FASHION GOES ON: Highlightovi sa Nedelje muške mode u Parizu

autor Dubravka Kovačević
1 47

Nedelja muške mode u Parizu ugostila je modne entuzijaste iz celog sveta, te je u periodu od 18. do 23. juna prikazano 37 revija i 32 prezentacije na najrazličitijim lokacijama, pa je i slogan iz kampanje za ovaj dogadjaj nagovestio da je metro u gradu zatvoren, ulice blokirane, ali moda nastupa. 

nedelja muske mode u parizu

Pariz je grad koji se konstantno menja – uprkos tome što je poznat po umetnosti i romantici, tokom decenija se razvio u superiorni poslovni centar, ali jedno područje kojem će uvek ostati dosledan jeste neprikosnoveni modni dizajn. Parižani vrlo ozbiljno shvataju posvećenost tom cilju. Dva puta godišnje, dizajnerski brendovi nastupaju u Parizu, a tada se i monumentalne istorijske zgrade koriste kao scenografija za senzacionalne modne performanse.

Jedno takvo zdanje je Unesco zgrada, mesto na kojem je predstavljena nova kolekcija Louis Vuitton-a pod kreativnim vođstvom Pharrell Williamsa.

Louis Vuitton u Parizu – sportske afirmacije

Revija slavi sportsku snagu, sa redizajniranim fudbalskim dresovima i nagoveštajima predstojećih Olimpijskih igara.

Snapinsta.app 448530949 415013414857813 7646236113330848126 n 1024
Snapinsta.app 448816675 779518590967995 9024083624041237240 n 1024

Williams je na samom kraju revije pozdravio oduševljenu publiku, okružen gomilom članova Louis Vuitton ekipe koji su nosili teksas jakne sa natpisom „The World is Yours“.

U prvom redu bili su Anna Wintour, Sabrina Carpenter, Burna Boy, Stormzy, Loyle Carner, Tems i Michael Fassbender.

Snapinsta.app 448889068 1416260432363368 3757172622492502531 n 1024
Snapinsta.app 448890969 348059914764189 2993056115088595813 n 1024 1

Finalna revija Dries Van Notena – svojevrsni vremeplov

Belgijski dizajner je prikazao svoju 150. kolekciju u Parizu, tačnije njegovoj periferiji. Bila je ovo poslednja kolekcija Driesa Van Notena, na čelu svoje eponimne etikete, organizujući veličanstvenu reviju dostojnu tog povoda.

Snapinsta.app 449273309 18439412377039631 4572444965013090397 n 1024
Snapinsta.app 449162718 18439412380039631 1678409499314805339 n 1024

Finalna kolekcija bila je putovanje kroz vreme, evocirajući proteklih 38 godina uticajnog dizajna. Revija je održana na periferiji modne prestonice, u skladištu prekrivenom grafitima, dok je u centru prostora dominirala skulptura u obliku kocke. Figura je reflektovala prethodne Van Notenove kolekcije, prikazujući najupečatljivije trenutke njegove karijere.

Široka pista je bila prekrivena aluminijumskom folijom. Kolekcija za Proleće/Leto 2025. sastojala se od 69 muških izgleda, sa 12 koje su nosile žene — omaž univerzalnoj ljubavi prema brendu.

Snapinsta.app 449267551 18439412362039631 8759709580513133514 n 1024

Prevazilazeći prostor i vreme, odeća je reflektovala savremenu eleganciju sa suptilnim detaljima u vezenim pruslucima, oversized šortsevima i jaknama vojnog stila. Japanske tehnike „plutajuće tinte“ — suminagashi — krasile su kropovane bomber jakne, blejzere i anorake sa kapuljačom u svetlucavom zlatu. Za ovu tehniku, dizajner je inspiraciju pronašao u radovima  belgijske umetnice Edith Dekyndt. Neutralne nijanse prelazile su u smele pastelne boje, preplavljujući kapute od mohera i teksturirane kardigane u ružičastoj, zelenoj i narandžastoj boji. Dizajnerovi potpisni printovi zatvorili su kolekciju, prikazujući kompaktne cvetove i biljke na zgužvanoj odeci.

A$AP Rocky x AWGE = geto ekspresionizam

Nazvana American Sabotage, kolekcija američkog repera Asapa Rockyja predstavljena u Parizu, sadrži 30 pažljivo osmisljenih outfita, istražujući upotrebu geto ekspresionizma. Uz dizajnersku podršku Joshuu Jamala, Bede Marchanda i Coucou Bebe, American Sabotage pruža publici uvid u njegov kreativni instinkt i um. Kao pravi “Fashion Killa,” Rocky se udaljava od konvencionalnih definicija, dok spaja zajednicu kroz kulturu.

Snapinsta.app 448919068 18101639290417051 2316181776903650172 n 1024
Snapinsta.app 448964559 18101639257417051 6559438490716901482 n 1024

Uz tri neobjavljene pesme sa Rockyjevog predstojećeg albuma, kolekcija predstavlja spoj umetnosti i aktivizma. Kolekcija takođe sadrži obuću PUMA i naočare Ray-Ban.

Sa komadima na kojima su fraze poput POLITICAL SATIRE i bomber jaknama sa američkim beloglavim orlom i zastavom kao istaknutim motivima, odeća je ispričala Rockyjevu priču. Plakat američkog Uncle Sama imao je svoju iteraciju za kolekciju, preuzimajući buntovnu prirodu sa dva podignuta srednja prsta i “F$CK YOU!” — čineći je zaista prepoznatljivom po Rockyju. Prevelike siluete su preovladavale, dramatizujući ulične scene u Njujorku. Komadi inspirisani uniformama njujorške policije i hitne pomoći su omaž Rockyjevoj ideji “geto ekspresionizma.” Višeslojnost komada je davala volumen, simulirajući Rockyjev prepoznatljiv stil.

Snapinsta.app 448923913 18101639275417051 3671456339927959513 n 1024
Snapinsta.app 448921930 18101639248417051 3488374994031472788 n 1024

Dior – Kim Jonesova izvrsnost u krojenju

Kim Jones je u Parizu nastupio sa još jednom kolekcijom muške odeće za Dior. Za kolekciju Proleće/Leto 2025, Jones se fokusira na svoj prepoznatljivi stil odela, dodajući savremeni šarm klasičnim Diorovim torbama. Kolekcija je inspirisana radom južnoafričkog umetnika Hyltona Nela. Jedno od najprepoznatljivijih umetnikovih dela uključuje crteže pasa, koji su čest motiv na njegovoj keramici i grnčariji.

Snapinsta.app 448949238 819965026982824 4086892432854055564 n 1080 1
Snapinsta.app 448932656 819966610315999 2096756389975023418 n 1080

Uz pomoć Nelovih motiva životinja, kolekcija dobija zabavnu i umetničku revitalizaciju. Estetika je apsolutno usmerena na dugovečnost i funkcionalnost, a nosivost je ključna kada je reč o Jonesovom Dioru. U svojoj srži razigrana, odeća preuzima Nelove razigrane crteže zajedno sa šarama i printovima. Siluete ostaju voluminozne i krojenje je u prvom planu. Jedna stvar koju treba istaći je da je kolekcija istakla klompe kao tradicionalnu radnu obuću.

Foto: Instagram

cleardot