Još jedan dan na Nedelji mode u Parizu i još jedan debi kreativnog direktora. Juče su svoje nove kolekcije predstavili brojni luksuzni brendovi, ali su Mugler i Schiaparelli revije privukle najviše pažnje – i vratile nas senzualnosti.
Poznate ličnosti, glamur, street style i beskrajne debate o novim kolekcijama – uživamo u svemu što donosi „mesec mode“ koji polako ulazi u završnicu. Isabel Marant i Rabanne su juče prikazali „stabilne“ kolekcije koje su prirodan nastavak njihovog vizuelnog jezika, ali ćemo se ovoga puta fokusirati na Mugler debi Miguela Castra Freitasa, kao i Schiaparelli spektakl na koji nas je Daniel Roseberry već navikao.
Mugler: Između glamura i brutalizma
Podzemna garaža u 11. arondismanu u Parizu postavila je ton za oštar i kinematografski debi Miguela Castra Freitasa u modnoj kući Mugler. Brutalističko okruženje, sa svojim grubim betonskim površinama i senovitom atmosferom, pružilo je upečatljivu pozadinu za kolekciju koja je slavila legendarne Mugler siluete.
Kolekcija je bila utemeljena na prepoznatljivoj silueti peščanog sata, izvedenoj s oštrom disciplinom u vuni i satenu.
Blejzeri i haljine došli su u prigušenim tonovima betonske sive i puderasto-bež, dok su oblikovani strukovi i široka ramena naglašavali trajnu moć kuće Mugler u oblikovanju ženskog tela.

Ono što je ovaj debi izdvajalo bio je dijalog između glamura i hladnije dekonstukcije iz ’90-ih, most između holivudske fantazije i belgijskog minimalizma.


Prvi korak Freitasa bio je hrabar i neustrašiv – ali njegova najvažnija snaga su krojevi i konstrukcije. Njegov debi postavio je scenu za novo poglavlje u kojem se prošlost i sadašnjost kuće Mugler sudaraju s samouverenom energijom.

Schiaparelli: Ples u tami
Naziv nove kolekcije je Dancer in the Dark, a Roseberry je hodao po tankoj liniji između napetosti i fluidnosti.
Alex Consani je šetala pistom u haljini s prozirnim crnim nitima koje su lepršale oko nje, otežane zlatnim nizom osvetljenih kamenčića niz leđa. Kendall Jenner je bila gotovo naga, noseći samo čipkane tange i haljinu na kojoj su pramenovi crne kose formirali tufne.

Scenografija revije je, kao i uvek, bila promiščjena: crni tepih vijugao je, osvetljen teatralnim podnim svetlima – dajući događaju pomalo misteriozan, čak zlokoban prizvuk. I sve je to samo doprinelo celokupnom efektu.
Ready-to-wear komadi ove modne kuće često se približavaju couture standardima. Roseberry je vratio sjaj u poštovani brend i pritom izgradio sopstveni kult ličnosti. Na pisti, on daje, a modni fanatici (i odani kupci) uzimaju.
Naslovna fotografija: / SplashNews.com / Splash / Profimedia