Ispod radara: LII

Kineski dizajner koji živi američki san.

autor BURO.
LII

Ne dozvolite da vam bilo šta prođe „ispod radara“ – otkrivamo vam brendove autentičnog dizajnerskog potpisa, koji mogu da inspirišu vaš stil odevanja, obogate vaš ukus i prošire vam (modne) vidike ka nekim novim formama, idejama, perspektivama. Ovoga puta, predstavljamo vam brend LII.

Kada je Zane Li imao 18 godina, preselio se iz svog rodnog grada Čongkinga u centralnoj Kini u Njujork, gde se upisao na Fashion Institute of Technology. Bio je to njegov prvi put u Americi i bio je uzbuđen što može udahnuti isti zrak kao njegovi idoli, dizajneri poput Helmut Langa i Calvina Kleina.

Kada su popustile restrikcije zbog pandemije, Li je odradio praksu u kući Proenza Schouler, pomažući timu za tkanine. Ne samo da je stekao tehničko znanje, nego je i shvatio da ga zanima svaki dio izgradnje brenda, od grafičkog dizajna i castinga do fotografiranja lookbookova i odabira muzike za modne revije.

image 9708561
instagram l__i_i

Nedugo nakon što je završio fakultet, 2023. godine, pokrenuo je LII. Sada, njegov uspon je zagarantovan.

LII: Brend u munjevitom usponu

Prošle godine, Li je debitovao na Nedelji mode u Njujorku. Kolekcija je bila inspirirana nijansama i oblicima kolaža Ellswortha Kellyja i skulptura Anisha Kapoura, a reakcija je bila neobično entuzijastična: Vogue ga je proglasio osobom koju vredi pratiti.

Polazna tačka bila je muška majica, slična onima koje nosi svaki dan – ali dizajnirana za žene, u debelom, dvostrano tkanom pamuku koji stvara boxy oblik s oštrim ivicama, pa izgleda kao nešto što bi mogla nositi papirnata lutka.

image 7308198
instagram l__i_i

Dizajner Iako Li obožava američku sportsku odeću iz 1990-ih, ali ga takođe privlači ženstveni glamur krojača iz 1950-ih i 1960-ih koje je upoznao u modnoj školi, od Madame Grès do Cristóbala Balenciage.

Njegov cilj s brendom LII je da kombinuje casual i formalne elemente na način koji ne deluje preterano nostalgično.

„Ljudi misle da ako nosiš nešto ženstveno ili staromodno i tradicionalno, onda nisi cool. Ali ja tako ne razmišljam; želim istražiti mogućnost unošenja praktičnosti u glamurozno odevanje“, rekao je.

Odgojen od strane samohrane majke koja je pokrenula vlastitu beauty kompaniju, Li je oduvijek bio ambiciozan i samostalan, a istovremeno ceni snažne i stylish žene. Kao dijete, uzimao bi staru odeću svoje majke, rezao je i preoblikovao pomoću lepka, pre nego što je imao priliku koristiti šivaću mašinu. Mama je bila ta koja ga je ohrabrila da napusti Kinu kako bi studirao modu i, na kraju, pokrenuo vlastiti brend.

Estetski, LII se ističe neutralnom, gotovo monohromatskom paletom boja: bele, bež, krem, sive i crne nijanse dominiraju kolekcijama. Ove boje stvaraju osećaj smirenosti i luksuznog understatementa, a materijali poput pamuka, lana i finih vuna dodatno naglašavaju premium utisak. Teksture su takve da su vizualno zanimljive, ali nikada prenapadne – fokus je uvijek na obliku i kroju, ne na printu ili jarkim bojama.

image 3857171
instagram l__i_i

Siluete LII komada su arhitektonske: oversized jakne, elegantni kaputi, precizno krojene košulje i pantalone – svi ti komadi balansiraju između casual i formalnog. Brend često koristi asimetrične linije i geometrijske rezove, čime unosi dinamiku u minimalističku estetiku.

Lijeva filozofija balansira između praktičnosti i lepote, posebno istražujući granice gde su načini odevanja, tkanine i boje smatrani neprikladnima za jednu vrstu osobe ili društveni prostor, a prikladnima za drugi.

image 9106577
instagram l__i_i

Li je krenuo punom parom u osvajanje mode, ali mudro je odlučio zadržati tempo koji njemu odgovara.

„Danas postoji ogroman pritisak na dizajnere da budu sve za svakoga i da brzo postignu uspeh. Možda sam pomalo naivan kad je reč o pokretanju brenda, ali osećam se prijatno da radim svojim tempom i gledajući na dugu perspektivu. Puno učim usput, budući da nikada nisam radio ni za koga, što je istovremeno i preplavljujuće i oslobađajuće“, zaključuje dizajner,

Fotografije: instagram l__i_i