
Svi smo dobro naučili: cveće za proleće nije revolucionarno. Ipak, vraća se u punom zamahu kao najveći trend za 2026, kako nam pokazuje nekoliko kolekcija koje smo videli na Nedelji mode u Parizu.
Cvetni dezeni u jarkim bojama, inspirisani vintage tapetama i printovima iz šezdesetih i sedamdesetih godina XX veka, biće vodeći trend kada prođe zima, jer smo ih videli na nizu aktuelnih revija, a pre svega u Chloé i Celine kolekcijama.
Evo malog pregleda tih revija – ali i cvetnih dezena koji će za pola godine vladati radnjama.
Trend cvetnih dezena na revijama za proleće 2026: Chloé
Od kada je pre dve godine preuzela kreativno vođstvo u Chloé, Chemena Kamali je dosledno radila na tome da ponovo poveže brend sa njegovim izvornim kodovima: toplinom, ženstvenošću i nenametljivom elegancijom.
Ove sezone ponovo je zavirila u arhivu, naročito u period Karla Lagerfelda. Ipak, njen pristup bio je daleko od nostalgije. Nova kolekcija se poigrava proporcijama i teksturama, pamuk je zamenio svilu, a spontanost uglađenost.

Pamučne tkanine s cvetnim dezenom, oblikovane u babydoll haljine i suknje nalik sarongu, oličavali su spoj strogosti i slobode. Postojala je gotovo skulpturalna preciznost u načinu na koji je Kamali manipulisala volumenom, koristeći couture tehnike bez njihove uobičajene grandioznosti.
Ipak, ponegde je intenzitet boja i dezena prizivao nostalgiju koja je povremeno prelazila u preterivanje.


Chloé ostaje kuća predvodi trend romantičnog odevanja. Spajajući skromne tkanine s vrhunskom izradom, Kamali ne samo da je odala počast izvornom duhu brenda, već je i naznačila put napred.

Celine
Za svoj drugi nastup na čelu kuće Celine, Michael Rider izveo je brend van grada u Parc de Saint-Cloud, pretvorivši drvored u pistu. I ovde, trend cvetnih, nostalgičnih dezena bio je okosnica revije.

Riderov instinkt za ravnotežu najjasnije se očitovao u kontrastima. Usred čvrstog krojenja pojavili su se trenuci razigranosti: babydoll haljine od buklea nosile su jednaku samouverenost kao i krojeni kaput.

Biciklističke kacige s istaknutim Celine logotipom naglašavale su autfite. Taj je potez delovao je modernije nego ironično, spajajući luksuz s svakodnevicom.
Ako je Riderov debi imao energiju svežeg dolaska, ova kolekcija je bila konsolidacija: dizajner koji ulazi u svoj ritam. Raspoloženje revije bilo je mirnije, manje električno, ali s namerom. Celine sada diše: savremen, a ipak klasičan; doteran, a opet nenametljiv.
Riderov drugi nastup pokazao je da stabilnost, oblikovana ukusom i suzdržanošću, može biti jednako osvežavajuća kao i svaka revolucija.
Foto: / SplashNews.com / Splash / Profimedia