Glasina se širi modnom industrijom: Pijeter Mulijer će biti novi kreativni direktor kuće Versace. Kako je o tome pisao i ugledni WWD, to nas navodi da verujemo da vest jednostavno čeka zvaničnu potvrdu. Ali šta zaista znamo?
Izvori WWD-a ukazuju da je Pijeter Mulijer, trenutni kreativni direktor modne kuće Alaïa, odabrani kandidat da preuzme kreativno vođstvo brenda Versace, koji je nedavno preuzela Prada Group.
Novi vlasnici uložili su značajnu sumu da kupe brend i u određenoj su žurbi da povrate svoju investiciju i vrate Versace na „pun gas“. Da bi to postigli, najbrži put je, očigledno, angažovanje poznatog i uglednog kreativnog direktora.

Prema istim izvorima, interesovanje za Mulijera pojavilo se još početkom decembra, u trenutku najave odlaska Darija Vitalea, piše nss magazine. Ali, čini se da Richemont Group, vlasnik Alaïa, želi da zadrži belgijskog dizajnera koji je od 2021. godine pretvorio brend u globalni hit. Ipak, glasine sugerišu da je Mulijer cilj koji je odabrala Prada Group, do te mere da su čak i glasine koje pominju Antonija Vakarela, koji bi bio drugi izbor, odbačene.
Versace čeka novo kreativno vođstvo
Kako piše Loren Šerman u WWD, u stvarnosti, Mulijer je bio odabrana figura od strane izvršnih direktora brenda mnogo pre dogovora sa Pradom, a ono što čini ideju prelaska s jednog brenda na drugi verovatnijom jeste činjenica da vlasnici Alaïa, Richemont Group, većinu svog novca zarađuju od nakita i parfema (i od toga već ostvaruju dovoljno prihoda), pa je cenjeni brend koji je osnovao pokojni Azzedine prelep i važan, ali je malo verovatno da će biti „konj na koga treba kladiti“ ako trka postane teška.
Dodatnu verodostojnost vestima daje decenijama duga profesionalna i lična veza koja vezuje Mulijera za Rafa Simonsa, kojem je dizajner u suštini bio desna ruka kroz sve različite kreativne direktorske pozicije koje je Simons imao tokom godina.
Sada kada je Simonsova uloga u Pradi proširena i učvršćena, ima smisla da Mulijer predstavlja ne samo profesionalca sa dokazanim rezultatima, već i prijatelja kojeg treba držati blizu.
Čini se, dakle, da ćemo još neko vreme morati da čekamo zvanično imenovanje, osim ako se razni ugovorni problemi brzo ne reše. Takođe bi delovalo prikladno da se Pijeteru Mulijeru priredi oproštajna Alaïa revija.
Dalje, vraćajući se na WWD, izgleda da je Lorenzo Berteli, novi izvršni predsednik kuće Versace, odlučio da ispravi nagli zaokret u smeru koji je preduzeo Dario Vitali kako bi brend vratio na teritorije koje su sigurno nove, ali poznatije i, po našem mišljenju, „prihvatljivije“ široj publici koju brend želi da osvoji. Navodno su vođeni razgovori sa Donatelom i Alegrom Versace o narednim koracima brenda.
Najsigurnija činjenica, međutim, jeste da brend neće učestvovati na Nedelji mode u Milanu i da bi mogao propustiti i narednu žensku sezonu.
Izvori se ovde razlikuju: prema WWD, brend uopšte ne bi trebalo da se pojavljuje do SS27 sezone; prema Loren Šerman, tim brenda radi na FW26 kolekciji, koja bi zaista mogla biti fokus prezentacije – izbor koji bi, u stvari, bio strateški ekonomičniji od pune revije bez pravog kreativnog direktora.
Naslovna fotografija: I-Images / Zuma Press / Profimedia
