Koja je ideja iza nove Mates kampanje?
Sa brendom Mates smo ste svi dobro upoznati. Ako i niste makar slučajno videli njihove komade onda ste sigurno naišli nekada i negde na neku od njihovih fantastičnih kampanja od kojih niste mogli da odvojite pogled. Pa, zašto bi sada bilo drugačije? Ali hajde da ostavimo sa strane garderobu. Ono što nas oduševljava jeste: ideja! I kako da se ne oduševimo kada pomenemo „Jugoslovenku“? Navru nam odmah sećanja (lepa), navru nam odmah emocije koje nas vezuju za 80te (opet lepe), navru nam odmah stilske asocijacije na slobodu.
Upravo je to ono čime su se vodili Saša i Marko kada su se odlučili da snime ovu kampanju pod nazivom „Pozno leto“. Najbolje je da to sami objasne i zato im prepuštamo reč. A sve je teklo otprilike ovako:
POČETAK
U periodu trajanja karantina, razmišljajući kako da adekvatno animiramo publiku došli smo na ideju da pratioce uključimo u istraživanje za letnju kolekciju i formiranje mood boarda. Tako smo započeli jedan interesantan i šarenolik proces u okviru kog smo gledali filmove, slušali muziku, preslušavali stare intervjue, razgledali porodične fotografije i čitali tekstove o mestima gde se izlazilo, gde se omladina okupljala – sve na temu osamdesetih godina u Jugoslaviji. Ljudi su nam pisali, slali svoje predloge, svoje omiljene numere kao i filmske naslove pa i fotografije iz ličnih arhiva koje datiraju iz tog perioda. Na kraju smo uspeli da napravimo jedan multimedijalni kolaž koji je apsolutno oslikavao atmosferu tog vremena.
SNIMANJE
Kampanju smo po prvi put snimali više dana. Četiri uzbudljiva dana, avantura i druženje, obilaženje prelepih lokacija i vreme sa izuzetno prijatnim ljudima na svakom koraku. Prvi dan smo proveli u Beogradu. Napravili smo nekoliko fotografija u omiljenom nam hemijskom čišćenju „Dry Cleaning“, zatim u „Sava“ parfimeriji i na kraju u frizerskom salonu „Ružica“. Pančevo (bife mesne zajednice Tesla), zatim kafana „Bugi“ u Dubovcu kao i kamp „Oaza“ u Beloj Crkvi bili su rezervisani za drugi dan. Treći i četvrti dan posvetili smo hotelu „Omorika“ na Tari. Neizmerno smo zahvalni svima koji su nam izašli u susret i dali podršku na lokacijama tih dana. Svaka od ovih lokacija zadržala je autentničnu atmosferu i poslužila kao savršena scenografija za kampanju koju je objektiv Jasne Prolić zabeležio poput kadrova iz filmova koji oslikavaju to vreme.