„Vuk u kašmiru“, Bernard Arnault, predsednik i izvršni direktor konglomerata LVMH, uvek je bio na vrhu liste 500 najbogatijih ljudi u Francuskoj prema magazinu Challenges. Međutim, nedavno je godišnji rang ovog magazina pokazao novi i neočekivani rezultat.
Sa akcijama koje predstavljaju 66,7% kapitala luksuzne grupe, porodica Hermès procenjena je na 163,4 milijarde evra, u poređenju sa 116,7 milijardi evra koliko vredi porodica Arnault, koja drži 48% kapitala LVMH-a.

Dok se krize i problemi gomilaju za LVMH, koji trenutno prolazi kroz najteži period u svojoj istoriji, Hermès, s druge strane, deluje nedodirljivo na razorne talase luksuzne krize – ne samo da izbegava gubitke, već beleži i rast neto prihoda od 6,8% ove godine, dok je LVMH zabeležio pad od 17%, objašnjava Le Monde.
Takmičenje između ova dva luksuzna giganta svakako je tesno, ali i daleko od prijateljskog, potpireno burnom prošlošću među njima, obeleženom Arnaultovim (neuspešnim) pokušajem da preuzme „kuću konja“.
Uprkos ili baš zbog svog ogromnog bogatstva i uticaja, porodica iza Hermès imperije je retko kada u javnosti – žive veoma povučeno i jedna su od najvećih misterija modne industije. Evo šta se zna o njima.
Misteriozna porodica iza Hermès imperije
Brend Hermès, koji je prvobitno osnovan kao radionica za izradu opreme za konje 1830-ih godina, prerastao je u imperiju vrednu 151 milijardu dolara, sa više porodičnih ogranaka – Dumas, Guerrand i Puech. Ti ogranci više liče na „porodičnu šumu“ nego na stablo, sa preko 100 ljudi koji nose Hermèsovo nasleđe. Svi oni se bogate, i to vrlo, vrlo uspešno.
Izvršni predsednik brenda, Axel Dumas, član je šeste generacije porodice koja je osnovala ovu modnu kuću i na toj funkciji je od 2013. godine. Porodica Dumas imala je ključnu ulogu u modernizaciji Hermèsa, naročito kroz Jean-Louisa Dumasa (Axelovog strica), koji je brend internacionalizovao tokom 1970-ih i 1980-ih.
Wilfried Guerrand sedi u izvršnom odboru pariske kuće, gde obavlja funkciju generalnog direktora za métiers (što se okvirno prevodi kao zanati), informacioni sistem i podatke.
Takođe je dalji potomak jedne grane porodice Hermès, a ove godine je, prema regulatornim dokumentima koje je video Bloomberg, poklonio po 450 akcija svakom od svoje četvoro dece: Sixtine (25), Stanislasu (20), Mathiasu (19) i Albane (18).
Kao rezultat toga, ovih četvoro pripadnika generacije Z postali su milioneri u roku od nekoliko meseci, zahvaljujući očevom daru.
Guerrand se pridružio Hermèsu pre gotovo 30 godina, nakon studija na Neoma Business School, London School of Economics i NYU Stern. Upravljanje Hermès Femme – ženskim kolekcijama – preuzeo je 2012. godine, a danas vodi timove koji se bave prestižnim konfekcijskim kolekcijama, svilom, nakitom i modnim aksesoarima, kao i IT i podacima.

Nicolas Puech je još jedan član porodice Hermès. Prema Forbesu, njegovo bogatstvo procenjeno je na impresivnih 13,6 milijardi dolara, a dospeo je u centar pažnje zbog svoje ekscentrične filantropije – najavio je da planira da čitavo svoje bogatstvo pokloni svom baštovanu. U obratu dostojnom sapunice, Puech sada tuži svog bivšeg menadžera za imovinu, tvrdeći da je novac misteriozno nestao.
Osim ova tri imena, ova porodica se gotovo nikada ne pojavljuje u medijima – dok Hermès imperija ne prestaje da raste. Brend stvara potražnju održavanjem stroge kontrole nad svojim distributivnim kanalima, prvenstveno prodajući svoje proizvode isključivo kroz sopstvene butike, pažljivo locirane u odabranim gradovima širom sveta.
Ograničavanjem broja prodavnica i njihovim strateškim rasporedom, Hermès je uspeo da očuva osećaj prestiža i ekskluzivnosti, čime ga kupci stalno doživljavaju kao luksuzan i nedostižan brend, što dodatno povećava potražnju za njegovim proizvodima.

Pravila su jednostavna: kupujte što više artikala iz Hermèsa dok ne dostignete neodređeni iznos potrošnje – iznos koji određuje nasumični prodavac, s kojim često prethodno morate provesti mesece gradeći istoriju kupovine.
Hermès je dosledan u svom pristupu isticanja kvaliteta, dugovečnosti, izrade i nasleđa. Nikada nisu krenuli putem oslanjanja isključivo na slavne ličnosti u reklamiranju i marketingu. Zahvaljujući kvalitetu i tradiciji njihove čuvene torbe Birkin, stvorili su bazu obožavalaca među poznatima i bogatima, što je, zauzvrat, tokom godina generisalo veliki broj besplatnih medijskih objava.
Daleko od skandala i „javnog oka“, ova porodica nastavlja da suvereno vlada modnom industrijom.
Fotografija: FRANCK FIFE / AFP / Profimedia; instagram hermes; Federico Pestellini / imago sportfotodienst / Profimedia