Ružne cipele čine da se moda okreće – zašto se i mi nepogrešivo lepimo za njih
Bivši muž jedne od mojih najbližih prijateljica je gad, kurvar i sklon fetišarenju – ali oko jedne stvari bio je jebeno u pravu: žena koja shvati da kroz život može sa tri para obuće – od kojih su jedne platnene patike, druge crne ripsane salonke i treće čizme napravljene od kože mekane poput rukavice – biće zauvek oslobođena od modne mitomanije zvane “Trebaju ti nove cipele.”
Nasuprot tome, ta velelepna šusterska industrija danonoćno radi na tome da svaku novu generaciju žena regrutuje u pešadiju stonogi – finansijski labilnih osoba koje višestruki orgazam vide kao presijavanje šnale na Blahnik Hangisicama i miris zmijske kože iz kutije potpisane sa Jimmy Choo.
Nekada to beše kompjuterski nepismena carrie, danas je to društvenim mrežama verzirna emily, ali suština je ista.
Prvo kupiš vrtoglavo visoke štikle koje ne možeš da priuštiš, onda u njima malo batrgaš po kaldrmi (but make it fashion) i na kraju ti život postane bajka. Ne pitajte me kako, ali sve ste od reda poverovale u to.
Međutim, možda čak i veći mindfuck od tog je onaj nivo igrice u kome se plasira objektivno odurna obuća kao vrhunac trenda – gde god da pogledate videćete groteskno glomazne platforme, slagane pete koje imaju svu gracioznost nakaradno složenog tetrisa i nijanse otrovno zelene od kojih bi i Vendi ustuknula. I, za one koji bi baš da im preko čela piše “modna žrtva” one predimenzionirane crvene čizme marke MSCHF o kojima internet en masse bruji ovih dana i kojima je jedina prednost to što kad ih obučete nijednom nećete morati da pitate “da li mi dupe izgleda ogromno u ovome”?
Ali pogledajmo istini u oči umesto u cipele – ugly shoes su tužna istina o našoj ekonomskoj (ne)moći.
I hteli to da priznamo il ne one jesu ono što ozbiljno načetu modnu industriju drži u kakvoj takvoj vertikali: možda se nećete isprsiti za Valentino pink kaput jer vam je too much u prepunoj 29-ki ali ćete bez ikakve griže savesti pazariti efektan par sandala u nekoj od srodnih nijansi fuksije jer ste (možda baš na ovom portalu) pročitali da će to podići svaki outfit.
No baš kao što flekica ima tu podmuklu osobinu da otpadne u osudnom trenutku – tako i svaka nadasve dobra i nova modna ideja posle tri dana počne da deluje kao bajata ćabata (čuj mene Balenciaga Triple S).