Nedelja muške mode u Parizu ugostila je modne entuzijaste iz celog sveta, te je u periodu od 18. do 23. juna prikazano 37 revija i 32 prezentacije na najrazličitijim lokacijama, pa je i slogan iz kampanje za ovaj dogadjaj nagovestio da je metro u gradu zatvoren, ulice blokirane, ali moda nastupa.
Pariz je grad koji se konstantno menja – uprkos tome što je poznat po umetnosti i romantici, tokom decenija se razvio u superiorni poslovni centar, ali jedno područje kojem će uvek ostati dosledan jeste neprikosnoveni modni dizajn. Parižani vrlo ozbiljno shvataju posvećenost tom cilju. Dva puta godišnje, dizajnerski brendovi nastupaju u Parizu, a tada se i monumentalne istorijske zgrade koriste kao scenografija za senzacionalne modne performanse.
Jedno takvo zdanje je Unesco zgrada, mesto na kojem je predstavljena nova kolekcija Louis Vuitton-a pod kreativnim vođstvom Pharrell Williamsa.
Louis Vuitton u Parizu – sportske afirmacije
Revija slavi sportsku snagu, sa redizajniranim fudbalskim dresovima i nagoveštajima predstojećih Olimpijskih igara.
Williams je na samom kraju revije pozdravio oduševljenu publiku, okružen gomilom članova Louis Vuitton ekipe koji su nosili teksas jakne sa natpisom „The World is Yours“.
U prvom redu bili su Anna Wintour, Sabrina Carpenter, Burna Boy, Stormzy, Loyle Carner, Tems i Michael Fassbender.
Finalna revija Dries Van Notena – svojevrsni vremeplov
Belgijski dizajner je prikazao svoju 150. kolekciju u Parizu, tačnije njegovoj periferiji. Bila je ovo poslednja kolekcija Driesa Van Notena, na čelu svoje eponimne etikete, organizujući veličanstvenu reviju dostojnu tog povoda.
Finalna kolekcija bila je putovanje kroz vreme, evocirajući proteklih 38 godina uticajnog dizajna. Revija je održana na periferiji modne prestonice, u skladištu prekrivenom grafitima, dok je u centru prostora dominirala skulptura u obliku kocke. Figura je reflektovala prethodne Van Notenove kolekcije, prikazujući najupečatljivije trenutke njegove karijere.
Široka pista je bila prekrivena aluminijumskom folijom. Kolekcija za Proleće/Leto 2025. sastojala se od 69 muških izgleda, sa 12 koje su nosile žene — omaž univerzalnoj ljubavi prema brendu.
Prevazilazeći prostor i vreme, odeća je reflektovala savremenu eleganciju sa suptilnim detaljima u vezenim pruslucima, oversized šortsevima i jaknama vojnog stila. Japanske tehnike „plutajuće tinte“ — suminagashi — krasile su kropovane bomber jakne, blejzere i anorake sa kapuljačom u svetlucavom zlatu. Za ovu tehniku, dizajner je inspiraciju pronašao u radovima belgijske umetnice Edith Dekyndt. Neutralne nijanse prelazile su u smele pastelne boje, preplavljujući kapute od mohera i teksturirane kardigane u ružičastoj, zelenoj i narandžastoj boji. Dizajnerovi potpisni printovi zatvorili su kolekciju, prikazujući kompaktne cvetove i biljke na zgužvanoj odeci.
A$AP Rocky x AWGE = geto ekspresionizam
Nazvana American Sabotage, kolekcija američkog repera Asapa Rockyja predstavljena u Parizu, sadrži 30 pažljivo osmisljenih outfita, istražujući upotrebu geto ekspresionizma. Uz dizajnersku podršku Joshuu Jamala, Bede Marchanda i Coucou Bebe, American Sabotage pruža publici uvid u njegov kreativni instinkt i um. Kao pravi “Fashion Killa,” Rocky se udaljava od konvencionalnih definicija, dok spaja zajednicu kroz kulturu.
Uz tri neobjavljene pesme sa Rockyjevog predstojećeg albuma, kolekcija predstavlja spoj umetnosti i aktivizma. Kolekcija takođe sadrži obuću PUMA i naočare Ray-Ban.
Sa komadima na kojima su fraze poput POLITICAL SATIRE i bomber jaknama sa američkim beloglavim orlom i zastavom kao istaknutim motivima, odeća je ispričala Rockyjevu priču. Plakat američkog Uncle Sama imao je svoju iteraciju za kolekciju, preuzimajući buntovnu prirodu sa dva podignuta srednja prsta i “F$CK YOU!” — čineći je zaista prepoznatljivom po Rockyju. Prevelike siluete su preovladavale, dramatizujući ulične scene u Njujorku. Komadi inspirisani uniformama njujorške policije i hitne pomoći su omaž Rockyjevoj ideji “geto ekspresionizma.” Višeslojnost komada je davala volumen, simulirajući Rockyjev prepoznatljiv stil.
Dior – Kim Jonesova izvrsnost u krojenju
Kim Jones je u Parizu nastupio sa još jednom kolekcijom muške odeće za Dior. Za kolekciju Proleće/Leto 2025, Jones se fokusira na svoj prepoznatljivi stil odela, dodajući savremeni šarm klasičnim Diorovim torbama. Kolekcija je inspirisana radom južnoafričkog umetnika Hyltona Nela. Jedno od najprepoznatljivijih umetnikovih dela uključuje crteže pasa, koji su čest motiv na njegovoj keramici i grnčariji.
Uz pomoć Nelovih motiva životinja, kolekcija dobija zabavnu i umetničku revitalizaciju. Estetika je apsolutno usmerena na dugovečnost i funkcionalnost, a nosivost je ključna kada je reč o Jonesovom Dioru. U svojoj srži razigrana, odeća preuzima Nelove razigrane crteže zajedno sa šarama i printovima. Siluete ostaju voluminozne i krojenje je u prvom planu. Jedna stvar koju treba istaći je da je kolekcija istakla klompe kao tradicionalnu radnu obuću.
Foto: Instagram