Sa modnih pisti u Parizu stižu nam opomene o budućnosti
Izdvajamo tri revije.

Povezano
Pariz je trenutno domaćin Nedelji mode, koja ove sezone donosi rotaciju najpriznatijih dizajnera današnjice na čelima vodećih luksuznih brendova. Najveći debiji se još uvek čekaju, a u međuvremenu, kolekcije koje smo izdvojili kao najbolje iz drugog dana dele aktivističku poruku.
Juče je novu kolekciju prikazao brend Louis Vuitton, u prisustvu zvezda poput Zendaye, ali smo se ovoga puta, umesto toga, fokusirali na tri revije za koje smatramo da zaslužuju najviše pažnje.
Evo o kojim kolekcijama prikazanim u Parizu je reč.
Courrèges: Opominjujući futurizam
Za proleće/leto 2026, Nicolas Di Felice usmerio je Courrèges u dijalog između futurizma i realnosti, nazvavši kolekciju Blinded by the Sun. Prikazana ispod usijanog prstena svetala koji je postajao intenzivniji kako se revija odvijala, atmosfera je odražavala opresivan osećaj toplotnog talasa, u eri rastućih temperatura.
Revija je započela upečatljivim nizom prekrivača za lice koji su u prvi mah delovali poput velova, ali su zapravo funkcionalni UV štitnici, spušteni s kačketa sa šiljcima i uvučeni u suknje. Ova funkcionalna reinterpretacija zaštite postavila je ton kolekciji koja je istraživala kako moderna garderoba može da se nosi i sa vrućinom i sa klimatskim promenama.
Snažna tema transformacije pod sunčevom svetlošću provlačila se kroz celu kolekciju. Odevni komadi konstruisani od isprepletanih kaiševa sijali su poput tečnosti, prizivajući osećaj topljenja površina. Providni slojevi i aksesoari nagoveštavali su nestajanje, igrajući se sa načinom na koji intenzivna svetlost iskrivljuje percepciju.
Solarni štitnici oblikovani po uzoru na automobilska vetrobranska stakla uzdizali su se iz haljina i topova, prizivajući svemirsko doba brenda Courrèges, ali sada predstavljeno u anksioznijem, manje utopijskom svetlu, piše Kendam.

Di Felice je predstavio kolekciju koja je istovremeno bila i konceptualna i nosiva, povezujući futurističko nasleđe brenda sa izazovima sadašnjice. Umesto da se prepusti nostalgiji, on je pogled uperio ka budućnosti – u svet u kojem oblačenje koje štiti od sunca može postati jednako važno za dizajn kao što je nekada bilo slavljenje leta.
Stella McCartney: Poziv na zajedništvo
Helen Mirren otvorila je reviju Stelle McCartney u Parizu čitanje pesme The Beatlesa Come Together. Manje performans, a više manifest, to je postavilo ton kolekciji, uokvirenoj oko humanosti, životinja i planete.
McCartney je odavno ispred svog vremena kada je reč o održivosti u modi. Ove sezone predstavila je svoju do sada najodrživiju ponudu: 98% održivu, 100% bez okrutnosti.
„Radi se o zajedništvu – celog čovečanstva, svih stvorenja Majke Zemlje – sada više nego ikada,“ rekla je dizajnerka iza scene.
Bez kože, bez krzna, bez perja. Umesto toga pojavile su se inovacije: FEVVERS, biljna alternativa perju, i PURE.TECH, tkanina koja apsorbuje zagađivače iz vazduha.


Boje u kolekciji su se menjale od bombon-roze, lavande i plave do kaki, korporativne sive i boje oraha. Upcycling je bio primetan: teksas pojasevi korišćeni u detaljima haljina, torbi pa čak i platformi. Šljokice su se svetlucale na Falabella clutch torbicama i ručno vezenom teksasu.

Ponekad rizik aktivističke poruke nadjačava odeću, ipak, Stella konstantno navodi svoju publiku da zamisli modu koja ne samo da oblači telo, već i pokušava da „izleči“ planetu.
Dries van Noten: Pariz u kaleidoskopskim bojama
Julian Klausner je za proleće razmišljao o surferima: „plaža, talasi i sklad sa prirodom i zalaskom sunca“ bili su njegova inspiracija za kolekciju. Uprkos tome što je polazna tačka bila plaža , revija se proširila u živopisnu meditaciju o boji, pokretu i optimizmu.
Modeli su se pojavljivali u procesiji svetlucavih nijansi: limun žuta, limeta, narandžasta i električna zelena, dok su siluete oponašale pokret vode.


Aksesoari su upotpunili puls radosti kolekcije. Patike u punom spektru nijansi duge unele su dinamiku čak i u najpreciznije krojene autfite, utemeljujući siluete osećajem slobode i pokreta.

Crpeći inspiraciju iz prirodnog toka talasa i uzbuđenja surfovanja, kolekcija je prenosila i energiju i prefinjenost. Bila je to samouverena izjava optimizma, koja je spojila ležernu lakoću sa umetnošću na način koji je bio jasno i nepogrešivo Van Noten.
Naslovna fotografija: ALAIN JOCARD / AFP / Profimedia