„Mesec mode“ je iza nas, pa je vreme za rekapitulaciju trendova za proleće 2026. Od boja, preko tesktura do estetskih pravaca, podaci pokazuju šta ćemo nositi za nekoliko meseci.
Dok je u prošlosti bilo teško razumeti koje će se trendovi sa nedelja mode zaista preneti u sledeću sezonu, s obzirom na to da se kolekcije prikazuju godinu dana pre njihove objave, danas brzina kojom komadi stižu u prodavnice, na društvene mreže i platforme za analitiku podataka čine predviđanja mnogo lakšim, piše nss magazine.
Tagwalk i Heuritech, dve od najvećih kompanija u ovom sektoru, ove nedelje su izvestile o glavnim trendovima za proleće 2026. Evo o čemu se radi.
Najpopularnija boja za proleće 2026.
Boja koja je dominirala pistama ove sezone od Njujorka do Pariza jeste ljubičasta. Bilo da se naziva šljivom (plum), patlidžanom (eggplant), bordom (burgundy) ili lavandom (lilac), čini se da će narednog leta ova nijansa biti svuda prisutna.

Od minimalizma Simona Bellottija za Jil Sander do maksimalizma 1980-ih u Saint Laurent kolekciji iza koje stoji Anthony Vaccarello, kreativni direktori širom sveta pronašli su u ljubičastoj sigurno utočište za predstojeće tople sezone.
U kontrastu sa neutralnim tonovima koji već godinama vladaju trendovima, ova boja posebno odskače, možda zato što je simbol bogatstva i misterije, osobina koje su oduvek fascinirale modnu industriju.
Teksture koje ćemo nositi na proleće
Rese i perje se takmiče za prvo mesto po prisutnosti na pistama. U Milanu, posebno u Bottega Veneta kolekciji Louise Trotter, došlo je do povećanja upotrebe perja u kolekcijama za 161%, dok je u Njujorku taj broj premašio 600%, zahvaljujući brendovima kao što su Diotima, Brandon Maxwell, Fforme i Luar.
Perje je zauzelo centralno mesto u Parizu, gde su ga modne kuće poput Ann Demeulemeester, Balenciaga, Chanel, Givenchy i Mugler uključile u svoje nove kreacije.
U Londonu su još više pažnje privukli su čipka (+101%) i heklane teksture, koje su sa zapanjujućim skokom od 835% zaista izrasle u novi trend sezone. Gotovo svaki brend je imao heklane komade – Burberry, Erdem, Mark Fast, Susan Fang i Marques’ Almeida.
Pored ovih elemenata, na listi potencijalnih trendova za leto nalazi se još jedna boja, grašak-zelena (pea green), paisley dezen i funnel kragna, tj. visok okovratnik u obliku levka na jaknama.
Ali, kao što znamo, konačnu odluku uvek donose potrošači i ono što odluče da kupe između sada i juna.
Fotografija: Stefano RELLANDINI / AFP / Profimedia