Svi znamo ko su vodeća muška imena u svetu dizajna patika, ali šta je sa ženama?
Ako je verovati statistici, žene na modu troše 226% više od muškaraca. Velika većina onih koji sa diplomama izlaze sa najprestižnijih modnih fakulteta takođe su žene, čak 85%. No, uprkos svemu tome, moda je industrija kojom vladaju muškarci. Samo 14% žena nalazi se na ključnim pozicijama 50 najmoćnijih svetskih brendova, a kada govorimo o industriji patika, ženska imena se gotovo uopšte ne spominju. Reč je o niši kojom nadmoćno dominiraju muškarci. Baš zato, pronašli smo pet sjajnih žena koje odlučile da plivaju uzvodno i da upravo u industriji patika ostave svoj pečat. I to im ide jako, jako dobro.
ALEALI MAY
Osim što radi kao stilistkinja, model i modna konsultantkinja, Aleali May su mediji nadenuli i laskavu titulu “kraljice patika”. Premda je nedavno napunila tridesetu, May može da se pohvali sjajnim modnim saradnjama. Mlada May je, naime, jedna od samo dve žene koje su dizajnirale patike za Nikeov brend Jordan i prva žena koja je kreirala unisex Air Jordan model, a danas je posebno prepoznata po načinu na koji spaja streetwear i luksuz.
May je rođena u Los Anđelesu, studirala je marketing na Columbia College-u u Chicagu, a svoj profesionalni put započela je u brendu Louis Vuitton. No, stvari su počele da se događaju nakon što je dobila poziciju u RSVP Galleryju Virgila Abloha i Don C-a. To je bilo vreme kada je May počela ozbiljnije da se zanima za modu i da se upoznaje sa streetwearom, ali i da ulazi u uticajne krugove koji će je kasnije dovesti do Jordana. Jordan i May bili su savršen par. Osim njene istančane estetike i poznavanja streetweara, May je od detinjstva gajila ljubav prema hip-hopu i košarkaškoj kulturi. Sve to je dovelo do “familije” Jordan 2016. godine. Od tada do danas, svoju je viziju utkala u brojne Air Jordan modele, a najveći uspeh postigla je modelom “Millennial Pink” Jordan 6 koji je rasprodat za samo četiri minuta.
YOON AHN
“Georgina James je verojatno najveće ime u svetu patika za koje nikada niste čuli”, napisao je blog Klekt. No, iako šira javnost za nju nikada nije čula, Georgina James važi za jednu od najcenjenijih dizajnerki u istoriji brenda Nike. U Nike-u, naime, radi već 15 godina, a tokom svog radnog veka promenila je brojne sektore uvek radeći iz senke i polako se uspinjući karijernom lestvicom.
Davno prije nego što se pridružila Nikeu, Georgina je studirala na Cordwainers College of Art and Design na prestižnom London College of Fashion. Nakon studija, pridružila se britanskom brendu Kangol, a zatim brendu Lacost kao dizajner obuće. No, uporna u želji da radi za Nike, preselila se u SAD. Želja joj se ostvarila 2007. kad je postala deo Nike tima, a njeno zaduženje prva je bilo da kreira modele klasične Nike siluete za evropsko tržište. U relativno kratkom roku, Georgina se našla na poziciji u kojoj je nadzirala čitavu žensku liniju patika, dok je danas na mestu kreativne direktorke muške linije.