreme, jedna prijateljica mog oca doselila se u Birmingem iz Londona – bila je oličenje luksuza – obučena u odeću iz robne kuće Warehouse, koja se tek bila otvorila i još uvek je bila kul. Imam svoju fotku kad sam imala baš 12 u crvenim farmerkma visokog struka, plavom džemperu i bujnom kosom (ali jako loše ošišanom). Sa 13 sam već upasivala belu košulju u crnu maksi suknju sa tregerima, kravatom, čipkastim najlonkama i obuvala sa tim teget salonke i beretku sa velom. 

Između 15 i 25 godina jela sam toliko malo da se bukvalno sećam svega što mi je bilo na jelovniku. Užasno sam želela da smršam ali šta god da sam pokušavala, nisam mogla da se spustim ispod 50 kila. Za doručak sam jela dve kašike muslija sa dve kašike vode (i od tada više musli ne mogu ni da vidim), a oko pet posle podne bio je red na dve bombone i tri mandarine. „Lošim“ danima, jela sam i po jednu bananu.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600157621434866.jpg

KATIE GRAND POP NASLOVNICA, 2000. STELLA MCCARTNEY, PHOEBE PHILO I DRUGI

O VREMENU PROVEDENOM U „DAZED“ I „THE FACE“

Svi smo bili studenti i želeli smo da napravimo novi „iD“. Tokom sedam godina koliko sam radila u magazinu „Dazed“ nisam dobila ni dinara. Radila sam part-time na komercijalnim snimanjima koja mi je nabacivao Rankin (fotograf i jedan od osnivača magazina „Dazed“ – prim. aut). Prelazak u „The Face“ 1998. godine mi je vrlo teško pao. BIla sam emotivno vezana za magazin „Dazed“ ali sam istovremeno želela i da probam nešto drugo, nije se radilo o novcu: kad si mlad, možeš da radiš i za džabe iz čiste strasti i ljubavi.

Intervju za posao u magazinu „The Face“ je praktično bio piće u pabu. Sećam se koliko sam bila šokirana na samu ideju o tome da ću imati platu. Kada pređete iz nezavisnog projekta na neko mesto koje ima budžete i dalje vam ostaju štedljivost i snalažljivost i ne unajmljujete puno saradnika. Mislim da u magazinima radi prevelik broj ljudi što komplikuje sve procese rada i vodi u svađe. U „Dazed“ magazinu nas je bilo pet: Rankin, Jefferson, ja, devojka koja je radila računosvođstvo i art direktor Ian Taylor.

O RADU SA ZVEZDAMA

Radila sam kao stilista svega godinu dana kada sam dobila poziv da obučem Kylie Minogue za Top of the Pops (jako populranu britansku tv emisiju – prim. aut). Trčala sam u krug od uzbuđenja po maleckoj kancelariji u kojoj je bio smešten „Dazed“ – to je bio trenutak koji je promenio moju karijeru.

1997. sam radila sa Spice Girls na spotu za pesmu „Spice up Your Life“ – sedam dana priprema i tri sobe pune odeće ali se Spajsicama nije dopalo apsolutno ništa od onoga što smo im spremili i na kraju su spot snimile u svojoj ličnoj odeći. Melanie C je, doduše, odabrala nov par Adidas patika koje je i inače stalno nosila, a Victoria Beckham nas je poslala u Gucci.

O PRADI

Ako pitate Miucciau šta joj se svidelo kod mene, sigurno se seća mojih tračeva. Prvo što me je pitala bilo je „Šta ima novo?“ Za mnoge, Miuccia je gruba i hladna. Kada smo se prvi put srele, bila sam iznenađena njenom toplotom. 2020. godina sam prvi put stilizovala njenu reviju: noć pre revije Miuccia je slušala Georgea Michaela do 3 ujutro, a dizajn tim se muvao naokolo u cipelama iz nove kolekcije. 

Ljudi često pričaju o njenoj inteligenciji i neverovatnom ukusu ali, kad se podvuče crta, Miuccia jednostavno pravi odeću koju bi i sama želela da nosi, bilo da je muška ili ženska kolekcija u pitanju. Drugi dizajneri previše mozgaju o tome kako da ponovo izmisle točak. 

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600157936048206.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600157985981635.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600158054067792.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600158095103546.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600158136075776.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600158135965852.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600158159427806.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600158194433212.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600158253358379.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/09/1600158246770554.jpg

Kada smo počeli rad na tom broju, pitali smo se da li nam je modna fotografija trenutno zaista potrebna? Posle sedam nedelja lockdowna, rodilo se nešto iritantno u vezi sa modom. Svako jutro smo se budili sa drugačijim osećajem: „Ne mogu više da pričam o modi“, „Ne želim da gledam modni editorijal“, „Baš želim da pričam o modi“, „Jako bih da gledam modne slike“…  U ovom broju, na svet gledamo iz novinarske perspektive, a ne sa pozicije mode; broj se bavi politikom i kulturom, ne februarskim kolekcijama. Ovo je najvažnije izdanje koje sam objavila za ovih 26 godina.

Ostaje nam da vidimo da li će i kada nova platforma The Perfect Magazine ispuniti sve planove (i nadanja) Katie Grand kao i to koliko će se baviti modom i u kom obliku. Ako je suditi po onome što smo do sad dobijali od nje, možemo očekivati velike stvari.