Bez revija i pompe, ova modna kuća je među najpoželjnijim u 2025.

Lansirana pre samo 2 godine.

autor Božica Luković
modna kuća

Vogue Runway svake godine sprovodi internu anketu među modnom industrijom kojom sabiraju utiske i prave pregled poslednjih 12 meseci. Njihova anketa pokazuje, između ostalog, koja modna kuća je bila „najpoželjnija“ – a u 2025, u samom vrhu bio je brend lansiran pre samo dve godine. U pitanju je modna kuća koju je osnovala Phoebe Philo.

Kratki upitnik bio je dvosmeren: prvo, ko dizajnira komade za kojima svi žudite? I drugo, za koji brend su korisnici spremni da odvojite veliki novac?

Ove godine došlo je do trostruke pobede između Miu Miu, Phoebe Philo i The Row – u čemu nema iznenađenja. Ipak, tu je jedan zabavan detalj: modna kuća Dries Van Noten u kreativnoj direkciji Juliana Klausnera takođe se našla na listi.

Phoebe Philo je svoj istoimeni brend pokrenula pre samo dve godine i brzo je postao jedan od najpoželjnijih u modi, uprkos šestogodišnjoj pauzi koju je dizajnerka nakon što je napustila Celine.

Zašto je njena modna kuća brzo postala toliko popularna?

image 208683
instagram phoebephilo

Modna kuća Phoebe Philo niže uspehe i bez revija

Povratak Phoebe Philo u modu iščekivan je još od njenog odlaska 2018. godine. Ona je dizajnerka koja je unela život u nekada zaobravljenu modnu kuću Céline. Philo se može smatrati pionirkom oversized siluete, koja i danas ostaje u trendu, iako je prošlo gotovo 15 godina otkako je predstavila svoju prvu kolekciju za francuski brend.

Modna kuća Céline dobila je novo vođstvo u dekadi koja je bila obeležena prozirnim mini-haljinama, farmerkama s niskim strukom, roze bojom, Paris Hilton… Na primer, Versace, modna kuća poznata po provokativnim dizajnima, 2008. je izbacila kolekciju koja se smatra klasikom, ne samo zbog odeće, već i zbog toga kako je u potpunosti oslikala duh vremena.

Kada je počela era Phoebe Philo u Céline, njeni komadi bili su revolucionarni zahvaljujući uvođenju oversized silueta koje nikada nisu bile u trendu. Nije bilo kontrasta kao u 1980-im, kada se široka ramena kombinovala sa uskim pantalonama; umesto toga, čitavi autfiti sastojali su se od širokih i udobnih komada odeće.

image 6562764
instagram phoebephilo

Kada je objavljeno da će Philo kreirati svoj istoimeni brend pod okriljem LVMH, nekoliko godina nakon odlaska iz Céline, ubrzo su usledile spekulacije o tome kako će odeća izgledati. Svi su želeli „stari Céline“ – a to su i dobili.

Oversized kožne jakne, svilene bluze, krzneni kaputi, široke pantalone, velike rolke i avijatorske naočare sve su komadi koje su suštinski Phoebe Philo za Céline, a koje je sada vratila. Čak je vratila i svoju staru muzu, ukrajinsko-kanadsku manekenku Dariu Werbowy, koja je prethodno više puta sarađivala sa Philo.

Od lansiranja 2023. godine, Philo je razvijala kompaniju znatno drugačije nego što je to činila u Céline za LVMH ili, ranije, u Chloé za Richemont. Philo i njen suprug i poslovni partner, Max Wigram, postavili su određne principe koji se poštuju.

Postepeno objavljivanje proizvoda, inspirisano drop modelom, pruža neophodnu svežinu tokom cele godine. Brend zadržava zamah dok prikuplja podatke, istovremeno pozicionirajući Philo kao pravu umetnicu.

Modna kuća Phoebe Philo je privatna kompanija i finansijske podatke objavljuje samo kada mora, preko britanskog registra, što znači da su jedine dostupne javne informacije o firmi iz 2023. godine, kada je poslovala tek dva meseca. Ipak, s obzirom na širenje maloprodaje (shop-in-shop koncept u Kini, plus planovi za prodavnicu na Mount Street u Londonu) i distribuciju na visokom nivou širom Azije, Puck procenjuje da modna kuća već ostvaruje godišnji prihod od 20 do 30 miliona dolara.

Philo je imala prednost iz starta zbog svoje stare slave, što je olakšalo put do investicije od LVMH i podrške članice odbora Delphine Arnault. Iz marketinške perspektive, Philo je u suštini učinila suprotno od onoga što je radila u Céline, gde nije bilo društvenih mreža niti online prodaje. Bio je to vrlo tradicionalan način širenja sadržaja: organizovala je malu, ekskluzivnu modnu reviju, a te fotografije bi se širile internetom. Daleko pre nego što je The Row počeo da organizuje revije bez fotografisanja, Philo je priredila privatno prikazivanje svoje poslednje kolekcije u Céline.

image 7578348
instagram phoebephilo

Philo je uložila velike napore da pokaže kako razvija brend stvaranjem čiste želje kod publike, bez svih trikova koje većina njenih kolega mora da koristi da bi ljudi kupovali stvari. Sa visokim cenama, kvalitetnim materijalima i ograničenim, lokalnim proizvodnim serijama, njena modna kuća savršeno se uklapa u aktuelne trendove održivog „tihog“ luksuza, koji šalju dovoljno signala onima koji su njena ciljna grupa.

Fotografije: instagram phoebephilo