Bura u modnoj kući Valentino: Šta se dešava iza zatvorenih vrata?

Glasine otkrivaju duboke sukobe unutar italijanskog brenda.

autor BURO.
Valentino

Posle modne kuće Gucci, još jedan italijanski brend doživljava veliku krizu „iza zatvorenih vrata“, sudeći po glasinama koje se sve više obistinjuju.

Poslednja vest koja je uzdramala industriju je da se Jacopo Venturini povlači sa mesta izvršnog direktora modne kuće Valentino posle pet godina na čelu. Vest je saopštena 15. avgusta, kako prenosi WWD, a razlozi su, prema svemu sudeći, lične prirode, o čemu se nagađalo i prethodnih meseci nakon spekulacija o mogućem burnoutu ovog menadžera.

Venturini je karijeru u Valentinu započeo 2020. godine, nakon četiri godine u brendu Gucci, gde je blisko sarađivao sa Alessandrom Micheleom dok je on bio kreativni direktor. Kako je kuća navela, njegov naslednik biće objavljen „u dogledno vreme“.

Ipak, odlazak menadžera je, kako se čini, samo „vrh ledenog brega“. Zašto je ova modna kuća u krizi?

Valentino ne ostvaruje željenu prodaju

Glavni cilj modne kuće, koju podržavaju Kering i investicioni holding Mayhoola, biće potvrda poverenja Alessandru Michelu na mestu kreativnog direktora, uprkos glasinama o nezadovoljstvu vrha kompanije tržišnim rezultatima njegovih nedavnih kolekcija.

Kako je Business of Fashion preneo, smena izvršnog direktora dodatno bi povećala pritisak na rimski brend, koji je 2023. zabeležio pad prihoda od 2%, na 1,31 milijardu evra, kao i oštar pad profita od 22%, na svega 246 miliona evra.

Kriza se, kako izgleda, ne zaustavlja, posebno imajući u vidu mlak prijem prve kolekcije koju je Michele kreirao za brend, a koja je stigla u prodavnice tek u poslednjem kvartalu 2024.

image 1026619
instagram maisonvalentino

Prema internim izvorima, nova kolekcija teško pridobija i vernu klijentelu i potencijalne nove kupce. Micheleova vizija i estetika možda su predstavljale previše radikalan zaokret za dugogodišnje mušterije kuće, navikle na klasičniji oblik luksuza pod kreativnim rukovodstvom Pierpaola Picciolija, piše nss mag.

Dodatni problem predstavlja šira kriza u sektoru luksuza, kao i sve izraženija nevoljnost potrošača da investiraju u ready-to-wear, kategoriju koja je tradicionalno bila centralna za brend u odnosu na modne aksesoare.

Venturinijev odlazak nije „grom iz vedra neba“, već potvrđuje glasine o nezadovoljstvu i unutrašnjim tenzijama u brendu Valentino koje poslednjih meseci postaju sve izraženije. Prema pisanju Il Foglio Quotidiano, izvori iz same kuće opisuju teško radno okruženje, obeleženo sukobima i trenjima, naročito za one van velikog tima koji je Michele doveo sa sobom po dolasku.

Složenoj situaciji doprinosi i zategnut odnos sa Giancarlom Giammettijem, suosnivačem i dugogodišnjim partnerom Garavanija, koji je nedavno preko popularnog Instagram naloga @fashioncricket javno izrazio nezadovoljstvo pojedinim Micheleovim izjavama o lepoti.

Sve su glasnije i spekulacije o samom Micheleovom odlasku, dodatno podgrejane njegovim upadljivim odsustvom sa svečane večere povodom otvaranja Fondacije PM23 u organizaciji Giammettija i Garavanija – događaja kome su prisustvovali njegovi prethodnici Pierpaolo Piccioli i Maria Grazia Chiuri.

Slika postaje još enigmatičnija uz izveštaje iz Rima prema kojima je Venturini poslednje mesece proveo prvo izolovan u svom milanskom birou, a potom povučen da radi od kuće, što je raspirilo spekulacije o burnoutu.

S druge strane, prema navodima Miss Tweed, Mayhoola – katarski fond koji drži većinski udeo u kući – ostaje čvrsto vezana za pravac koji je zacrtao Michele i nema nameru da odustane od njegove vizije, uprkos razočaravajućim komercijalnim rezultatima.

Da li jesen donosi nove šok vesti iz kuće, ostaje da vidimo.

Foto: ABACAPRESS, Abaca Press / Alamy / Profimedia; instagram maisonvalentino