Trend alert: PVC odeća i aksesoari su ultimativni must have

autor Dubravka Kovačević
1 26

U kolekcijama predstavljenim na Nedeljama mode Londona, Milana i Pariza, nije mogla proći neprimećeno upotreba PVC materijala. Ova pojava je smeo i satirični stav, koji se poigrava sa idealima luksuzne mode i svakodnevnih, otvoreno govoreći- jeftinih, materijala. Brendovi, uključujući Sportmax, Mugler i Bottega Veneta, prihvatili su plastiku kao simbol ironije, izazivajući tradicionalne ideje o luksuzu uključivanjem materijala koji je direktno povezan sa potrošnošću.

Upotreba PVCa u luksuznoj modi se preklapa sa trendom providnih odevnih predmeta koji je dominirao kolekcijama protekle sezone. Kao jasan i često sjajan materijal, plastika stvara vizuelni dijalog između otkrivanja i prikrivanja, slično kao providni materijali poput tila i mreže. Ova transparentnost se uklapa u trenutnu modnu fascinaciju otkrivanjem onoga što je obično skriveno, bilo da je to telo ili odeća ispod. Plastika, kao što se vidi u kolekcijama MM6 Maison Margiela i Fiorucci, takođe se oslanja na aktuelni porast DIY estetike, reflektujući kulturni pomak ka personalizaciji i reciklaži.

Dok upotreba PVCa u luksuznim modnim kolekcijama nosi snažnu ironiju, s obzirom na to da je plastika simbol globalne klimatske krize — upotreba ovakvog materijala u ovom kontekstu naglašava modnu opsesiju vidljivošću, i doslovnu i metaforičku, kao centralni motiv.

Natasha Zinko

Snapinsta.app 459850977 18453446824013619 1182260636247517989 n 1080

Kolekcija Natashе Zinko za proleće/ leto 2025, „PLASTIC“, bila je komentar na prisustvo PVCa u našim domovima, našoj odeći i u našim telima. Dizajnerka napominje da grčki koreni reči „plastika“ znače „oblikovati, menjati ili dati oblik“. U kolekciji, ovaj materijal se koristi u okviru medicinske uniforme, kao što su rukavice i zaštitne navlake za obuću, dok modeli nose providne PVC kese, kao aksesoare.

Mugler

mugler 1

Proslavljajući svoju 50. godišnjicu, Mugler je reinterpretirao svoje klasične kodove sa laganim, zabavnim pristupom u prolećno/ letnjoj kolekciji za narednu godinu. Izdvaja se potpuno providni PVC kišni mantil, koji je na pojedinim mestima vešto isprepleten providnim nitima što je činilo da izgleda kao da kišne kapi svetlucaju po telu. Providnost kabanice omogućava da se celokupna odevna kombinacija vidi i zaštiti od spoljnog okruženja u isto vreme.

Sportmax

sportmax

Sportmax proleće/leto 2025. je bio eksperiment u dizajniranju za telo u pokretu -fluidno, asimetrično i savremeno. Brend je eksperimentisao sa providnošću u različitim odevnim predmetima, od providnih majica do kristalno jasnih perli. Providnost je takođe prisutna u novom aksesoaru Sportmaxa- providnoj PVC torbi sa belim kožnim kaiševima.

Bottega Veneta

bottega2

Proslavljajući unutrašnje dete u svakom od nas, Bottega Veneta istražuje detinju radoznalost u oblačenju u svojoj letnjoj kolekciji. Odevni predmeti su stilizovani tako da imitiraju čin oblačenja u odeću svojih roditelja, sa nizom predimenzioniranih odela, slojevitih košulja sa kragnama i zgužvanih pantalona. Kako bi proširila koncept „svakodnevnih avantura“, italijanski brend je dizajnirao torbe inspirisane plastičnim kesama za kupovinu, izrađene od najlona.

MM6 Maison Margiela

pvc

Upotreba PVCa u MM6 Maison Margiela kolekciji ukazuje na jednostavnost svakodnevnog oblačenja. Beleške sa revije objašnjavaju da kolekcija nudi predloge kako napraviti majicu od plastične kese. PVC se takođe pojavljuje kao zaštitni sloj preko metalik haljine inspirisane selotejpom, kao i preko belih čarapa.

Fiorucci

Snapinsta.app 460296250 18338009539135150 5605995046490136411 n 1080

Istražujući prostor između opipljivog i imaginarnog, Fiorucci je u svojoj letnjoj kolekciji za narednu godinu predstavio neobične cvetne motive, heklane mokasine i suknju napravljenu u potpunosti od plave kose. Na drugom mestu, lateks haljina sa natpisom „Fiorucci Cash and Carry“ imitira PVC kesu za kupovinu.

Foto: Instagram, Pinterest